منو

ضرر شارژرهای بی سیم برای گوشی هوشمند

با وجود مطرح شدن شارژر‌های بدون سیم برای تلفن‌ های همراه، این فناوری آسیب‌های قابل توجهی را به موبایل و باتری آن وارد می‌کند.

با وجود پذیرش فناوری «Qi» برای استفاده از شارژر‌های بدون سیم برای تلفن‌های همراه و دستگاه‌های مختلف، که از سوی اتحادیه جهانی شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌شود، این فناوری بحث مرتبط با خسارت ناشی از شارژر‌های بی‌سیم به تلفن‌های همراه و باتری آن را حل نکرد. همچنین بسیاری از آژانس‌ها و سازمان‌های مسئول ایمنی و کیفیت محصولات این اطمینان را ندارند که شارژ بی‌سیم را می‌توان به عنوان یک فناوری کاملا ایمن برای انسان و خود دستگاه‌ها پذیرفت.

ضرر استفاده از شارژرهای بی‌سیم چیست؟

«الوینا نسیبولینا»، تحلیلگر و محقق محصولات دیجیتال اطلاعاتی را درباره خطرات ناشی از شارژ بی‌سیم باطری ارزیابی کرد و در خصوص مشکلاتی که در هنگام استفاده از آن‌ها می‌تواند واقعا بوجود آید، خبر داد.

نسیبولینا گفت: “مسئله‌ای که پشت پرده استفاده از شارژر بی‌سیم وجود دارد، این است که باتری از این روش شارژ داغ می‌شود و از دست دادن کل ظرفیت باتری با یک بار شارژ بی‌سیم به دلیل گرم شدن بیش از حد، دو برابر شارژر سیمی کلاسیک است”.

او توضیح داد: “این عملا به آن معنی است که باتری سریع‌تر مصرف خواهد شد، اما تفاوت آن با شارژ معمولی عموما زیاد نیست. بهتر است کاربران از شارژ تلفن هوشمند با شارژ بی‌سیم یا ترکیب دو به طور همزمان پرهیز کنند، زیرا این فرآیند ممکن است منجر به بالا رفتن درجه حرارت و دمای باتری شود”.

گفتنی است؛ اخیرا گزارش‌ها و تحقیقات نشان داده که خطرات و آسیب‌های شارژ بی‌سیم موبایل و باتری آن و چگونگی بالا بردن درجه حرارت موبایل تا حدی است که می‌تواند مانع استفاده از آن در هنگام شارژ شود و همچنین باعث بدتر شدن عمر باتری و خرابی آن می‌شود، اما طرفداران فناروی مذکور این ادعا را نادرست دانستند.