منو

TCL از مدل مفهومی تبلت رول شدنی خود رونمایی کرد

شرکت TCL به عنوان یکی از بزرگترین کمپانی های شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی CES 2021 بسیاری از محصولات و فناوری های اخیر خود را به نمایش گذاشته است.

شرکت TCL در نمایشگاه ۲۰۲۱ حضور قدرتمندی داشته و محصولات متنوعی را ارائه کرده است. یکی از این محصولات معرفی شده مدل مفهومی تبلت رول شدنی این شرکت می باشد. این تبلت همانند طومار باز می شود و صفحه نمایش آن نیز ۱۷ اینچ خواهد بود. این شرکت مدعی شده به زودی این ایده را به صورت یک لپ تاپ با یک صفحه نمایش بزرگ اجرایی خواهد کرد. هنوز مشخص نیست این ایده دقیقا همان چیزی خواهد بود که به نمایش گذاشته شده یا خیر. صفحه نمایش این تبلت با پشتیبانی از صددرصد رنگها می‌تواند در کلیه محصولاتی مانند تلویزیون مورد استفاده قرار گیرد.

از دیگر محصولات معرفی شده این شرکت می توان به ایرباد MoveAudio S600 اشاره کرد. این ایرباد با قابلیت حذف فعال نویز محیط و سه میکروفون داخلی از استاندارد IP54 نیز بهره می برد. کاربر با استفاده از حالت شفاف این ایرباد می تواند صدای محیط را نیز بشنود. این گجت با هر بار شارژ می تواند تا ۸ ساعت پخش موسیقی داشته باشد.

محصول جذاب دیگر کمپانی TCL ردیاب مخصوص حیوانات خانگی به نام MoveTrack است. این محصول پس از قرارگیری روی قلاده حیوان موقعیت و مسیر آن را به صاحب حیوان نشان می دهد. بدین ترتیب خریداران این محصول می توانند در هر زمان فعالیت های حیوان خانگی خود را کنترل کنند. این محصول نیز با یک بار شارژ تا ۱۴ روز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

گوشی های ارزان قیمت آلکاتل نیز به نامهای Alcatel 3L،Alcatel 1S  و Alcatel 1L توسط شرکت TCLدر این نمایشگاه رونمایی شد. تمامی گوشی های معرفی شده به تراشه مدیاتک مجهز هستند. آلکاتل 3L در پنل پشتی خود سه دوربین با حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دو حسگر ۲ مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی آن نیز ۸ مگاپیکسل است. علاوه بر آن آلکاتل 3L با NFC و دکمه مخصوص گوگل اسیستنت عرضه خواهد شد.

آلکاتل ۱ اس نیز از تراشه 25A مدیاتک بهره برده و حافظه داخلی آن ۳۲ گیگابایت خواهد بود. این گوشی ارزان قیمت نیز دارای سه دوربین پشتی است. حسگر اصلی آن ۱۳ مگاپیکسل و دو حسگر دیگر نیز ۲ مگاپیکسل هستند. گوشی آلکاتل 1L نیز قرار است همراه با دو حسگر اصلی در پنل پشتی و اندروید ۱۱ نسخه GO عرضه شود.

دیگر محصول ارائه شده توسط TCL تبلت NXTPAPER است که به نوعی یک محصول منحصر به فرد محسوب می شود. این تبلت مجهز به صفحه نمایش Clever new NXTPAPER بوده که با دیگر نمایشگر ها بسیار متفاوت است. یکی از مزیت های آن وجود E-Ink (جوهر الکترونیکی) خواهد بود. صفحه نمایش این تبلت ۸.۸ اینچی کاملا رنگی و با وضوح ۱۴۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است.

ویژگی منحصر به فرد این صفحه نمایش استفاده از نور محیط برای روشنایی است و هیچ نور پس زمینه ای نیز نخواهد داشت. برای استفاده از این تکنولوژی در صفحه های نمایش، این کمپانی حدود ۲۶ پتنت ثبت کرده بود. تراشه استفاده شده در تبلت یک پردازنده هشت هسته‌ای بوده و باتری آن ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است. این تبلت از وای-فای و شبکه 4G نیز پشتیبانی خواهد کرد.