منو

آغاز آزمایش آیفون تاشو و تعبیه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر آیفون ۱۳

گفته می‌شود اپل آزمایش‌های اولیه‌ی آیفون تاشو را آغاز کرده و در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد تغییرات کاربردی در آیفون ۱۳ است.

براساس گزارش MacRumors و با استناد به گفته‌های مارک گورمن از بلومبرگ، اپل مقدمات توسعه‌ی آیفون تاشو را آغاز کرده است؛ اما عرضه‌ی این گوشی در آینده‌ای نزدیک رخ نخواهد داد. تحلیل‌گر نام‌آشنای بلومبرگ اذعان دارد که توسعه هنوز در مراحل ابتدایی و معطوف به تکنولوژی‌های مربوط به نمایشگر است و ظاهرا غول دنیای فناوری نمونه‌ی تکمیل‌شده از گوشی تاشو را وارد فرایند آزمون ‌و خطای اولیه نکرده است. مانند گوشی‌های هوشمند تاشو شرکت‌های دیگر، آیفون تاشو این امکان را برای اپل فراهم می‌کند تا نمایشگر بزرگتری در کالبدی کوچک‌تر ارائه دهد.

طبق گزارش یادشده، اپل چندین اندازه از نمایشگر تاشو را مورد بررسی قرار داده است که یکی از آن‌ها ابعادی مانند نمایشگر ۶٫۷ اینچی آیفون ۱۲ پرو مکس دارد. با استناد به گزارش، انتظار می‌رود کانون توجه اپل عمدتا روی طراحی مکانیزم لولای نامرئی با وسایل الکترونیکی که در پشت نمایشگر قرار دارند معطوف شده باشد و براساس شواهد، اِلِمان‌های طراحی دو نمایشگر با یک لولای قابل مشاهده کنار گذاشته شده است.

بلومبرگ بر این باور است که آیفون تاشو شاید سال‌ها دیرتر از آنچه تصور می‌شد عرضه شود یا در نهایت، احتمال دارد غول دنیای فناوری هرگز این محصول را معرفی نکند. اپل بیشتر روی به‌روزرسانی آیفون‌ها و آیپدهای پرچم‌دار به‌منظور عرضه در سال ۲۰۲۱ متمرکز است و با توجه به تغییر زبان ‌طراحی آیفون ۱۲، انتظار نمی‌رود خانواده‌ی آیفون ۱۳ از لحاظ طراحی تغییرات عمده‌ای داشته باشند.

گفته می‌شود مهندسان اپل آیفون‌های ۲۰۲۱ را نسخه‌ی اسِ مدل‌های ۲۰۲۰ می‌دانند و عمدتا قرار است روی بهبودها و ضعف‌های نسخه‌ی پیشین کار کنند. براساس شایعات قبلی، نسخه‌های پرو آیفون ۱۳ احتمالا از نمایشگر کم‌مصرف LTPO برای ارائه‌ی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌گیرند و ناچ کوچک‌تر خواهد شد. گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها در حال آزمایش تعبیه Touch ID در بطن نمایشگر نسل بعدی آیفون هستند که می‌تواند تغییر عمده‌ای در سیستم بیومتریک اپل از زمان راه‌اندازی آیفون X تلقی شود.

به گفته‌ی بلومبرگ، حسگر اثر انگشت در کنار فیس آیدی (Face ID) در دسترس خواهد بود و برای افرادی که هنگام استفاده از ماسک نمی‌توانند قفل آیفون خود را با تشخیص چهره باز کنند، بسیار مناسب به نظر می‌رسد. همچنین انتظار می‌رود که کوالکام اصلی‌ترین تأمین‌کننده‌ی این حسگر باشد؛ زیرا این شرکت به‌تازگی از نسل دوم حسگر اثر انگشت اولتراسونیک رونمایی کرده است که احتمال می‌رود در آیفون‌های آتی تعبیه شود.

در گزارش مارک گورمن آمده است که اپل احتمالا حذف پورت شارژ برخی از مدل‌های آیفون را با هدف روی آوردن به اکوسیستم شارژ بی‌سیم، به‌خصوص مگ سیف در نظر گرفته است و به نظر می‌رسد این یکی از سناریوهای اصلی آیفون ۱۳ باشد. این گزارش تأیید می‌کند که ردیاب ایرتگ (AirTag) بالاخره در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. شایعات نسل جدید برای بار دیگر تکرار شده است که نشان می‌دهد اپل در حال کار روی یک نسخه به‌روزشده با نمایشگر mini LED و پردازنده‌ی سریع‌تر است.

منبع MACRUMORS