منو

آمازون به دولت بایدن برای واکسیناسیون ۱۰۰ میلیون نفر کمک می‌کند

شرکت آمازون قصد دارد به رئیس جمهور «جو بایدن» در رسیدن به هدف خود یعنی توزیع سریع واکسن کووید-۱۹ و واكسينه كردن ۱۰۰ میلیون آمریكایی در برابر این ویروس در صد روز نخست ریاست جمهوری خود، کمک کند.

«دیو کلارک» مدیر خرده فروشی این کمپانی با ارسال نامه‌ای به دولت جدید گفت که این کمپانی و شرکت زیرمجموعه‌اش «هول فودز» با یکی از تامین‌کنندگان قانونی خدمات سلامت توافق کرده‌اند تا واكسن‌ها را با امکانات آمازون تهیه کنند.

کلارک در این نامه گفت: «ما آماده‌ایم كه به محض در دسترس بودن واكسن‌ها به سرعت عمل كنیم. علاوه بر این، ما آماده هستیم تا از فناوری اطلاعات و توانایی‌های ارتباطی و تخصصی خود برای کمک به هدف واکسیناسیون دولت شما استفاده کنیم.»

پیش از مراسم تحلیف، بایدن از تلاش دولت قبلی برای توزیع واکسن کرونا انتقاد کرد و گفت که قصد دارد ۴۰۰ میلیارد دلار (بخشی از برنامه نجات اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلاری آمریکا) از کنگره درخواست کند تا بتواند روند واکسیناسیون را سرعت ببخشد. همچنین بایدن می‌خواهد از سازمان مدیریت بحران فدرال و گارد ملی برای کمک به توزیع واکسن کووید-۱۹ به میلیون ها آمریکایی استفاده کند.

ماه اکتبر سال گذشته در گزارشی که به اصرار کارمندان و ۱۳ دادستان کل کشور منتشر شد آمازون علنا اعلام کرد که تعداد کل موارد مبتلا به ویروس کرونا در بین کارکنان خود نزدیک به ۲۰ هزار نفر است و این کمپانی در زمان همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ با مشکلات بسیاری همراه بود و سیاست‌های اتخاذ شده این کمپانی نارضایتی‌های زیادی در بین کارمندان آن به وجود آورد.