منو

باگ اکوسیستم اپل: اپ‌های آیفون بعد از همگام‌سازی با مک M1 اجرا نمی‌شوند

برخی از کاربران iOS گزارش داده‌اند که آیفون یا آی‌پد آن‌ها پس از همگام سازی با سیستم‌های مک جدید با تراشه M1، دیگر هیچ برنامه‌ای را باز نمی‌کند. در واقع برنامه‌ها پس از باز شدن بلافاصله بسته می‌شوند، که با این وجود استفاده از برنامه‌ها برای کاربران غیر ممکن می‌شود.

اولین گزارش ثبت شده در این رابطه به دسامبر سال ۲۰۲۰ و یک ماه پس از عرضه مک جدید با تراشه M1 برمی‌گردد. همچنین تعدادی از کاربران در انجمن پشتیبانی اپل و شبکه اجتماعی Reddit گزارش‌های مشابهی در رابطه با این مشکل ثبت کرده‌اند.

به گفته فرادی که این مشکل را تجربه کرده‌اند، برنامه‌هایی که از اپ استور بر روی آیفون یا آی‌پد نصب شده‌اند، پس از همگام سازی دستگاه با این سیستم‌ها با استفاده از برنامه Finder، از کار می‌افتند. همچنین ویدیویی توسط یکی از کاربران در شبکه اجتماعی Reddit به اشتراک گذاشته شد که نشان می‌دهد هر کدام از این برنامه‌ها به محض اجرا، بسته خواهند شد. به نظر می‌رسد این مشکل، همچنین مانع از به‌روز‌رسانی برنامه‌ها یا حتی نصب برنامه‌های جدید از اپ استور می‌شود.

یکی از کاربران در همین رابطه نوشته است: «بعد از همگام سازی آیفون ۱۰ با مک بوک پرو M1 هیچ برنامه‌ای باز نمی‌شود و نمی‌توانم از اپ استور برنامه جدیدی نصب بروزرسانی کنم. در واقع دایره پیشرفت نصب پر می‌شود اما بلافاصله به علامت ابر تبدیل می‌شود.»

کاربر دیگری عنوان کرد که پس از اتصال و همگام سازی دستگاه خود با یک کامپیوتر مک قدیمی که از سیستم عامل MacOS Catalina استفاده می‌کند، دوباره توانست با برنامه‌های نصب شده بر روی آیفون خود کار کند.

با این وجود که علت ایجاد چنین مشکلی حتی از طرف پشتیبانی اپل هم مشخص نیست، به نظر می‌رسد در حال حاضر، همگام سازی دستگاه‌های iOS با کامپیوترهای مک با تراشه M1 اشتباه است و باید تا زمانی که اپل با بروزرسانی جدید این مشکل را حل کند، صبر کرد.