منو

بیوگرافی معین شاه چراغی بازیگر نقش سعید در سریال قورباغه

معین شاهچراغی بازیگر نقش سعید در سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی است که تاکنون سه قسمت از این سریال از پلتفرم نماوا پخش شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

سریال قورباغه نوشته و ساخته هومن سیدی است که داستان آن درباره مشکلات جامعه و تأثیر آن بر افراد مختلف است و به ماجرایی معمایی و جنایی با موضوع باند‌های تولید و توزیع مواد مخدر می‌پردازد.

دانلود سریال قورباغه از سایت هکس دانلود

در خلاصه داستان این سریال آمده‌ است:

«من همیشه یه صندلی واسم کم بوده، کتم واسم تنگ بوده، کفشام برام کوچیک بوده، ساعتم خواب می‌مونده و من ازش جلوتر حرکت می‌کردم، دنیا برای من جای کوچیکیه، احساس می‌کنم همه جا بستس و نمی‌تونم نفس بکشم، انگار همهٔ این لحظه‌ها رو قبلاً دیدم، درختا، صدای آبشار، قورباغه‌ها، اونا رو زمانی می‌بینم که در حال مردنم.»

 

بازیگران سریال قورباغه عبارتند از : نوید محمدزاده، صابر ابر، فرشته حسینی، سحر دولتشاهی، امید محمدزاده، محمدامین شعرباف، احسان منصوری، نیما مظاهری، هادی تسلیمی، سعید حاج علی، سیامک اتفاقیان، مهران غفوریان، آناهیتا افشار و  هومن سیدی.

بیوگرافی معین شاهچراغی:

 

معین شاهچراغی از جمله بازیگران جوانی است که با آثاری از هومن سیدی به جامعه هنری و مخاطبان سینما و تلویزیون شناسانده شد.

 

این بازیگر کارش را با تئاتر آغاز کرده و نخستین بار در  بهار سال 1396 در  نمایشی با عنوان « و خداوند هایم را فراموش کرده است» به کارگردانی هامون سیدی و تهیه کنندگی هومن سیدی در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه رفت و بعد از این تجربه تئاتری، هومن سیدی که شاهد نقش آفرینی خوب او روی صحنه تئاتر بود، از او برای ایفای نقش در فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» دعوت به کار کرد.

معین شاهچراغی در فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» در کنار بازیگران سرشناسی از جمله فرهاد اصلانی، نوید محمدزاده و نازنین بیاتی بازی درخشانی را به نمایش گذاشت.

این فیلم به موفقیت های بسیاری در اکران عمومی دست یافت و جوایز متعددی را از آن خود کرد به طوری که برنده چهار جایزه از جشنواره فیلم فجر شامل جایزه بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین فیلم موسسه هنروتجربه و جایزه بهترین صداگذاری شد.

 

همچنین فیلم مغزهای کوچک زنگ زده در جشن سینمای ایران سال 98 نامزد دریافت ۱۴ تندیس شایستگی شد که از آن میان، تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فرهاد اصلانی را به ارمغان آورد.

همین موفقیت ها به دیده شدن بیشتر این فیلم و بازی بازیگران آن کمک کرد.

شاهچراغی بعد از تجربه خوبی که از نخستین حضورش مقابل دوربین سینما کسب کرد، به دعوت هومن سیدی در نخستین سریال شبکه نمایش خانگی این کارگردان جوان حضور یافت و بار دیگر نیز در ترکیب بازیگران اثری از هومن سیدی قرار گرفت.

معین شاهچراغی در سریال «قورباغه» در نقش سعید ایفای نقش می کند.

این بازیگر در صفحه شخصی خود چندین بار به مناسبت سالروز تولد هومن سیدی از اعتماد او برای بازی کردن در آثارش تقدیر کرده است.

وی در یکی از پست هایی که به مناسبت تبریک تولد هومن سیدی در اینستاگرام خود منتشر کرده نوشته است: « تو زندگی هر كسی یه روزی یه آدمی میاد كه مسیرشو عوض می كنه، راه نشون می ده، میشه نقطه عطف، تو زندگی من شما اون آدمی. آقا تولدت مبارك، شما ذاتت طلاست»

این بازیگر نوظهور در پست دیگری از هومن سیدی به عنوان ارتش یک نفره یاد کرده و نوشته است: « لشگر یك نفره، رفیق خوش قلب، كیف می ده كنارت كار كردن و زندگی كردن، سایه ت كم نشه»

معین شاهچراغی همچنین در پست دیگر خود درباره هومن سیدی این طور نوشته است:

«برای هومن سیدی….

شاگردی،آشنایی و رفاقت باهات اتفاق عجیبی تو زندگیم بود، خیلی چیزها ازت یاد گرفتم، غیر از بازیگری بهم جرات نوشتن و جسارت فیلم ساختن دادی، آقا زادروزت مباركمون باشه، سرت سلامت، سایه ات رو سرمون مستدام»

از دیگر آثاری که معین شاهچراغی در آن ایفای نقش کرده است می توان به فیلم کوتاه « جا به جایی» نوشته و ساخته روزبه کاظمی اشاره کرد که این فیلم کوتاه به تازگی جایزه بهترین فیلم مستقل در بخش بین الملل از یازدهمین دوره ی جشنواره mikrofaf – international festival of diy صربستان به خود اختصاص داده است.