منو

آمریکا ۳ هکر کره شمالی را به پیاده‌سازی حملات پیچیده و سرقت ۱.۳ میلیارد دلار متهم کرد

وزارت دادگستری آمریکا هکرهای کره‌شمالی را به انجام برخی حملات سایبری و سرقت بیش از ۱.۳ میلیارد دلار پول و رمزارز از کسب‌وکارها و بانک‌ها متهم کرد. در این کیفرخواست همچنین ادعا شده است که آن‌ها در زمینه توسعه و انتشار برنامه‌های مخرب ارزهای دیجیتال نیز دست داشته‌اند.

بخشی از جرایم این هکرها که «چانگ هیوک»، «کیم ایل» و «پارک جین هیوک»نام دارند، سرقت ده‌ها میلیون دلار ارز رمزنگاری شده است. طبق کیفرخواست آن‌ها این عملیات فیشینگ را علیه وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و همچنین برخی شرکت‌های فناوری، انرژی و هوافضا انجام داده‌اند.

علاوه بر این، مقامات ادعا می‌کنند که این افراد با اجرای یک طرح بلاکچین به سرمایه‌گذاران سهمی در ترابری‌های دریایی ارائه می‌کنند. به گفته وزارت دادگستری این کار باعث می‌شود کره شمالی علاوه بر اینکه به طور مخفیانه وجوهی از سرمایه گذاران بدست آورد، منافع کشتی‌های حمل و نقل دریایی را کنترل کند و از تحریم‌های ایالات متحده فرار کند.

«پارک جین هیوک» یکی از متهمان، پیش از این در سال ۲۰۱۴ به هک وب‌سایت Sony و در سال ۲۰۱۷ به حمله سایبری واناکرای متهم شده بود. به ادعای مقامات رسمی، تمام متهمان در سازمان اطلاعات نظامی کره شمالی و دفتر عملیات شناسایی کار می‌کنند.

هر کدام از متهمان یعنی جون ، كیم و پارك تاکنون به كلاهبرداری و سواستفاده رایانه‌ای و بانکی متهم شده‌اند. وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا همچنین عنوان کرده که یک شهروند آمریکایی کانادایی به عنوان پول‌شویی برای این هکرها مجرم شناخته شده است. همچنین لازم به ذکر است که پیش از این اعلام شده بود هکرهای کره‌شمالی با حمله به شرکت فایزر به دنبال سرقت اطلاعات واکسن کووید-۱۹ بوده‌اند.

«جان سی دمرس» دستیار دادستان کل کشور از بخش امنیت ملی وزارت دفاع در بیانیه ای گفت:

همانطور که در کیفرخواست به آن اشاره شد عوامل کره شمالی با استفاده از صفحه کلید به جای اسلحه و سرقت کیف پول ارز دیجیتال به جای پول نقد، از برجسته‌ترین سارقان جهان هستند. این بخش با ابزار منحصر به فرد خود به مقابله با فعالیت‌های سایبری مخرب این دولت[های مخرب] ادامه خواهد داد و برای انجام چنین کاری با سازمان‌های دیگر همکاری خواهد کرد.

مقامات فدرال این افراد را به دست داشتن در تعدادی از حملات سایبری برجسته چند سال دیگر نیز متهم کرده‌اند. در سال ۲۰۱۸ FBI و وزارت امنیت داخلی گروهی به نام Hidden Cobra را به نفوذ در رسانه‌های جهانی، هوا‌فضا، صنایع مالی و زیرساخت‌های مهم متهم کردند.