منو

سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ با فوکوس خودکار بهتر معرفی شد

سامسونگ از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی جدید خود به نام ISOCELL GN2 با عملکرد بهتر در فوکوس خودکار و HDR نسبت به نسل قبل رونمایی کرد.

سامسونگ اوایل سال ۲۰۲۰ با معرفی سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1، توازن مناسبی بین مگاپیکسل بالا، اندازه پیکسل بزرگ و فوکوس خودکار سریع برقرار کرد. سازنده کره‌ای حالا از جانشین این سنسور با نام ISOCELL GN2 رونمایی کرده که همانند نسل قبل 50 مگاپیکسلی است، اما عملکرد فوکوس خودکار و HDR را بیش از پیش ارتقاء داده است.

ISOCELL GN2، یک سنسور دوربین ۱/۱.۱۲ اینچی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل و اندازه پیکسل ۱.۴ میکرون است. این حسگر از فناوری ترکیب ۴ در ۱ پیکسل‌ها (ایجاد تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۲.۸ میکرون) بهره مند است تا عملکرد دوربین در محیط‌های کم نور بهبود پیدا کند. همچنین با استفاده از الگوریتم موزائیک هوشمند قادر به ثبت سه فریم ۵۰ مگاپیکسلی (قرمز، سبز و آبی) بوده و یک تصویر ۱۰۰ مگاپیکسلی با جزئیات بیشتر ایجاد می‌کند.

سنسور جدید برای اولین بار به فناوری فوکوس خودکار جدید سامسونگ به نام Dual Pixel Pro بهره‌مند شده و سرعت آن در فوکوس خودکار بهبود چشمگیری پیدا کرده است. همچنین برای پایداری بیشتر، علاوه بر فوکوس افقی، از فوکوس مورب نیز استفاده کرده و عملکرد سنسور را زمانی که یک فریم الگوی تغییرات در راستای عمودی ندارد را بهبود می‌بخشد. این ویژگی در مقایسه با سنسور نسل قبل، فوکوس بهتر را در محیط‌های کم نور و اشیای در حال حرکت به ارمغان می‌آورد.

ISOCELL GN2 همچنین از قابلیت staggered-HDR برخوردار است که با استفاده از رولینگ شاتر تصاویر را در نوردهی متفاوت ثبت می‌کند. سامسونگ می‌گوید این قابلیت در مقایسه با real-time HDR که در اکثر سنسورها به کار رفته، از ۲۴ درصد انرژی کمتری استفاده می‌کند اما در عین حال عملکرد سنسور در ثبت سایه‌ها و نقاط روشن را بهبود می‌بخشد. این محصول همچنین از قابلیت‌های Smart ISO و Smart ISO Pro برای بهبود حساسیت به نور و دامنه دینامیک برخوردار است.

سنسور ۵۰ مگاپیکسلی جدید سامسونگ قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن Full HD تا ۴۸۰ فریم بر ثانیه و فیلمبرداری 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد. سامسونگ می‌گوید تولید انبوه این سنسور را شروع کرده و اولین موبایل‌های مجهز به آن از سال جاری میلادی روانه بازار خواهند شد.