منو

تعداد کاربران فعال موتور جستجوی هواوی در خارج از چین به ۱۸ میلیون نفر رسید

هواوی در اوایل این هفته با برگزاری یک جلسه با نمایندگان منتخب خود، اطلاعات جالبی را درباره پیشرفت سرویس‌های موبایلی خود ارائه کرد.

در این جلسه که با حضور «خیمه گونزالو» معاون ارشد بخش خدمات موبایل مشتریان و «آندریاس زیمر» رئیس بخش محصولات هواوی در اروپا برگزار شد، آمار جالب توجهی از سوی شرکت هواوی ارائه شد. یکی از این نکات مهم این بود که موتور جستجوی اختصاصی هواوی با نام «Petal Search» تا پایان سال ۲۰۲۱ ف به ۶۰ میلیون کاربر فعال در خارج از چین می‌رسد.

در حال حاضر ماهانه ۱۸ میلیون کاربر در خارج از چین از خدمات موتور جستجوی Petal Search استفاده می‌کنند که از این میزان ۴ میلیون نفر ساکن اروپا هستند. باید به این نکته اشاره کرد که یک سال پیش موتور جستجوی Petal Search وجود خارجی نداشت، بنابراین موفقیت آن طی ۱۲ ماه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

این سرویس به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا از طریق بارگذاری یک عکس، بازیگر یا شخص معروف یا محصول موردنظر خود را به سادگی و در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کنند. دکتر گونزالو در جریان این جلسه تاکید کرد که موتور جستجوی Petal Search دارای گواهینامه صادر شده توسط اتحادیه اروپا است، بنابراین آن‌ها ضمن توجه به حریم خصوصی کاربران خود تایید می‌کنند که تمامی اطلاعات آن‌ها محافظت خواهند شد.

Petal Search در ابتدا برای پیدا کردن فایل‌های نصبی APK اپلیکیشن‌ها مورد استفاده کاربران قرار می‌گرفت اما با گذر زمان این اپلیکیشن به یک موتور جستجوی قدرتمند تبدیل شد. در حال حاضر کاربران با استفاده از آن می‌توانند به جستجوی اخبار، تصاویر، ویدیو، اطلاعات پرواز و فروشگاه‌های بپردازند. همچنین هواوی در آینده قصد دارد دستیار صوتی Celia را با این موتور جستجو سازگار کند.

Petal Search هنوز راه طولانی و بسیار زیادی برای تبدیل شدن به یک موتور جستجوی قدرتمند در پیش دارد اما پیشرفت سریع آن مدیران شرکت را به آینده این موتور امیدوار کرده است.