منو

نمونه اولیه دوربین لایکا با طراحی جانی آیو به قیمت نجومی فروخته می‌شود

یک نمونه اولیه از دوربین لایکا که توسط طراح ارشد سابق اپل یعنی جانی آیو و طراح مشهور، «مارک نیوسون» طراحی شده در ماه ژوئن به فروش گذاشته می‌شود و انتظار می‌رود با قیمتی نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار فروخته شود.

این دوربین توسط حراجی «Leitz Photographica» به فروش گذاشته می‌شود و طبق توضیح این محصول، با یک نمونه اولیه دوربین لایکا طراحی شده از سوی جانی آیو و مارک نیوسون روبه‌رو هستیم. این دستگاه نمونه نهایی نشده دوربین معروفی است که در سال ۲۰۱۳ در حراجی خیریه (Product (RED با قیمت ۱.۸ میلیون دلار به فروش رسید.

این نمونه اولیه شبیه به نسخه نهایی است، با این حال آخرین مرحله توسعه این محصول را به نمایش می‌گذارد. این دوربین لایکا از صدها قطعه پروتوتایپ یا اولیه بهره می‌برد و تنها یک نسخه نهایی از آن به فروش رسیده است.

این دوربین اولیه لایکا بدنه آلومینیومی دارد و روی بدنه‌اش تمام دکمه‌ها، نمایشگر و قطعات مدل نهایی به چشم می‌خورند. این محصول همچنین با لنز Apo-Summicron 2/50mm ASPH همراه است.

در حال حاضر مشخص نشده که این دوربین کار می‌کند یا تنها برای کمک به طراحی فیزیکی تولید شده است. نمونه نهایی یک دوربین فول فریم ۳۵ میلی‌متری CMOS با پردازنده قدرتمند است.

این نمونه اولیه که چندین ماه دیگر به فروش می‌رسد، در وضعیت +B قرار دارد و انتظار می‌رود با قیمتی در محدوده ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار یورو (۲۳۵ تا ۲۹۴ هزار دلار) فروخته شود. قیمت پایه این دوربین در حراجی برابر ۱۰۰ هزار یورو (۱۱۷ هزار دلار) خواهد بود.

به گفته لایکا، در زمان توسعه نمونه نهایی این دوربین، ۵۶۱ مدل با نزدیک به ۱۰۰۰ قطعه اولیه ساخته شده بود. نمونه نهایی لایکا M (RED) در یک حراجی با بیش از ۴۰ محصول دیگر به فروش رسید و در مجموع نزدیک به ۲۶ میلیون دلار برای خیریه پول جمع‌آوری شد.