منو

هواوی برای توسعه فناوری خودروهای الکتریکی یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

هواوی پس از سپری کردن روزهای پرتلاطمی بعد از قرار گرفتن در لیست سیاه تحریم های ایالات متحده، با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در توسعه فناوری خودروهای الکتریکی قصد دارد روزهای بهتری را برای خود رقم بزند.

در حال حاضر هواوی شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد. از زمانی که ایالات متحده هواوی را در فهرست سیاه تجاری خود قرار داد، شرکت چینی با محدودیت‌هایی مواجه شد. تا جایی که مجبور شد تولید تراشه‌های پیشرفته خود را متوقف کرده و همچنین سهم بازار خود را در تجارت گوشی‌های موبایل از دست داد.

با این وجود هواوی قصد دارد تا وارد صنعت خودروهای الکتریکی و فناوری خودران شود. به گزارش بلومبرگ، هواوی برای توسعه این فناوری با نام تجاری خود، حدود یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

هواوی با توسعه فناوری خودران در عمل با شرکت‌هایی از جمله تسلا و شیائومی رقابت می‌کند. پیش از این مشخص شده بود که این شرکت قصد ندارد خودروهای خود را وارد بازار کند اما فناوری خود را برای خودروسازان عرضه خواهد کرد.

هواوی در حال حاضر با سه کمپانی خودروسازی «گروه خودروسازی پکن»، «چانگان موتورز» و «گروه گاک» همکاری کرده است.  فناوری خودران هواوی از برخی جنبه‌ها از تسلا پیشی گرفته است. برای مثال، خودروهای این شرکت بدون دخالت انسان می‌تواند مسافتی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند.

«اریک ژو» یکی از مدیران هواوی در این رابطه عنوان می‌کند:

«ما امسال بیش از یک میلیارد دلار در تولید قطعات خودرو سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. چین به طور سالانه ۳۰ میلیون خودرو جدید تولید می‌کند و تعداد آن رو به رشد است. حتی اگر از بازار جهانی استفاده نکنیم و اگر بتوانیم از هر خودروی فروخته شده در چین به طور متوسط ۱۵۳۰ دلار درآمد کسب کنیم؛ یک تجارت بزرگ برای هواوی آغاز کرده‌ایم.»

در حال حاضر هواوی برخی محصولات ارتباطی هوشمند خودرو را به بازار عرضه کرده که فناوری‌های این شرکت را می‌توان در سدان‌های مرسدس بنز پیدا کرد. همچنین این شرکت برای توسعه سیستم‌های هوشمند خودرو با شرکت‌هایی مانند BAIC BluePark New Energy  همکاری دارد.

در حال حاضر اپل و شیائومی نیز صنعت خودروسازی را هدف‌ قرار داده‌اند تا رقابت برای تولید خودروهای سازگار با محیط زیست و خودران به صورت جدی‌تری دنبال شود. براساس گزارش Canalys، در سال جاری فروش خودروهای الکتریکی در چین ممکن است بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.