منو

جف بزوس، مالک آمازون پشت فرمان وانت برقی ریویان R1T دیده شد

در ویدیوی جدیدی که از ماموریت Blue Origin منتشر شده، از دو دستگاه پیکاپ الکتریکی ریویان R1T برای بازیابی کپسول استفاده می‌شود. اما وقتی که دقیق‌تر نگاه کنیم، جف بزوس را می‌بینیم که پشت فرمان یکی از پیکاپ‌ها نشسته است. موسس Blue Origin هم کسی نیست جز رئیس آمازون، کسی که از سرمایه‌گذاران اصلی روی برند ریویان در سال ۲۰۱۹ بود. با این اوصاف، می‌توان حدس زد که در آینده هم جف بزوس از این خودروها استفاده خواهد کرد.

موتورهای برقی چهار گانه در کنار سیستم چهار چرخ محرک و باتری‌های بسیار بزرگ؛ همه آن چیزی که برای آفرود رفتن با یک پیکاپ الکتریکی مدرن نیاز دارید را تامین می‌کنند. اینکه پیکاپ‌های R1T در حال گذراندن تست‌های اضافی هستند؛ نکته‌ای مثبت و امیدوار کننده است.

خودروهای الکتریکی به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده اند و اکنون زمان بهره برداری از آنهاست. حتی از ساخت خودرو الکتریکی می‌توان به صنایع هوا و فضا هم راه پیدا کرد!

همچون کاری که ایلان ماسک با تسلا و اسپیس ایکس انجام داد. او یک رودستر را به مریخ فرستاد و از یک تسلا مدل ایکس به عنوان شاتل فضایی در ماموریت ناسا استفاده کرد.

ریویان معرفی رسمی پیکاپ R1T و شاسی بلند R1S به بازار را برای ماه‌های ژوئن و آگوست برنامه ریزی کرده است. این اولین بار در تاریخ صنعت خودروسازی است که برای ساخت یک پیکاپ الکتریکی؛ پلت فرمی مستقل طراحی می‌شود.

البته قطعا تا ۱ الی ۲ سال آینده شاهد ورود پیکاپ‌های برقی بیشتر به بازار خواهیم بود. شرکت‌هایی همچون تسلا؛ جمس؛ فورد؛ شورولت و لوردستون موتورز هم در صدد معرفی محصولات خود به بازار هستند. پیش‌بینی کارشناسان این است که تا پایان دهه فعلی؛ تقریبا تمام خودروسازان دنیا وارد سگمنت پیکاپ‌های برقی می‌شوند.