منو

شیائومی به دنبال ساماندهی یک تیم برای توسعه چیپ‌های موبایل است

شیائومی ظاهرا در حال گردآوری تیمی از متخصصان در زمینه تولید تراشه است. این تیم می‌خواهد روی توسعه تراشه برای تلفن‌های هوشمند تمرکز کند اما احتمالا اولین محصول آن‌ها یک تراشه جانبی خواهد بود.

شرکت‌های کمی هستند که می‌توانند برای خودشان تراشه بسازند. به گزارش چند منبع چینی، شیائومی هم می‌خواهد به جمع شرکت‌هایی مثل سامسونگ و هواوی ملحق شود. این شرکت در بازار تولید تراشه بی‌تجربه نیست و قبلا در سال ۲۰۱۷ تراشه‌ای به نام Surge S1 را معرفی کرده بود.

تراشه Surge S1 توسط خود شیائومی طراحی و تولید شد اما در محصولات پرچمدار این شرکت به کار نرفت، چون مسئولان شیائومی ترجیح می‌دادند از تراشه‌های شناخته‌ شده استفاده کنند و خطر مشکلات احتمالی را به جان نخرند. این شرکت حالا به منظور ورود مجدد به بازار، با ارائه‌کنندگان مجوزهای مالکیت فکری مذاکره می‌کند.

البته تولید تراشه‌های موبایل تنها برنامه مدنظر شیائومی نیست و این شرکت اخیرا برنامه تولید تراشه‌های ۵G را در سر دارد. این تراشه‌ها ممکن است تا پیش از پایان سال راهی بازار شوند.

وظیفه تولید تراشه‌های شیائومی بر دوش یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت است. شیائومی در سال ۲۰۱۴ شاخه‌ای به نام Beijing Songguo Electronics را تاسیس کرد که به‌صورت انحصاری روی تراشه‌های موبایل کار می‌کند.

محصولات قبلی Beijing Songguo Electronics دو تراشه به نام‌های Surge S1 و Surge C1 بوده‌اند. بنابراین آن‌ها سابقه زیادی در زمینه طراحی تراشه ندارند و عملکردشان با اپل، کوالکام و سامسونگ قابل مقایسه نیست. شیائومی همیشه در حوزه توسعه تراشه محرمانه عمل کرده و در حال حاضر هم رسما هیچ اشاره‌ای به ساخت تراشه نشده است.

با این حال، ما شیائومی را به نوآوری و آزمایش حوزه‌های جدید می‌شناسیم. این شرکت با طراحی تراشه‌ای اختصاصی برای گوشی‌های خود می‌تواند کنترل کامل نرم‌افزار و سخت‌افزار را در دست بگیرد و تجربه کاربری بهتری را در محصولاتش ارائه کند. این شرکت اخیرا نام خود را از فهرست تحریم‌های آمریکا حذف کرد و حالا می‌تواند همکاری‌های بیشتری در زمینه تولید این تراشه داشته باشد.