منو

روایت محرومیت دختران ورزشکار در فیلم «در وقت اضافه»

مسائل و مصائب دختران و زنان ورزشکار در ایران موضوع جذاب و هیجان انگیزی برای روایت یک قصه پر از چالش در جلوی دوربین است.

مسائل و مصائب دختران و زنان ورزشکار در ایران موضوع جذاب و هیجان انگیزی برای روایت یک قصه پر از چالش در جلوی دوربین است. پیچیدگی فیلمنامه در پردازش مشکلاتی که شخصیت اصلی داستان با آن درگیر است تماشاگر را برای دنبال کردن فیلم ترغیب می‌کند. دختری که برای رسیدن به خواسته اش مجبور می‌شود با تابو‌های اجتماعی مبارزه کند.

مجتبی توانا نویسنده فیلمنامه و کارگردان فیلم در اینباره گفت: این فیلم درباره دختری ۲۳ ساله بنام سارا است که آرزوی حضور در یک تیم فوتبال بانوان را در زندگی دنبال می‌کند به گونه‌ای که تمام زندگی او در علاقه به فوتبال و بازی در زمین چمن ورزشگاه خلاصه شده است. ولی تعصب خانواده و به ویژه غیرت برادر به سبب نبود و فقدان پدری که خود مشوق دخترش برای رسیدن به رویای فوتبالیست شدن بود سدی می‌شود در برابر خواسته اش.

کارگردان فیلم سینمایی «حسرت» در ادامه بیان کرد: فشار‌های روانی بر روی سارا دختر جوان و ورزشکار قصه ناشی از تابو‌های اجتماعی، پندار‌ها و برچسب‌های اشتباه مردم تنش بین او و خانواده اش را افزایش می‌دهد و درست در همین نقطه از فیلم ما متوجه علاقه سارا به پائلو مالدینی بازیکن پیشین باشگاه آ. ث. میلان اهل ایتالیا و علی کریمی بازیکن پیشین تیم پرسپولیس می‌شویم که به بهانه یک بازی دوستانه میان پیشکسوتان دو تیم باشگاهی قرار است با هم در زمین یکی از ورزشگاه‌های ایران دیدار کنند.

مدیر موسسه هنری فرات تصریح کرد: نقطه عطف فیلم در جایی شکل می‌گیرد که سارا برای حضور در ورزشگاه و تماشای بازی پیشکسوتان میلان و پرسپولیس با چهره‌ای مبدل و مردانه نقشه‌ای را طراحی می‌کند، اما همه چیز بنابر پیش بینی و خواسته او پیش نمی‌رود و حوادثی برای او رخ میدهد.

توانا ضمن ابراز خشنودی و رضایت از همکاری با مهدی علمی نیا به عنوان تهیه کننده در پایان بیان داشت: «در وقت اضافه» قرار است برای حضور در جشنواره فیلم‌های ورزشی و سایر رویداد‌های هنری ایرانی و برون مرزی معتبر آماده شود و رایزنی‌هایی برای فروش و پخش آن از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران انجام پذیرفته است که بزودی رسانه‌ای خواهد شد.

شایان ذکر است بازیگران این پروژه سینمایی محدثه رضایی، مهدی بیگدلیا، عرشیا لطفی، مینو راد، آوید عابدی، مسعود نجاری و علی ساده هستند.

مهدی علمی نیا تهیه کننده، راضیه غریب پور منشی صحنه و دستیار کارگردان، امیر آخوندی تصویربردار، ابوالفضل پور مقدم صدابردار، یوسف حداد راد دستیار نور و تصویر، زهره رحیم پور طراح گریم، علی ساده مدیر تولید، آوید عابدی عکاس و مسعود نجاری روابط عمومی و مشاور رسانه در ساخت و تولید فیلم سینمایی «در وقت اضافه» مشارکت داشتند.