منو

ساخت سریال «حضرت نوح(ع)» و مجموعه‌ای در امتداد «تبریز در مه»

محمدرضا ورزی از ساخت دو سریال تاریخی که داستان هر کدام در مقطعی متفاوت از تاریخ روایت می‌شود، خبر داد.

این کارگردان سینما و تلویزیون درباره یکی از دو سریال‌ تاریخی جدیدش با عنوان «سرزمین پریزاد»، خاطرنشان کرد: فیلمنامه‌ی این سریال را نوشته‌ام اما چون هنوز تصویربرداری آغاز نشده است، نمی‌توانم دقیق و شفاف درباره آن صحبت کنم. باید صبر کنیم و ببینیم مدیریت جدید تلویزیون چه برنامه‌هایی دارد و چکار می‌خواهد انجام دهد.

او افزود: «سرزمین پریزاد»، نزدیک به چهار سال از عمرم را به خود اختصاص داده است و خیلی برایش زحمت کشیده‌ام.

«سرزمین پریزاد» سریالی است که در بستر تاریخ معاصر روایت می‌شود و به لحاظ تاریخی وقایع سریال در ادامه سریال «تبریز در مه» محمدرضا ورزی یعنی بعد از جنگ‌های ایران و روسیه روایت خواهد شد، اما داستان این دو سریال کاملا جدا و متفاوت است.

این سریال در شهرک غزالی و در اطراف لوکیشن سریال «نردبام آسمان» تصویربرداری خواهد شد.

ورزی درباره دیگر سریال تاریخی‌اش که نگارش آن تمام نشده و هنوز مشخص نیست برای چه رسانه‌ای تولید شود نیز توضیح داد: مدتی است که درگیر نوشتن سریالی درباره حضرت نوح (ع) هستم. تحقیقاتش را به تازگی تمام کرده‌ام. این کار یک سال و نیم است که بخشی از اوقات من را به خودش اختصاص داده است و خیلی به آن علاقه‌مند هستم. کاری است که با آن ارتباط خیلی خوبی برقرار کرده‌ام. از پیام و محتوای وسیعی برای امروزِ جامعه برخوردار است. کار سختی است. ۲۵ سال سابقه و تجربه خودم را در این اثر منظور می‌کنم که ان‌شاءالله بتوانم کاری ماندگار تولید کنم.

محمدرضا ورزی که اغلب به سوژه‌های تاریخی در نگارش و سریال‌سازی علاقه‌مند است، کارگردان و نویسنده سریال‌هایی همچون «معمای شاه»، «قائم مقام فراهانی»، «کریم خان زند»، «پدر خوانده»، «سال‌های مشروطه»، «ایراندخت»، «تبریز در مه» و … بوده است.