منو

تولید اولین تراشه های 3 نانومتری اپل برای مک بوک پرو از امسال

گزارش دیگری امروز ادعا می کند که TSMC قصد دارد تا اواخر سال جاری تولید تراشه های 3 نانومتری را برای استفاده در مدل های آینده مک بوک و سایر محصولات آغاز کند.

ویژگی M2 Pro و Max

پیش‌نمایش یک گزارش دیجی‌تایمز می‌گوید: «شرکت‌های پس‌زمینه درباره تقاضا برای تراشه‌های مک‌بوک آتی، که با استفاده از فناوری فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته می‌شوند، خوش‌بین هستند و طبق منابع صنعتی، تولید آن اواخر امسال آغاز می‌شود.»

به گفته دیجی تایمز، TSMC بعید است تا حداقل تا سه ماهه اول سال 2023 درآمد قابل توجهی از تولید تراشه های 3 نانومتری به دست آورد.

این اطلاعات با گزارش هفته گذشته Commercial Times تایوان مطابقت دارد که گفته بود TSMC تا پایان سال 2022 تولید تراشه های 3 نانومتری را برای اپل آغاز خواهد کرد. این گزارش ادعا کرد که اولین تراشه 3 نانومتری اپل ممکن است تراشه M2 Pro برای مک باشد و اضافه کرد که تراشه A17 Bionic در مدل‌های آیفون 15 پرو سال آینده نیز یک تراشه 3 نانومتری خواهد بود.

مارک گورمن از بلومبرگ انتظار دارد که تراشه M2 Pro در مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی و در یک مک مینی پیشرفته جدید که جایگزین پیکربندی فعلی مبتنی بر اینتل می‌شود، استفاده شود. گورمن معتقد است که اپل قصد دارد چندین مک جدید را در رویداد اکتبر معرفی کند، اما کاملاً مشخص نیست که آیا این شامل مدل‌های جدید مک بوک پرو و ​​مک مینی می‌شود یا اینکه اپل منتظر معرفی اولین مک‌های خود با تراشه‌های 3 نانومتری در سال 2023 خواهد بود.

کل سری تراشه های M1 و تراشه استاندارد M2 بر اساس تنوعی از فرآیند 5 نانومتری TSMC ساخته شده اند. انتقال اپل به تراشه‌های 3 نانومتری به‌طور شگفت‌انگیزی منجر به بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی در مک‌ها و آیفون‌های آینده می‌شود، زیرا اپل به دنبال حفظ برتری عملکرد بر وات خود نسبت به رقبایی مانند اینتل است.