منو

قیمت بهترین لپ تاپ های مک بوک اپل 2022

در صورتی که قصد خرید یکی از لپ تاپ ‌های شرکت اپل را داشته باشید، احتمالاً با مدل‌های مختلفی از کامپیوترهای مک بوک در فروشگاه‌ها مواجه شده‌اید. اپل نیز همانند سایر رقبای خود، مدل‌های مختلفی از بهترین مک بوک های ۲۰۲۲ را برای طیف نسبتاً گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان به بازار عرضه کرده است. اما آیا با بهترین لپ تاپ های مک بوک 2022 که برای شما مناسب هستند آشنایی دارید؟

بنابر آخرین آمارها در پایان سال 2022 نزدیک به 13 درصد از کل بازار PC دنیا متعلق به محصولات اپل بوده است. این محصولات شامل کامپیوترهای iMac، مک مینی و لپ‌تاپ‌های مک بوک است. با توجه به توجه هر چه بیشتر کاربران به مک بوک های اپل، این شرکت تمامی تلاش خود را به خرج داده تا بهترین لپ‌تاپ‌های مخصوص افراد مختلف را راهی بازار کند. در ادامه با هم نگاهی به این موضوع خواهیم انداخت که اگر از افراد طالب استفاده از مک‌بوک‌های اپل باشید، بهترین لپ تاپ اپل در سال 2022 برای شما کدام خواهد بود.

در نظر داشته باشید که این لیست بهترین مک بوک های ۲۰۲۲ بر اساس کاربرد است و در آن هدفی برای ارائه لیست قیمت در نظر گرفته نشده است.

مقدمه

اگرچه امروزه اپل برای تولید گوشی‌های آیفون شناخته می‌شود، اما نقش این شرکت در حوزه کامپیوترهای خانگی که از سه دهه پیش آغاز شده انکار ناپذیر است. در حالی که 15 سال از زمان عرضه نخستین کامپیوتر مک بوک سپری شده، کامپیوترهای جدید مک بوک جدید بسیار قدرتمندتر از گذشته به بازار عرضه شده و ترکیبی از قدرت، کیفیت، کارایی و ظاهر شیک را در دسترس خریداران قرار می‌دهند. بهترین MacBook 2022 در واقع می‌تواند بسته به نیاز شما انتخاب شود و این شما هستید که مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب می‌کنید.

بهترین لپ تاپ اپل در سال 2022
تنوع رنگ بهترین لپ تاپ های مک بوک 2022

اگر می‌خواهید لپ تاپ جدیدی را خریداری کنید، یکی از لپ تاپ‌های مک بوک می‌تواند برای شما مناسب باشد. به طور کلی لپ‌تاپ‌های اپل در دو دسته MacBook Pro و MacBook Air تقسیم می‌شوند و در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی به بازار عرضه شده‌اند.

اما تمامی کامپیوترهای مک بوک برای شما مناسب نیستند و به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا بر اساس نیازهای خودتان گزینه مناسب را از میان لیست بهترین MacBook 2022 انتخاب کنید. در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین مک بوک در سال ۲۰۲۲ را از نظر ویژگی و کاربردهای مختلف به شما معرفی کنیم.

MacBook Air M2 ؛ بهترین کامپیوتر مک بوک 2022

اگر به طور مداوم در حال سفر هستید و باریکترین و سبک‌ترین لپ تاپ اپل را جستجو می‌کنید، جدیدترین مدل مک بوک ایر که به پردازنده M2 مجهز شده، بهترین لپ تاپ اپل 2022 در این زمینه محسوب می‌شود.

بهترین مک بوک در سال 2022
مک بوک ایر M2 ؛ بهترین MacBook 2022

طراحی بدون فن این مک بوک موجب شده تا هیچ صدایی نداشته باشد، اما در زمان استفاده سنگین سرعت لپ تاپ کاهش می‌یابد. افزایش ابعاد نمایشگر در مقایسه با مدل قبلی مک بوک ایر موجب می‌شود تا فضای کاری بیشتری را در اختیار داشته باشید.

پردازنده قدرتمندتر، بهبود دوام باتری، بهبود کیفیت وب‌کم و افزودن MagSafe دیگر نقاط قوت مک بوک ایر 2022 در مقایسه با مدل قبلی این لپ تاپ را تشکیل می‌دهند. با وجود تمامی ویژگی‌های عنوان شده، کیفیت اسپیکر لپ تاپ در مدل 2022 مک بوک ایر کاهش یافته است.

به طور کلی، مک بوک ایر 2022 برای استفاده روزمره قدرتمند و مناسب است. دوام باتری بالا، وزن و ضخامت کم این مدل را به انتخاب مناسبی برای افرادی تبدیل کرده که به طور پیوسته در حال جا‌به‌جایی یا سفر هستند.

MacBook Air M1 ؛ بهترین مک بوک اقتصادی در سال 2022

در صورتی که بودجه محدودی برای خرید مک بوک در اختیار دارید، خرید مدل قبلی لپ تاپ مک بوک ایر که به تراشه M1 مجهز شده، یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای در اختیار داشتن یکی از لپ تاپ‌های شرکت اپل به شمار می‌آید.

بهترین مک بوک های 2022
MacBook Air M1 یکی از بهترین لپ تاپ های مک بوک 2022

اگرچه مک بوک ایر مجهز به تراشه M1، از جدیدترین طراحی لپ تاپ‌های 2022 اپل بهره نمی‌گیرد و مدل جدید MacBook Air از نظر وزن و اندازه نسبت به مدل قبلی خود برتری دارد، اما همچنان یکی از نازکترین و سبک‌ترین لپ تاپ‌های اپل محسوب می‌شود.

پردازنده M1 به خوبی پردازنده M2 نیست اما همچنان قدرت کافی برای انجام پردازش‌های نسبتاً سنگین را دارد. محدود بودن پورت‌های اتصال و وب کم نچندان با کیفیت مهم‌ترین نقاط ضعف این لپ تاپ را تشکیل می‌دهند. شاید این لپ تاپ علی‌رغم عرضه در سال 2022 همچنان بتواند یکی از بهترین مک بوک های ۲۰۲۲ لقب بگیرد.

از نظر کیفیت نمایشگر نیز مدل قدیمی‌تر مک بوک ایر تفاوت چندانی با مک بوک ایر جدید ندارد. در حقیقت مک بوک ایر 2022 تنها از نظر اندازه نمایشگر و شدت روشنایی در مقایسه با مدل قبلی خود برتری دارد. اسپیکرهای بسیار با کیفیت و حذف فن خنک‌کننده دیگر نقاط قوت مک بوک ایر را تشکیل می‌دهند که از نظر قیمت بهترین لپ تاپ اپل 2022 محسوب می‌شود.

MacBook Pro 16 Inch M1 Pro/Max ؛ بهترین لپ تاپ مک بوک 2022 برای حرفه‌ای‌ها

لپ تاپ MacBook Pro با پردازنده M1 Pro و M1 Max به بازار عرضه شده و برای اجرای برنامه‌های سنگین و رندرگیری طولانی مدت مناسب است.

بهترین مک بوک در سال ۲۰۲۲
MacBook Pro 16 Inch ؛ بهترین لپ تاپ اپل 2022

مک بوک پرو 16 اینچی مبتنی بر پردازنده M1 Pro با 16 گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه شده و مدل مبتنی بر تراشه M1 Max نیز در حالی که قدرت پردازشی بالاتری دارد، به همراه 32 یا 64 گیگابایت حافظه رم در دسترس خریداران قرار گرفته است. پردازنده‌های M1 Pro و M1 Max قدرت بالاتری در مقایسه با پردازنده M2 دارند و به همین دلیل برای فعالیت‌های سنگین همانند رندرگیری یا شبیه سازی مک بوک پرو 16 اینچی انتخاب مناسب‌تری به نظر می‌رسد.

نمایشگر 16 اینچی Liquid Retina XDR کیفیت بالایی دارد و فناوری ProMotion با توجه به چگونگی استفاده از لپ تاپ در هر لحظه، نرخ بروزرسانی تصویر را در بازه 10 تا 120 هرتز تنظیم می‌کند.یا توجه به این مشخصات می‌توان مک بوک پرو 16 اینچی مدل 2022 را بهترین MacBook 2022 اپل نامید.

برخلاف مک بوک ایر، این مدل به فن‌های خنک کننده مجهز شده که به دفع موثر گرما کمک می‌کنند. بنابراین در زمان استفاده سنگین از مک بوک پرو برای مدت نسبتاً طولانی نیز افت عملکرد لپ تاپ را شاهد نخواهید بود. در مقابل، ضخامت کم و قابلیت جا‌به‌جایی آسان مک بوک ایر را از دست می‌دهید.

به طور کلی، لپ تاپ 16 اینچی MacBook Pro یکی از بهترین مک بوک های 2022 محسوب می‌شود که با سخت افزار قدرتمند و نمایشگر با کیفیت به خوبی می‌تواند شما را در انجام کارهای حرفه‌ای یاری کند.

MacBook Pro 13 Inch M2 ؛ بهترین مک بوک پرو برای سفر

شرکت اپل در سال 2022 میلادی مدل 13 اینچی لپ تاپ مک بوک پرو را بر پایه تراشه M2 به بازار عرضه کرد. پردازنده قدرتمند و اندازه جمع و جور این لپ تاپ را به یکی از بهترین مک بوک های ۲۰۲۲ تبدیل می‌کند.

قیمت بهترین لپ تاپ اپل 2022
MacBook Pro 13 Inch ؛ بهترین مک بوک در سال 2022

از نظر ظاهری، مک بوک پرو 13 اینچی با نسخه قبلی خود تفاوت چندانی ندارد. در حالی که حذف Touch Bar نارضایتی برخی از طرفداران مک بوک‌ را به همراه داشته، این لپ تاپ تنها مدل در بین بهترین لپ تاپ های مک بوک 2022  محسوب می‌شود که همچنان این ویژگی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگرچه نمایشگر مک بوک پرو 13 اینچی جدید کیفیت خوبی دارد، اما به خوبی دیگر مدل‌های مک بوک پرو نیست. این لپ تاپ به دو پورت USB-C مجهز شده و از MagSafe پشتیبانی نمی‌کند. اسپیکرهای لپ تاپ کیفیت بالایی دارند و دوام باتری مک پرو 13 اینچی بر اساس ادعای شرکت سازنده به 20 ساعت نیز می‌رسد.

MacBook Pro 14 Inch ؛ بهترین مک بوک پرو از نظر قدرت و قابلیت جا‌به‌جایی

در صورتی که می‌خواهید یک لپ تاپ را خریداری کنید که تعادل مناسبی بین قدرت و قابلیت جا‌به‌جایی داشته باشد، مک بوک پرو 14 اینچی که به پردازنده M1 Pro و M1 Max مجهز شده انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

بهترین لپ تاپ اپل 2022
MacBook Pro 14 Inch ؛ بهترین لپ تاپ اپل 2022

از نظر عملکرد، لپ تاپ 14 اینچی مک بوک پرو نیز با وجود ابعاد کوچکتر، قدرت مشابه با مدل 16 اینچی مک بوک پرو دارد. نمایشگر 14 اینچی Liquid Retina XDR نیز کیفیت مشابه با مدل 16 اینچی مک بوک پرو دارد. با این وجود، شکاف قسمت بالای نمایشگر با سلیقه تمامی طرفداران مک بوک همخوانی ندارد.

مدل 14 اینچی مک بوک پرو تا 8 ترابایت فضای ذخیره‌سازی و تا 64 گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. پشتیبانی از شارژر بی‌سیم MagSafe، دوام باتری خوب که بر اساس ادعای شرکت سازنده به 17 ساعت می‌رسد و اسپیکرهای باکیفیت، ویژگی‌هایی هستند که مک بوک پرو 14 اینچی را به بهترین لپ تاپ اپل در سال 2022 تبدیل می‌کنند.

به‌طور کلی، اگر ابعاد مک بوک پرو 16 اینچی برای شما مناسب نیست و می‌خواهید لپ تاپ قدرتمند کوچکتری را خریداری کنید، لپ تاپ 14 اینچی مک بوک پرو به عنوان بهترین MacBook 2022، انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

قوی ترین لپ تاپ اپل
پردازنده M1 Pro که در ساخت بهترین لپ تاپ‌های 2022 مک بوک مورد استفاده قرار می‌گیرد

جمع ‌بندی

لپ تاپ‌های مک بوک گزینه چندان ارزان قیمتی محسوب نمی‌شوند و برای دست‌یابی به کیفیت بالای نمایشگر، پردازنده استثنایی، طراحی شیک و … باید هزینه نسبتاً بالاتری را در مقایسه با لپ تاپ‌های ویندوزی ارزان قیمت پرداخت کنید. به همین دلیل باید جهت انتخاب بهترین لپ تاپ اپل 2022 یا به صورت کلی برای هر سالی، متناسب با محصولات در دسترس آن سال از یک سو و فاکتورهای مورد نیاز خود، بررسی کافی به عمل آید.

استفاده از پردازنده‌های قدرتمند سری  M در ساخت مدل‌های جدید مک بوک موجب شده تا بر اساس ادعای اپل بهترین مک بوک های ۲۰۲۲ قدرت و کارایی بهتری را در مقایسه با لپ تاپ‌های مبتنی بر پردازنده اینتل در اختیار شما قرار دهند. هسته‌های کم مصرف پردازنده‌ برای کارهای سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند و زمانی که به قدرت پردازشی بالاتری نیاز داشته باشید، هسته‌های قدرتمند و پرمصرف مبتنی بر ریز معماری Firestorm وارد عمل می‌شوند.

فرکانس کاری پایین‌تر پردازنده‌های مک بوک در مقایسه با لپ تاپ‌های ویندوزی موجب می‌شود تا مشکلات کمتری در زمینه دفع حرارت وجود داشته باشد. به همین دلیل در زمان کار با لپ تاپ‌های مک بوک، حتی در زمان استفاده سنگین نگرانی چندانی از بابت گرم شدن لپ تاپ نخواهید داشت.

سیستم عامل مک یک رابط کاربری شیک و امن محسوب می‌شود و اغلب کاربران حرفه‌ای نیز ترجیح می‌دهند تا از این سیستم‌عامل استفاده کنند. در حالی که در سیستم عامل ویندوز به مجموعه نسبتاً گسترده‌تری از نرم‌افزارهای رایگان دسترسی دارید، در مورد کامپیوترهای اپل محدودیت‌های بیشتری وجود دارد. با این وجود، انتظار می‌رود که در نتیجه حذف تحریم‌های مربوط به حوزه فناوری بتوانید آسانتر از گذشته به نرم‌افزارهای مختلف بر روی سیستم‌عامل مک دسترسی داشته باشید.

سوالات پر تکرار

دوام باتری کدام یک از بهترین لپ تاپ های مک بوک 2022 بیشتر است؟

دوام باتری هر دو لپ تاپ‌ مک بوک ایر که به تراشه M1 و M2 مجهز شده‌اند، در زمان مرور صفحات وب به 15 ساعت می‌رسد. بر همین اساس، دوام باتری مدل 16 و 13 اینچی مک بوک پرو در زمان مرور صفحات وب به ترتیب 14 و 17 ساعت اعلام شده است.

تماشای فیلم از طریق برنامه Apple TV نتایج متفاوتی را حاصل می‌کند. بر اساس ادعای اپل، دوام باتری مک بوک ایر مجهز به تراشه M2، مک بوک پرو 13 اینچی و مک بوک پرو 16 اینچی در زمان تماشای فیلم به ترتیب به 18، 20 و 21 ساعت می‌رسد.

درگاه‌های اتصال لپ تاپ‌های مک بوک کدامند؟

تمامی مدل‌های مک بوک ایر و مک بوک پرو حداقل به دو درگاه USB-C مجهز شده‌اند. با این وجود، مدل‌های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو به یک درگاه اضافی USB-C و همچنین یک درگاه HDMI به همراه شکاف SD Card نیز مجهز شده‌اند.

آیا اپل از تراشه یکسان در ساخت مک بوک ایر 2022 و مک بوک پرو 13 اینچی استفاده کرده است؟

اگرچه MacBook Air 2022 و مدل 13 اینچی MacBook Pro هر دو به تراشه M2 مجهز شده‌اند و پردازنده مرکزی (CPU) هر دو 8 هسته دارد، اما واحد پردازش گرافیک (GPU) مک بوک ایر به 8 هسته و مک بوک پرو به 10 هسته مجهز شده است. با این وجود، اپل امکان فروش مک بوک ایر با 10 هسته گرافیکی را نیز فراهم کرده است.

کدام مدل لپ تاپ مک بوک اپل در سال ۲۰۲۲ بهتر است؟

انتخاب بهترین لپ تاپ مک بوک نیز همانند هر کامپیوتر دیگری به خواسته‌های شما بستگی دارد. مدل‌های 14 و 16 اینچی MacBook Pro بر پایه تراشه M1 Pro و M1 Max برای افرادی مناسب هستند که به نمایشگر با کیفیت و پردازنده قدرتمندی نیاز دارند. گرافیست‌ها، تولیدکنندگان محتوا، انیماتورها و … با استفاده از قابلیت‌های مک بوک پرو می‌توانند با سهولت بیشتر آثار بهتری را خلق کنند.

در مقابل، لپ‌تاپ‌های مک بوک ایر قیمت کمتری دارند و برای استفاده روزمره مناسب هستند. به علاوه، وزن و ضخامت کم لپ تاپ‌های مک بوک ایر موجب می‌شود تا حمل و نقل آسانتری نیز داشته باشند. این لپ تاپ ها در زمان استفاده هیچ صدایی تولید نمی‌کنند و می‌توانید در سکوت مطلق بر روی کارهای خود تمرکز داشته باشید.

آیا MacBook 2022 خوب است؟

لپ تاپ های اپل مناسب افرادی خواهند بود که علاوه بر کارایی و قدرت دستگاه، نگاهی نیز به کلاس کاری و استایل این محصولات دارند. بهترین MacBook 2022 در واقع می‌تواند انتخابی باشد که برای مدت طولانی در خدمت شما باشد و پس از چند سال همچنان ابهت و مشتری طالب خود را داشته باشد.