منو

هشدار تشخیص تصادف آیفون 14 پس از پس از تصادف تاسمانی به پلیس

ویژگی Crash Detection در آیفون 14 توانست بلافاصله پس از وقوع یک تصادف در اوایل صبح در تاسمانی به پلیس هشدار دهد و در عرض چند دقیقه از قربانیان کمک بگیرد.

به گزارش ABC نیوز استرالیا، یک کامیون چهار چرخ محرک که شناور اسب را یدک می کشید، ساعت 1:45 بامداد دوشنبه با کنده درخت در تاسمانی برخورد کرد. Crash Detection به پلیس اطراف هشدار داد، آنها توانستند در عرض هشت دقیقه به محل حادثه برسند، حتی اگر مسافران بیهوش بودند.

پنج نفر در محدوده سنی 14 تا 20 سال به بیمارستان منتقل شدند و یک نفر که جراحات جدی داشت با آمبولانس هوایی به ملبورن منتقل شد. در تصادفات با صدمات تهدید کننده زندگی، کمک فوری می تواند تفاوت عمده ای ایجاد کند. روث اور، بازرس پلیس تاسمانی، گفت: «در موردی که مردم در تصادفی مانند این هوشیاری خود را از دست دادند، مطمئناً این چیزی است که به سرعت به پلیس هشدار می دهد. افسران نیز قبلاً در منطقه حضور داشتند که به زمان پاسخگویی کمک کردند.

مدل‌های آیفون 14 اپل تنها چهار ماه است که عرضه شده‌اند، اما ویژگی Crash Detection قبلاً به چندین قربانی تصادف کمک کرده است، همانطور که SOS اضطراری از طریق عملکرد ماهواره‌ای که می‌تواند در مواقع اضطراری که WiFi و سرویس تلفن همراه در دسترس نیستند با پلیس تماس بگیرند.

متأسفانه، تشخیص تصادف همچنین می تواند نتایج مثبت کاذب را ایجاد کند، که می تواند برای امدادگران اورژانس در اطراف پارک های تفریحی و استراحتگاه های اسکی ناامید کننده باشد. در ماه نوامبر، اعزام‌کننده‌های شهرستان سامیت در یوتا گفتند که شاهد افزایش شدید تماس‌های تصادفی با 911 بوده‌اند، و همین هفته، گزارشی از ژاپن نیوز اعلام کرد که اداره آتش‌نشانی کیتا-آلپ ناگانو در مجموع 134 تماس نادرست دریافت کرده است که در درجه اول باعث شده است. توسط تشخیص تصادف، با این تماس‌ها بین ۱۶ دسامبر تا ۲۳ ژانویه.

با وجود ناراحتی، آتش نشانان ژاپنی خاموش کردن سیستم تشخیص تصادف را توصیه نمی کنند. آنها گفتند: “این یک عملکرد موثر در صورت تصادف واقعا جدی است، بنابراین ما نمی توانیم از کاربران بخواهیم آن را خاموش کنند.”

اپل قبلاً Crash Detection را تنظیم کرده است و آن را با به‌روزرسانی iOS 16.1.2 بهینه‌سازی کرده است تا از موارد مثبت کاذب کم کند، اما گزارش‌ها در دسامبر حاکی از آن بود که 911 ارسال کننده هنوز تعدادی تماس تصادفی دریافت می‌کنند. جیمی فیتز سیمونز، کلانتر شهرستان یوتا سامیت در ماه دسامبر گفت که اپل از این مشکل آگاه است و نیاز به اصلاح بیشتری دارد. فیتز سیمونز گفت: «ما در حال ارتباط با اپل هستیم تا آنها را به توجه بیشتر به این موضوع جلب کنیم، اما به نظر می رسد که ما در حال تلاش برای تبدیل یک کشتی جنگی در وان حمام هستیم.