منو

اپل به دنبال ساخت ویژگی پاسخ سریع امنیتی در iOS 16.4 است

طبق کد موجود در آخرین نسخه بتای iOS 16.4، اپل همچنان به بهبود ویژگی پاسخ امنیتی سریع (RSR) که در iOS 16، iPadOS 16 و macOS Ventura تعبیه شده است، ادامه می دهد.

کد پاسخ سریع امنیتی جدید در iOS 16.4 بتای 3 عبارتی را در مورد برنامه‌هایی اضافه می‌کند که ممکن است با به‌روزرسانی‌های امنیتی ناسازگار باشند. در عبارت اپل آمده است: “برخی برنامه ها ممکن است به دلیل ناسازگاری با آخرین پاسخ امنیتی سریع iOS به طور غیرمنتظره بسته شوند. حذف پاسخ امنیتی ممکن است این مشکل را برطرف کند.”

همچنین هشدارهای بازگشتی وجود دارد که می تواند به کاربران اطلاع دهد که آیا مشکلی در انتشار RSR وجود دارد. «مشکل احتمالی پاسخ امنیتی iOS» متنی است که کاربران می توانند در آینده ببینند.

اپل چندین به‌روزرسانی Rapid Security Response را منتشر کرده است که اولین آن در نوامبر منتشر شد. تاکنون تمامی این آپدیت‌ها به کاربران آیفون و آیپد که نسخه بتا را اجرا می‌کنند محدود می‌شود و به نظر می‌رسد که در یک ظرفیت آزمایشی ارائه شده‌اند.

به نظر می‌رسد اپل همچنان در حال کار بر روی تکمیل فرآیند RSR است و به نظر نمی‌رسد که هیچ یک از نسخه‌ها بر اساس سند پشتیبانی امنیتی اپل، تاکنون دارای اصلاحات امنیتی باشند. این سند تمام به‌روزرسانی‌هایی را که رفع آسیب‌پذیری دارند، نشان می‌دهد و هیچ نسخه RSR فهرست نشده است.

هنوز هیچ RSR برای عموم مردم ارائه نشده است، که همچنین نشان می دهد که اپل هنوز آماده استفاده از این گزینه به عنوان یک فاصله بین به روز رسانی نرم افزار نیست.

به‌روزرسانی‌های Rapid Security Response که به‌عنوان بخشی از iOS 16، iPadOS 16 و macOS Ventura معرفی شده‌اند، به اپل اجازه می‌دهند تا بدون به‌روزرسانی کامل iOS، رفع‌های امنیتی را برای کاربران فراهم کند. Rapid Security Responses را می توان به سرعت نصب کرد و در صورت لزوم می توان آن ها را بازگرداند، همانطور که کد iOS 16.4 نشان می دهد.