منو

هندزفری گوشیم قطع شده چیکار کنم؟

مشکل قطع شدن صدای هندزفری اتفاقی است که احتمالاً برای شما هم رخ داده و ممکن است کاربران را بسیار خسته کند. خصوصاً برای کسانی که مدام در حال گوش کردن موسیقی هستند، کار نکردن هندزفری بسیار کلافه کننده است. اگر شما هم با مشکل خراب شدن هندزفری دست و پنجه نرم می‌کنید، ادامه این مطلب را خوانده تا با روش‌های حل مشکل پخش نشدن صدا از هدفون گوشی آشنا شوید.

چرا هندزفری به گوشی وصل نمیشه؟ دلیل کار نکردن هندزفری چیست؟ اینها سوالات رایجی است که هنگام کار نکردن هندزفری برای اکثر کاربران پیش می‌آید. این اتفاق فقط مختص به شما نبوده مشکل قطع شدن صدای هندزفری ممکن است برای بسیاری از کاربران گوشی موبایل رخ دهد.

از خراب نبودن هندزفری مطمئن شوید

در ابتدا مطلب حل مشکل پخش نشدن صدا از هدفون گوشی باید گفت که در ابتدا باید چک کنید که مشکل از هندزفری است یا دستگاهی که به آن متصل شده است. در واقع اولین موردی که در هنگام کارنکردن هندزفری باید چک کنید،سلامت هندزفری است.

از آنجایی که تقریباً همیشه هندزفری همراه ما هست و از آن استفاده می‌کنیم ممکن است با یک اتفاق دچار خرابی و قطعی شود، برای اطمینان از سالم بودن هندزفری می توانید آن را به گوشی دیگر و یا لپ تاپ وصل کنید و تست کنید که مشکل از خراب شدن سوکت هندزفری بوده یا از جای دیگری است.

خراب شدن جای هندزفری گوشی

بلوتوث موبایل را خاموش کنید

شاید به نظرتان این روش برای حل مشکل کار نکردن هندزفری گوشی عجیب و بی‌ربط باشد؛ اما ممکن است دستگاه دیگری مانند اسپیکر و هدفون در اطراف گوشی شما باشد که از طریق بلوتوث به آن وصل شده باشید.

در این شرایط هر صدایی که از گوشی شما پخش شود از طریق بلوتوث به آن دستگاه هدایت می شود و از هندزفری شنیده نمی شود. در این حالت شاید شما تصور کنید که هندزفری شما خراب شده است در حالی که موبایلتان به دستگاه دیگری متصل شده است. پس بلوتوث گوشی تان را خاموش کنید و هندزفری را امتحان کنید.

پورت هندزفری را تمیز کنید

در این بخش از آموزش حل مشکل قطع شدن صدای هندزفری باید گفت که گاهی وجود گرد و غبار در پورت هندزفری گوشی مانع از اتصال درست هندزفری و گوشی می شود. حتی ممکن است گوشی تان را در جایی گذاشته باشید که آشغال های کوچکی در پورت هندزفری رفته باشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای حل مشکل خراب شدن سوکت هندزفری پورت آن را تمیز کنید و دوباره آن را امتحان کنید.

برای تمیز کردن پورت هندزفری پیشنهاد می کنیم چندین بار محکم داخل آن فوت کنید. همچنین می توانید با یک دستمال کاغذی با دقت داخل آن را تمیز کنید. البته توجه داشته باشید این کار را با احتیاط فراوان انجام دهید.

علت وصل نشدن هندزفری به گوشی

تنظیمات صوتی را بررسی کنید

گاهی ممکن است علت مشکل تنظیمات صوتی گوشی شما باشد. شاید به نظرتان چنین اتفاقی دور از ذهن باشد اما ممکن است به دلیل قطع بودن صدای گوشی، شما فکر کنید هندفری کار نمی کنید. عملا تنظیمات خاصی ندارد ولی پیشنهاد می کنیم به بخش تنظیمات صوتی گوشی بروید و این مورد را نیز بررسی کنید.

باتری هندزفری را چک کنید

رایج ترین دلیل خرابی یکی از گوشی ها در هندزفری های بلوتوث، خرابی یا ضعیف بودن باتری یکی از گوشی ها می باشد. ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از یکی از گوشی ها، غیر اصل بودن محصول و یا ضعف باتری، پس از مدتی شاهد ضعیف شدن یکی از گوشی ها باشید در حالی که گوشی دیگر به درستی کار می کند.

شما می توانید پس از متصل کردن هندزفری ها به گوشی، از طریق نرم افزار وضعیت باتری هر گوشی را چک کنید، اگر هندزفری تان دارای نرم افزار نیست باید هر گوشی را به صورت جداگانه متصل کنید و از بخش بلوتوث درصد باتری آن ها را چک کنید.

خراب شدن جای هندزفری گوشی

هندزفری را به تنظیمات کارخانه برگردانید

برگرداندن هندزفری بلوتوث به تنظیمات کارخانه نیز می تواند راه حل مناسبی برای رفع مشکل کار نکردن یکی از گوشی های هندزفری باشد. شما با ریست کردن هندزفری در واقع تمام ایرادات نرم افزاری آن را به حالت پیش فرض برمیگردانید، به همین دلیل در بسیاری از مواقع این روش می تواند پاسخگو باشد.

برای بازگرداندن هندزفری ها به حالت پیش فرض یک روش ثابت وجود ندارد و باید به دفترچه راهنمای و یا سایت سازنده مراجعه کنید. اما هندزفری هایی که دارای کلید بر روی کیس شارژ هستند معمولاً با 10 ثانیه نگه داشتن دکمه به تنظیمات کارخانه برمی‌گردند.

علت کار نکردن یکی از گوشی های هندزفری

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

در این مطلب به مشکل هندزفری و دلایل خراب شدن آن پرداخته و در ادامه نیز به سراغ روش‌های حل مشکل پخش نشدن صدا از هدفون گوشی رفتیم. آیا شما نیز با مشکل خراب شدن هندزفری روبرو شده‌اید؟

چگونه هندزفری خراب را درست کنیم؟

برای حل مشکل خراب شدن هندزفری می‌توانید روش‌های بالا را به کار ببندید و اگر مشکل کماکان پابرجاست بهتر است هندزفری خود را به یک تعمیرکار ماهر نشان داده یا به سراغ استفاده از خدمات گارانتی آن بروید.

چرا هندزفری یکیش کار نمی کند؟ یک طرف گوش هندزفری صدا نمیاد؟

این مشکل می‌تواند به خاطر به هم ریختن تنظیمات صوتی گوشی باشد. برای رفع این مشکل مطابق متن بالا به بخش تنظیمات گوشی یا هندزفری خود رفته یا آن را ریست کنید.

وقتی هندزفری خراب میشود چه کنیم؟

برای حل مشکل قطع شدن صدای هندزفری ابتدا اطمینان حاصل کنید که مشکل از خود هندزفری بوده و سپس با استفاده از روش‌هایی که در مطلب بدان اشاره شد، مشکل کار نکردن هندزفری را برطرف کنید.

چرا گوشی هندزفری را نمی‌خواند؟

عدم اتصال صحیح یا بهم ریختن تنظیمات هندزفری می‌تواند یکی از دلایل پخش نشدن صدا از هدفون گوشی باشد.