منو

افزایش تولید مک بوک ایر 15 اینچی توسط عرضه کننده مک بوک

بر اساس تحقیقاتی که توسط شرکت سرمایه گذاری مورگان استنلی به اشتراک گذاشته شده است، تامین کننده اپل Quanta Computer احتمالاً برای مک بوک های جدید آماده می شود.

در یادداشت تحقیقاتی روز جمعه که توسط MacRumors به ​​دست آمد، اریک وودرینگ، تحلیلگر مورگان استنلی، گفت که Quanta Computer برای رشد تک رقمی بالای تعداد نوت‌بوک‌هایی که در سه ماهه دوم سال 2023 در مقایسه با سه ماهه اول تولید می‌کند، هدایت شده است. وودرینگ معتقد است که این افزایش تا حدی توسط مک بوک های جدید انجام شده است.

مارک گورمن از بلومبرگ در خبرنامه ماه گذشته خود گفت که اپل از مک بوک ایر 15 اینچی ماه آینده در WWDC رونمایی خواهد کرد.

به عنوان بخشی از watchOS 10، این شرکت در حال برنامه ریزی برای بازگرداندن ویجت ها و تبدیل آنها به بخش مرکزی رابط کاربری است. این استراتژی جدید در ماه ژوئن در WWDC همراه با رونمایی از iOS 17، macOS 14، MacBook Air 15 اینچی و البته هدست واقعیت ترکیبی مورد انتظار رونمایی خواهد شد.

به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر زنجیره تامین اپل، نسل اول مک بوک ایر 15 اینچی از تراشه M2 بهره می برد. هیچ تغییری در طراحی خارجی این لپ تاپ فراتر از اندازه نمایشگر بزرگتر شایعه نشده است.

جدیدترین مک بوک ایر 13 اینچی سال گذشته در WWDC معرفی شد و دارای تراشه M2، دوربین 1080p، پورت شارژ MagSafe 3، دو پورت Thunderbolt 3، جک 3.5 میلی متری هدفون، صفحه کلید جادویی با Touch ID و فورس تاچ است. پد لمسی قیمت از 1199 دلار شروع می شود و گزینه های رنگی شامل Midnight، Starlight، Space Grey و Silver است.

هنوز مشخص نیست که آیا مک‌بوک دیگری در ماه آینده رونمایی می‌شود یا خیر، زیرا انتظار می‌رود که مدل‌های جدید مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M3 تا اواخر امسال یا سال آینده و مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه شوند. مک بوک پرو – اینچی تنها سه ماه پیش با تراشه های M2 Pro و M2 Max به روز شد.

WWDC با سخنرانی اصلی اپل در 5 ژوئن آغاز می شود و تا 9 ژوئن ادامه دارد.