منو

قیمت FMC SX5 خودروسازی فردا در بازار آزاد مشخص شد

خودروسازی فردا به تازگی شرایط فروش مدل فردا SX5 را اعلام کرده و بر همین اساس فروش دومین محصول این شرکت با لوگوی اختصاصی فردا موتور (Farda) واقع در سمنان، آغاز شده است. فردا SX5 در واقع همان دانگ‌فنگ SX5 است که در بازار چین، با نام دانگ‌فنگ X5 فروخته می‌شود. البته اگر کمی بیشتر در بازار چین جست‌وجو کنیم، متوجه می‌شویم که دانگ‌فنگ، این خودرو را تحت برند Dongfeng Fengxing در بازار چین می‌فروشد؛ برندی که خودش زیرمجموعه جوینت‌ونچر Dongfeng Liuzhou است.

شرکت خودروسازی فردا که خود را همکار ایران خودرو سمنان معرفی می کند در واقع یک خودروساز بخش خصوصی است که طی چند سال گذشته تصمیم به عرضه محصولات مستقل خود را در بازار داشته است و پس از وقوع شرایط تحریمی، حالا به همکاری با گروه دانگ فنگ و عرضه محصولات این شرکت با برند فردا روی آورده است.

دانگ فنگ SX5 یا همان فردا SX5 می‌نامیم، نخستین‌بار در سال ۲۰۱۳ به بازار چین رفت. طراحی نسل اول SX5 هم ویژگی ‌کراس‌اورها را داشت و هم شبیه ون‌ها بود؛ به همین دلیل آنرا در سگمنت MPV ها یا خودروهای چند کاره، قرار دادند. نسل اول SX5 حدود سه سال روی خط تولید دانگ‌فنگ بود تا آنکه در ۲۰۱۶، نسل دومش به بازار آمد.

برخلاف تصور اولیه که از تولید این خودرو با یک موتور توربو حکایت می کرد، حالا شاهد استفاده از یک موتور تنفس طبیعی موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی هستیم که توان تولید ۱۲۳ اسب بخار قدرت در محدوده ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۴ نیوتن متری در محدوده ۴۴۰۰ دور بر دقیقه را دارد.

این خودرو با طول کلی ۴۵۱۵ میلی متر، عرض ۱۸۱۲ میلی متر، ارتفاع ۱۷۲۵ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۷۲۰ میلی متری ساخته شده است که از نظر ابعاد و اندازه کوچک تر از دیگر محصول شرکت خودروسازی فردا یعنی فردا SX6 خواهد بود. همچنین به نظر می رسد که با توجه به وزن ۱۳۴۰ کیلوگرمی و توان ۱۲۳ اسب بخاری پیشرانه، این مدل از نظر شتاب گیری نیز حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد، هرچند در این رابطه عدد دقیقی در کاتالوگ این خودرو ذکر نشده است.

لازم به ذکر است که خودروی کراس اوور فردا SX5 تنها با جعبه دنده اتوماتیک CVT به مشتریان عرضه می شود و مصرف سوخت ۷.۵ لیتری به صورت ترکیبی برای کارکرد ۱۰۰ کیلومتری خواهد داشت.

فردا SX5 از حیث آپشن های رفاهی نیز یک محصول قابل قبول به نظر می رسد چرا که طیف کاملی از امکانات متداول نظیر کروز کنترل، سانروف، سیستم پایداری ESP، فرمان برقی، دوربین دنده عقب و تهویه مطبوع الکتریکی را ارائه می دهد اما با توجه به نبود صندلی های برقی یا دوربین ۳۶۰ درجه و سقف پانوراما نمی توان این کراس اوور را در محدوده خودروهای پر آپشن توصیف کرد.

قیمت FMC SX5 خودروسازی فردا در بازار آزاد مشخص شد [به روز رسانی] – خرداد ۱۴۰۰

شرکت خودروسازی فردا از چند روز قبل، شماره گذاری FMC SX5 را با مدل ۱۴۰۰ شروع کرده و حال می بینیم که این کراس اوور جدید در بازار آزاد قیمت گذاری شده است.

سری اول کراس اوور SX5 فردا موتورز با قیمت قطعی ۶۲۹ میلیون تومان و تخفیف نقدی ۴۰ میلیون تومان ثبت نام شد. به عبارت ساده تر معیار محاسبه سود مشارکت و تأخیر برای مشتریان این شرکت، عدد ۵۸۹ میلیون تومان بوده و با توجه به سود مشارکت، FMC SX5 را با قیمتی کم تر از این عدد تحویل گرفته اند.

حال می بینیم که در روزهای گذشته آگهی های فروش این کراس اوور مونتاژی در فضای مجازی و وبسایت های خرید و فروش خودرو درج شده است و دلالان و فروشندگان قیمت ۶۰۹ و ۶۱۰ میلیون تومان را برای این خودرو اعلام می کنند.

پیگیری های انجام شده نشان می دهد که این قیمت برای حواله های نزدیک به تحویل است و نمونه های آماده تحویل با قیمتی فراتر از ۶۲۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده اند. اما نکته قابل توجه این است که با توجه به شرایط رکودی بازار خودرو، هنوز خرید و فروش قطعی در نمایشگاه ها برای FMC SX5 خودروسازی فردا ثبت نشده است.

با این حال، درج آگهی فروش این خودرو نشان می دهد که تحویل به نسبت گسترده این کراس اوور جدید از سوی فردا موتورز شروع شده است و به احتمال زیاد در هفته های آتی، تردد این خودروی مونتاژی در جاده های کشور بیش تر می شود.

در حال حاضر، شرکت خودروسازی فردا دور جدید پیش فروش FMC SX5 را با قیمت قطعی و تخفیف ۲۰ میلیون تومان آغاز کرده و موعد تحویل را ۱۲۰ روزه اعلام نموده است. همچنین در کنار فروش این کراس اوور، خودروسازی فردا پیش فروش ۱۲۰ روزه سدان جدید ۵۱۱ را با قیمت قطعی نیز آغاز کرده است.

فروش جدید کراس اوور FMC SX5 فردا موتورز با قیمت جدید [به روز رسانی] – خرداد ۱۴۰۰

شرکت فردا موتورز ( خودروسازی فردا ) دور جدید پیش فروش FMC SX5 را با قیمت قطعی آغاز کرده است. در شرایط فروش جدید این کراس اوور ، قیمت تمام شده برای مشتریان تغییر کرده است.

در شرایط فروش جدید FMC SX5 قیمت مصوب همچنان ۶۲۹ میلیون تومان است. اما پیش از این تخفیف خرید نقدی ۴۰ میلیون تومانی به مشتریان اعطا می شد که حالا مبلغ تخفیف به ۲۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

به عبارت ساده تر مبنای محاسبه قیمت برای مشتریان FMC SX5 در طرح فروش جدید ۶۰۹ میلیون تومان خواهد بود. پیش پرداخت اولیه این طرح فروش ۲۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و ودیعه دوم هم ۱۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است. خودروسازی فردا به مشتریان SX5 سود مشارکت ۱۸ درصد را اعطا می کند و الباقی بهای خودرو را در زمان تحویل از مشتریان دریافت خواهد کرد.

در بخشنامه فروش این خودرو که در وبسایت فردا موتورز بارگذاری شده است، اعلام شده که قیمت مصوب با در نظرگیری هزینه شماره گذاری، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض، بیمه شخص ثالت و … بوده و هزینه ای از این بابت به قیمت خودرو اضافه نخواهد شد.

همچنین در پایان باید یادآور شد که شماره گذاری و تحویل FMC SX5 به مشتریان آغاز شده و دعوت نامه های سری جدید خریداران این کراس اوور مونتاژی هم صادر گردیده است.

طرح جدید فروش خودرو فردا SX5 [به روز رسانی] – فروردین ۱۴۰۰

خودروسازی فردا مرحله جدید فروش خودرو SX5 را در سال ۱۴۰۰ با قیمت قطعی آغاز کرده است.

فردا SX5 از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی ساخت میتسوبیشی بهره می‌گیرد. این پیشرانه مجهز به فناوری Mivec میتسوبیشی می‌باشد که در واقع نام انحصاری این کمپانی برای ویژگی زمان بندی متغییر سوپاپ ها است.

پیشرانه مذکور توان تولید ۱۲۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن متر گشتاور را دارد که یک جعبه دنده CVT نسل سه با امکان تعویض دستی دنده‌ها و همچنین حالت برفی و اسپرت، وظیفه انتقال نیروی تولیدی توسط پیشرانه به چرخ های جلو را داراست.

شرایط فروش خودرو جدید فردا SX5 با تحویل ۱۲۰ روز:

شرایط فروش فردا SX5 فروردین ۱۴۰۰

طرح جدید فروش خودرو فردا SX5 [به روز رسانی] – اسفند ۹۹

خودروسازی فردا مرحله جدید فروش خودرو SX5 را آغاز کرده است.‌

شرایط فروش خودرو جدید فردا SX5 با تحویل ۹۰ روز:

 

شرایط فروش خودرو فردا SX5  [به روز رسانی] – بهمن ۹۹

شرایط فروش خودرو فردا SX5 با تحویل ۶۰ روزه و مدل ۱۴۰۰ به شرح جدول زیر اعلام شده است.