منو

تبدیل شدن تاتا با تصاحب واحد وینستون به اولین سازنده هندی آیفون

تاتا مدتی است که در حال مذاکره بر سر تصاحب واحد Wistron است.

آیفون‌ها به‌زودی توسط یک شرکت هندی در هند ساخته می‌شوند، زیرا تاتا واحد Wistron را خریداری کرده تا اولین سازنده هندی آیفون باشد. Wistron، سازنده قراردادی مستقر در تایوان برای اپل، تصمیم گرفته است 100 درصد از سهام واحد Wistron InfoComm Manufacturing (هند) را به قیمت معامله 125 میلیون دلار (نزدیک به 1040 کرور) به تاتا الکترونیکس بفروشد. با تصاحب جدید، تاتا خود را به عنوان اولین سازنده آیفون در هند معرفی خواهد کرد. هر دو شرکت پس از تصویب قرارداد ویسترون پس از جلسه هیئت مدیره خود در 27 اکتبر به این تصمیم رسیدند.

Rajeev Chandrashekhar، وزیر الکترونیک و فناوری اتحادیه، نیز با پست خود در X این توسعه را تایید کرده است. تحت طرح PLI نخست وزیر نارندرا مودی، گروه تاتا ظرف دو سال و نیم آینده تولید آیفون را در هند آغاز خواهد کرد. این دستگاه های اپل هم در بازارهای داخلی و هم در بازارهای جهانی به فروش خواهند رسید.

او همچنین یک بیانیه مطبوعاتی را همراه با پست خود به اشتراک گذاشت که در آن ذکر شده بود که Wistron به شرکت های تابعه خود، SMS InfoComm (سنگاپور) و Wistron Hong Kong Limited موافقت کرده است تا قرارداد خرید سهام را با Tata Electronics Private Limited (TEPL) امضا کنند. هنگامی که هر دو طرف قراردادهای مربوطه را امضا کردند، معامله به سمت مرحله بعدی پاکسازی تأییدیه‌های بیشتر حرکت خواهد کرد.

تاتا مدتی است که در حال مذاکره بر سر تصاحب واحد Wistron است. در ماه ژوئیه، گزارش شد که این کنگلومرا در ماه آگوست به تصاحب Wistron نزدیک شده است. با این حال، چند ماه تاخیر در این طرح وجود داشته است. طبق این گزارش، تاتا در مونتاژ آیفون در هند در واحد Wistron که در حال حاضر یک کارخانه مونتاژ آیفون در نزدیکی بنگالورو را اداره می کند، شرکت خواهد کرد.

همچنین قبلاً گزارش شده بود که این شرکت قصد دارد 100 فروشگاه در سراسر کشور افتتاح کند که فقط محصولات اپل را بفروشند. جدا از تصاحب اخیر، آیفون های اپل در هند توسط دو تامین کننده جهانی – فاکسکان و پگاترون – در تامیل نادو مونتاژ می شوند. در واقع، امسال، هند برای اولین بار فروش مدل های آیفون 15 «مونتاژ شده در هند» را در روز عرضه آغاز کرد.