منو

گوگل به دنبال گسترش تشخیص تصادف خودرو پیکسل در هند است

ویژگی تشخیص تصادف گوگل تنها در دستگاه‌های پیکسل 4a و جدیدتر پشتیبانی می‌شود.

تلفن های پیکسل گوگل از سال 2019 دارای تشخیص تصادف خودرو هستند، اما ویژگی ایمنی فقط در مناطق منتخب موجود بود. اکنون، این غول موتور جستجو در حال گسترش این ویژگی به کشورهای بیشتری از جمله هند است. گوگل هند و چهار کشور دیگر را به لیست مناطق پشتیبانی شده خود برای ویژگی تشخیص تصادف خودرو در تلفن های پیکسل اضافه کرده است. این ویژگی برای اولین بار در سال 2019 در تلفن های پیکسل در ایالات متحده راه اندازی شد، دو سال قبل از اینکه اپل ویژگی تشخیص خرابی خود را در دستگاه های خود معرفی کند.

صفحه پشتیبانی گوگل برای گوشی‌های پیکسل که اولین بار توسط Android Central مورد توجه قرار گرفت، اکنون پنج کشور جدید را فهرست می‌کند که قابلیت تشخیص تصادف خودرو در آن‌ها پشتیبانی می‌شود. هند، اتریش، بلژیک، پرتغال و سوئیس از جمله این کشورها هستند. با این حال، این ویژگی هنوز به زبان های هندی در دسترس نیست. توجه داشته باشید که تشخیص خرابی فقط در دستگاه‌های Pixel 4a و جدیدتر پشتیبانی می‌شود. برای اینکه این ویژگی کار کند، گوشی باید یک سیم کارت نیز داشته باشد.

برای راه‌اندازی «تشخیص تصادف خودرو» در گوشی Pixel، به برنامه «ایمنی شخصی» تلفن بروید. در برنامه، روی Features ضربه بزنید و به «تشخیص تصادف خودرو» بروید. سپس روی تنظیم ضربه بزنید تا این ویژگی در گوشی شما فعال شود. همچنین باید مجوزهایی برای مکان، فعالیت بدنی و اشتراک میکروفون بدهید تا این ویژگی کار کند.

تشخیص تصادف خودرو، همانطور که از نام آن پیداست، زمانی که کاربران پیکسل در تصادف شدید رانندگی می‌کنند، به طور خودکار به خدمات اضطراری هشدار داده و موقعیت مکانی خود را به اشتراک می‌گذارد. Pixel 4a و گوشی‌های جدیدتر گوگل، از جمله اولین گوشی تاشو که در اوایل امسال عرضه شد، Pixel Fold، از اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی گوشی، حسگرهای حرکتی و صداهای اطراف برای تشخیص تصادف خودرو استفاده می‌کنند. در صورت تصادف اتومبیل، تلفن Pixel شما باید با حداکثر مقدار لرزش، صدا و زنگ هشدار دهد و از شما بپرسد که آیا به کمک نیاز دارید یا خیر. پس از تأیید یا در صورت عدم پاسخ، تلفن سعی خواهد کرد با 112 – شماره خدمات اضطراری سراسر هند – با اطلاعات مکان و تصادف اتومبیل شما تماس بگیرد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که یک تلفن پیکسل ممکن است نتواند انواع تصادفات رانندگی را تشخیص دهد و یک فعالیت پرتأثیر – برای مثال یک ترن هوایی – نیز می‌تواند ویژگی تشخیص تصادف را فعال کند. همچنین شایان ذکر است که تلفن‌های پیکسل باید به یک شبکه تلفن همراه پایدار متصل شوند تا خدمات اضطراری با موفقیت هشدار دهند.

ماه گذشته، گوگل جدیدترین گوشی‌های پیکسل خود، پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو را در رویداد Made by Google معرفی کرد. گوشی‌های جدید پیکسل بر روی جدیدترین تراشه Tensor G3 این شرکت کار می‌کنند و مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و بهبودهای دوربین را به ارمغان می‌آورند. Pixel 8 در هند قیمتی معادل روپیه دارد. 75999 و در یک مدل 128 گیگابایتی در دسترس خواهد بود. از سوی دیگر، پیکسل 8 پرو با قیمت 200 دلار عرضه می شود. 1,06,999 برای همان اندازه ذخیره سازی.