منو

کاربران iOS 14 حتی پس از انتشار iOS 15 آپدیت‌های امنیتی را دریافت می‌کنند

اپل برای اولین بار به کاربران خود اجازه می‌دهد حتی پس از انتشار عمومی iOS 15 در فصل پاییز، بتوانند روی نسخه فعلی باقی بمانند. بر این اساس، خود افراد می‌توانند انتخاب کنند که همچنان با iOS 14 و به‌روزرسانی‌های امنیتی به کارشان ادامه دهند یا به iOS 15 بروند تا همه امکانات جدید را در اختیار داشته باشند.

کاربران همواره نسخه‌های جدید سیستم عامل iOS را با سرعت بالایی روی دستگاه‌های خود نصب می‌کنند، اما گروهی از آن‌ها تمایل ندارند خیلی زود نسخه‌های جدید را دانلود کنند. حالا این امکان در اختیار این دسته از کاربران قرار می‌گیرد تا همچنان که از نسخه قبلی استفاده می‌کنند، به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت کنند.

اپل قبلا به‌روزرسانی‌های امنیتی قدیمی را برای دستگاه‌هایی منتشر می‌کرد که دیگر امکان به‌روزرسانی به جدیدترین نسخه را نداشتند. ولی اگر از دستگاه‌های جدیدتر استفاده می‌کردید، حتما می‌دانید که برای دسترسی به به‌روزرسانی‌های امنیتی تازه باید جدیدترین نسخه iOS را نصب می‌کردید.

این موضوع مانع بزرگی برای گروهی از کاربران عادی و برخی کاربران تجاری اپل به حساب می‌آمد. ولی اکنون این افراد می‌توانند همچنان به استفاده از iOS 14 ادامه دهند و به‌روزرسانی‌های امنیتی را هم دریافت کنند. البته انتظار می‌رود که اپل نهایتا این افراد را هم به نصب iOS 15 وادار کند ولی حداقل مدت زمان بیشتری در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت تا برای این جابه‌جایی آماده شوند. احتمالا این اتفاق با انتشار iOS 16 عملی می‌شود.

اپل دیشب در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۱ خود از iOS 15 پرده برداشت. این نسخه دارای قابلیت‌های تازه‌ای برای فیس‌تایم، پیام‌ها، نوتیفیکیشن‌ها، تبدیل نوشته‌های موجود در تصاویر به متن‌های دیجیتالی، کیف پول، نقشه و غیره است. نخستین بتای iOS 15 اکنون برای توسعه‌دهندگان منتشر شده و بتای عمومی آن از ماه آینده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همان طور که گفتیم، انتظار داریم که اپل نسخه نهایی iOS 15 را در فصل پاییز و پس از معرفی آیفون ۱۳ منتشر کند.