منو

به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ با بهبود عملکرد گیمینگ سیستم منتشر شد

مایکروسافت امروز یک به‌روزرسانی تجمیعی را برای ویندوز ۱۰ نسخه ۲۰H2 ،۲۱H1 و ۲۰۰۴ منتشر کرد. به‌روزرسانی امروز نوعی انتشار اختیاری است که به‌صورت خودکار دانلود و نصب نمی‌شود. البته تغییرات این نسخه در به‌روزرسانی دومین سه‌شنبه ماه ژوئیه قرار خواهد گرفت.

کاربران سه نسخه از ویندوز ۱۰ امروز به‌روزرسانی KB5003690 را دریافت می‌کنند تا شماره بیلد آن‌ها به‌ترتیب برای نسخه‌های ۲۰H2 ،۲۱H1 و ۲۰۰۴ به ۱۹۰۴۳.۱۰۸۱، ۱۹۰۴۲.۱۰۸۱ و ۱۹۰۴۱.۱۰۸۱ ارتقا یابد. هر سه نسخه موجود به‌روزرسانی یکسانی دارند چون هر سه نسخه مبتنی بر کد مبنای نسخه ۲۰۰۴ نوشته شده‌اند و فقط در اکتبر ۲۰۲۰ و مه ۲۰۲۱ تغییرات جزئی داشته‌اند.

از جمله ویژگی‌های این به‌روزرسانی می‌توانیم به اصلاحاتی برای بهبود توان گیمینگ اشاره کنیم. عده‌ای از کاربران از ماه آوریل گزارش‌هایی را درباره مشکلات گیمینگ این نسخه‌ها منتشر کرده بودند و حالا بالاخره مایکروسافت بخشی از این مشکلات را برطرف کرده است.

افزون بر این، به‌روزرسانی KB5003690 مشکل ویجت News and Interests را که باعث نمایش متون محو می‌شد، حل می‌کند. از دیگر اصلاحات این به‌روزرسانی حل مشکل ورود به حساب با کمک اثر انگشت یا رمز عددی و یک ایراد گرافیکی در باکس جستجو در تسک‌بار ویندوز است. به‌روزرسانی KB5003690 همچنین مشکلی را حل می‌کند که باعث می‌شد وقتی کاربر دکمه ویندوز را از روی کنترلر فشار می‌دهد، از اپ اختصاصی واقعیت مجازی (VR) خارج شده و به Windows Mixed Reality Home برگردد.

همان طور که گفتیم، نصب این به‌روزرسانی ضروری نیست و کاربران می‌توانند از دانلود آن صرف‌نظر کنند. با این حال، مایکروسافت تغییرات اعمالی را در به‌روزرسانی دومین سه‌شنبه ژوئیه منتشر می‌کند. در آن آپدیت شاهد حل مشکل نصب بازی‌های سرویس ایکس باکس گیم پس هم خواهیم بود.

مایکروسافت پنج‌شنبه همین هفته از نسل بعدی ویندوز رونمایی می‌کند. با روی کار آمدن ویندوز ۱۱ نسخه حاضر کم‌کم باید از رده خارج شود و طبق اطلاعات به دست آمده از وب‌سایت این شرکت، ردموندی‌ها در تاریخ  ۲۲ مهر ۱۴۰۴ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ پایان می‌دهند.