منو

شرکت Parallels می‌خواهد ویندوز ۱۱ را به مک‌های اپل بیاورد

شرکت Parallels که در زمینه مجازی‌سازی تخصص دارد، به تازگی تایید کرده که برنامه‌هایی برای آوردن ویندوز ۱۱ به مک‌های اپل دارد، هرچند اطلاعاتی درباره تاریخ چنین سازگاری منتشر نکرده است.

مایکروسافت چندی پیش از ویندوز ۱۱ رونمایی و همچنین حداقل سیستم موردنیازش را اعلام کرد. با توجه به سیستم مدنظر مایکروسافت، مک‌های اپل به علت عدم پشتیبانی از تراشه TPM 2.0، رسما با سیستم عامل جدید ردموندی‌ها سازگار نیستند. با این حال Parallels می‌خواهد تجربه ویندوز ۱۱ را در اختیار کاربران کامپیوترهای اپل قرار دهد.

Parallels در بیانیه‌ای گفته که برای آوردن ویندوز ۱۱ به مک‌های اپل هر کار ممکنی را انجام می‌دهد، با این حال اشاره‌ای به تاریخ عرضه چنین قابلیتی نکرده:

«از زمانی که ویندوز ۱۱ معرفی شد، تیم مهندسی Parallels منتظر انتشار نسخه رسمی پیش نمایش اینسایدر ویندوز ۱۱ بود تا شروع به بررسی تغییرات در سیستم عامل جدید کند. با این بررسی، تیم می‌خواهد سازگاری با آن را در آپدیت‌های بعدی Parallels Desktop ارائه کند.»

سیستم عامل ویندوز ۱۱ در مقایسه با ویندوز ۱۰ تغییرات زیادی را تجربه کرده که شامل رابط کاربری تازه، گزینه‌های مولتی‌تسکینگ جدید، ادغام با مایکروسافت تیمز و همچنین پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی می‌شود که البته ویژگی آخر در اولین پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ وجود ندارد.

Parallels در آوریل سال جاری میلادی نرم افزار مجازی‌سازی Parallels Desktop را بروزرسانی کرد تا قادر به پشتیبانی از چیپ M1 اپل باشد. این برنامه برای سیستم عامل مک او اس Big Sur بهینه‌سازی شده، اما تیم مهندسی در حال تغییر آن برای سازگار با نسخه بعدی macOS یعنی مانتری هستند.

در حال حاضر کاربران می‌توانند برای تجربه ویندوز روی مک‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل به سراغ بوت کمپ اپل بروند، هرچند با مهاجرت کوپرتینویی‌ها به سمت سیلیکون‌های خود، چنین قابلیتی از کاربران گرفته می‌شود. ظاهرا در آینده تنها راه‌حل برای اجرای ویندوز روی مک‌های اپل، استفاده از نرم‌افزارهای مجازی‌سازی شخص ثالث مانند Parallels باشد.