منو

جف بزوس رکوردشکنی کرد: ثروت مدیرعامل سابق آمازون به ۲۱۱ میلیارد دلار رسید

با رشد ارزش سهام آمازون، ثروت جف بزوس با رشد ۸.۴۴ میلیارد دلاری از مرز ۲۱۱ میلیارد دلار گذشت و وی رکود جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

بعد از اعلام پنتاگون مبنی بر لغو قرارداد JEDI با مایکروسافت، ارزش سهام آمازون رشد ۴.۷ درصدی را تجربه کرد و همین مساله باعث شد جف بزوس ثروتمندتر از گذشته شود.

این نخستین بار است که فردی در تاریخ معاصر توانسته ثروتی بالغ بر ۲۱۱ میلیارد دلار داشته باشد. پیشتر و در ژانویه،‌ ثروت ایلان ماسک برای مدت کوتاهی به ۲۱۰ میلیارد دلار رسید.

جف بزوس از اواسط ماه مارس با رشد ۲۰ درصدی ارزش سهام آمازون در جایگاه ثروتمندترین فرد جهان قرار دارد. اما اکنون با رشد ۸.۴۴ میلیارد دلاری، ثروت وی از بالاترین عددی که تاکنون در طول تاریخ بطور دقیق به ثبت رسیده نیز بالاتر رفته و وی موفق شده رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز با دارایی خالص ۱۸۰.۸ میلیارد دلاری بعد از جف بزوس در جایگاه دوم ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. در جایگاه سوم نیز برنارد آرنو با ثروتی بالغ بر ۱۶۸.۵ میلیارد دلار ایستاده است.

گفتنی است جف بزوس پس از ۲۷ سال تصدی سمت مدیرعاملی آمازون در تاریخ ۱۴ تیرماه از این صندلی کنار رفت تا به‌عنوان رئیس هیئت مدیره در آمازون باقی بماند. «اندی جاسی» که از سال ۲۰۰۳ مدیریت بخش خدمات وب آمازون (AWS) را برعهده داشته، سمت مدیر عاملی این شرکت را برعهده گرفت. قیمت سهام آمازون در دوران مدیرعاملی بزوس رشد خیره‌کننده‌ای داشت.

مهم‌ترین اقدام بزوس پس از کناره‌گیری از مدیرعاملی آمازون پرواز به فضا با موشک نیو شپرد بلو اوریجین خواهد بود. او ۲۹ تیر به همراه برادرش مارک بزوس در این ماموریت شرکت می‌کند. یکی از صندلی‌های این پرواز به مبلغ ۲۸ میلیون دلار در مزایده به فروش رفته است. با این حال، جف بزوس اولین کارآفرینی نیست که به فضا می‌رود، چون «ریچارد برنسون» موسس ویرجین گلکتیک گوی سبقت را از او ربوده و قرار است ۲۰ تیر راهی فضا شود.