منو

گوگل زمان بازگشت کارمندان به دفاتر را تا ژانویه ۲۰۲۲ به تعویق انداخت

مدیرعامل گوگل، «ساندار پیچای» در ایمیلی به کارکنان این غول دنیای فناوری گفته تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی ۱۴۰۰) می‌توانند به صورت داوطلبانه به دفاتر بازگردند و اجباری برای چنین کاری نخواهد بود. پس از این تاریخ، برای بازگشت اجباری به دفاتر با توجه به شرایط مناطق تصمیم‌گیری می‌شود.

پیش از این ایمیل، گوگل به دنبال بازگشت اجباری کارکنان به دفاتر در ماه سپتامبر و سپس اکتبر بود اما چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. گوگل ۳۰ روز پیش از اینکه بازگشت کارمندان به دفاتر اجباری شود، به آن‌ها اطلاع می‌دهد تا از شرایط مطلع باشند.

در ایمیل پیچای به صورت مستقیم اشاره‌ای به گونه دلتا نشده، اما این سویه از ویروس کرونا با سرعت بالایی بین افراد سرایت می‌کند و همین موضوع باعث شده شرکت‌های فناوری تغییراتی در برنامه بازگشت به دفاتر کارمندانشان ایجاد کنند. برای مثال همین چند روز پیش اپل هم اعلام کرد که تا اوایل ۲۰۲۲ کارکنان می‌توانند به دورکاری ادامه دهند.

اگرچه گوگل برنامه بازگشت به دفاتر را به تعویق انداخته، اما کارکنان باید واکسینه شوند. اگر فردی بخواهد به صورت داوطلبانه یا در آینده بطور اجباری به دفاتر برگردد، باید واکسن کرونا دریافت کرده باشد. با وجود چنین رویکردی از سوی گوگل، اپل برنامه‌ای برای اجبار واکسیناسیون ندارد.

چند ماه پیش پیچای به برنامه هیبریدی جدیدی اشاره کرد که شامل سه روز حضور در دفاتر در هفته بود، با این حال به نظر می‌رسد چندین ماه تا تجربه چنین برنامه‌ای از سوی کارکنان گوگل فاصله داریم.

در صورتی که دنیا تا سال ۲۰۲۲ نتواند با گونه دلتا مقابله کند یا اینکه یک سویه جدید ویروس کرونا در کشورهای مختلف شیوع پیدا کند، احتمالا شاهد عقب افتادن برنامه‌ها برای بازگشت کارکنان به دفاتر خواهیم بود. البته ایالات متحده آمریکا امیدوار است با واکسیناسیون اکثر شهروندانش و همچنین تزریق دوز سوم به آن‌ها، بتواند تا بهار ۲۰۲۲ کرونا را کنترل کند.