منو

تمام لپ‌تاپ‌های میت بوک هواوی از ویندوز ۱۱ پشتیبانی خواهند کرد

هواوی به صورت رسمی تایید کرد که تمام لپ‌تاپ‌های سری میت بوک این شرکت آپدیت سیستم عامل جدید مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۱ را دریافت خواهند کرد.

هواوی بیشتر به دلیل مشخصات برجسته و قابل توجه دستگاه‌های خود مشهور است و تاکنون لپ‌تاپ‌های زیادی را تحت عنوان سری میت‌ بوک روانه بازار کرده است. پس از مشکلات به وجود آمده با خدمات گوگل، غول فناوری چینی تصمیم گرفت سیستم عامل اختصاصی خود یعنی هارمونی را در دسترس گوشی‌های خود قرار دهد. اکنون به نظر می‌رسد کاربران لپ‌تاپ‌های سری میت بوک این شرکت قرار است از جدیدترین سیستم عامل ویندوز بهره ببرند.

تاییدیه رسمی هواوی در شبکه‌ اجتماعی چینی ویبو به اشتراک گذاشته شده است. هواوی همچنین در این پست تایید می‌کند که تمام لپ‌تاپ‌های سری میت بوک که ویندوز ۱۰ از قبل روی آن‌ها نصب شده است، به صورت کاملا رایگان واجد شرایط ارتقا به ویندوز ۱۱ نیز هستند.

لپ‌تاپ‌های سری میت‌بوک هواوی شامل سری X، سری D و همچنین سری میت‌بوک B می‌شود که خانواده آخر به تازگی روانه بازار شده است. با این وجود از جمله لپ‌تاپ‌هایی که از ویندوز ۱۱ پشتیبانی خواهند کرد می‌توان به هواوی میت‌بوک D14 اشاره کرد. دیجیاتو پیش‌تر در مطلب مفصلی بهترین میت‌بوک‌ها برای کاربردهای مختلف را معرفی کرده بود.

پس از مدت‌ها انتظار و چندین ماه پس از معرفی رسمی، مایکروسافت بالاخره تاریخ انتشار نسل بعدی سیستم عامل خود را در اوایل این ماه مشخص کرد. ردموندی‌ها تاریخ انتشار ویندوز ۱۱ را ۱۳ مهر ماه (۵ اکتبر) اعلام کرده‌اند که به عنوان یک آپدیت رایگان در اختیار کاربران کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۰ قرار می‌گیرد یا سیستم‌های جدید با ویندوز ۱۱ روانه بازار می‌شوند.

باید توجه کرد که اگرچه ویندوز ۱۱ در تاریخ ۱۳ مهر ماه از راه می‌رسد، اما تمام قابلیت‌های آن در آن زمان در دسترس نخواهد بود. برای مثال ردموندی‌ها با همکاری آمازون اپ‌های اندرویدی را به ویندوز ۱۱ می‌آورد، اما در ۱۳ مهر ماه چنین قابلیتی وجود نخواهد داشت. انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ کاربران بتوانند چنین ویژگی را تجربه کنند.