منو

واتساپ روی توسعه قابلیت «Cashback» کار می‌کند

خردادماه سال گذشته، واتساپ با سرویس پرداخت و انتقال پول مجهز شد. اکنون به نظر می‌رسد این اپلیکیشن پیام‌رسان متعلق به فیسبوک روی ویژگی دیگری برای پرداخت‌های مالی به نام «Cashback» کار می‌کند.

هنوز جزئیات مربوط به این قابلیت رسما توضیح داده نشده است ولی در Cashback معمولا درصدی از پول واریز شده توسط کاربر، به کارت اعتباری وی برگشت داده می‌شود که ظاهرا واتساپ قصد دارد چنین امکانی را به پلتفرم خود اضافه کند.

گزارش منتشر شده از سوی WABetaInfo نشان می‌دهد که این ویژگی در حال حاضر برای نسخه‌های بعدی اپلیکیشن در حال توسعه است. البته واتساپ ویژگی‌ خود را به همراه محدودیت‌هایی عرضه می‌کند که به این منظور ویژگی «بازپرداخت پول» یا Cashback ابتدا فقط در دسترس کاربران هند و پرداخت‌های UPI قرار خواهد گرفت و تنها برای ده روپیه (۰.۱۴ دلار) از آن استفاده کرد. با این وجود ارزش نهایی این ویژگی در آینده ممکن است افزایش پیدا کند.

به گفته این گزارش، کاربران ۴۸ ساعت پس از انتقال اولیه پول، مبلغ بازپرداخت را در حساب‌های خود مشاهده خواهند کرد و طبق معمول، انتظار می‌رود تمام کاربران به آن دسترسی نداشته باشند. البته واتساپ هنوز مشخص نکرده که ویژگی بازپرداخت خود را برای چه کسانی عرضه خواهد کرد. کشف قابلیت جدید واتساپ توسط این وب‌سایت نشان می‌دهد که به زودی می‌توان منتظر انتشار آن بود اما زمان دقیق آن مشخص نیست. با این حال انتظار می‌رود در هفته‌های آینده جزئیات رسمی بیشتری از آن منتشر شود.

به نظر می‌رسد واتساپ ویژگی خود را با هدف ترغیب کاربران به استفاده از خدمات پرداخت این پلتفرم معرفی خواهد کرد تا راهی امن و آسان برای انتقال پول‌های آن‌ها ارائه کرده باشد.

اخیرا مشخص شده بود که واتساپ در حال کار روی ویژگی جدید دیگری برای رشد و توسعه کسب و کارها است که موقعیت مکانی مغازه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های مشابه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. واتساپ هم اکنون محبوب‌ترین پلتفرم پیام‌رسان جهان محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد فیسبوک برای آینده این اپلیکیشن و حفظ تسلط خود بر بازار برنامه‌های زیادی دارد.