منو

شیائومی ۱۱ لایت 5G NE بروزرسانی MIUI 12.5 Enhanced را دریافت کرد

چندین هفته پیش گوشی شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE به همراه سری ۱۱T معرفی شد و حالا شاهد انتشار آپدیت MIUI 12.5 Enhanced Edition برای این دستگاه هستیم.

شیائومی ۱۱ لایت NE 5G در حقیقت همان می ۱۱ لایت ۵G است که از تراشه متفاوتی، اسنپدراگون ۷۷۸G بجای اسنپدراگون ۷۸۰G بهره می‌برد. عرضه این یک محصول جدید با تراشه‌ای ضعیف‌تر از نسخه اصلی‌اش می‌تواند مربوط به کمبود جهانی تراشه یا کاهش هزینه تولید باشد. در هر صورت تفاوت این دستگاه‌ها در چیپست خلاصه می‌شود.

حالا شیائومی برای این گوشی هوشمند جدیدش که اخیرا وارد بازار ایران هم شده، بروزرسانی جدیدی منتشر کرده که رابط کاربری‌اش را ارتقا می‌دهد. این آپدیت جدید رابط کاربری MIUI 12.5 Enhanced را به گوشی شیائومی اضافه می‌کند.

با وجود انتشار نسخه جدید رابط کاربری شیائومی، کاربران همچنان با اندروید ۱۱ روبه‌رو هستند. البته شیائومی هنوز هیچ کدام از محصولاتشان را به اندروید ۱۲ بروزرسانی نکرده و چنین اتفاقی احتمالا با انتشار MIUI 13 رخ می‌دهد. علاوه بر این، انتظار می‌رود MIUI 12.5 Enhanced آخرین نسخه MIUI 12 باشد و دستگاه‌ها در آینده MIUI 13 را مبتنی بر اندروید ۱۱ و ۱۲ دریافت کنند.

به گفته شیائومی، الگوریتم‌های جدید MIUI 12.5 Enhanced بطور پویا منابع سیستم را به کارهای مختلف اختصاص می‌دهند تا کاربران یک تجربه روان در استفاده از دستگاه‌های این کمپانی داشته باشند. همچنین در این رابط کاربری با بهینه‌سازی عملکرد رم و حافظه داخلی مواجه هستیم که سرعت را افزایش می‌دهد.

آپدیت MIUI 12.5 هم اکنون با بیلد نامبر V12.5.4.0.RKOINXM در اختیار کاربران در هند و با بیلد نامبر V12.5.4.0.RKOTRXM در اختیار کاربران در ترکیه قرار گرفته است. انتظار می‌رود به‌زودی و در روزهای آینده این بروزرسانی برای کاربران در کشورهای مختلف منتشر شود و احتمالا در اوایل سال آینده میلادی MIUI 13 در اختیار صاحبان این گوشی هوشمند قرار بگیرد. این رابط کاربری جدید همین امسال معرفی می‌شود.