منو

اُمیکرون باعث عقب افتادن اکران فیلم جدید برادران وارنر در انگلیس شد

استودیوی برادران وارنر تصمیم‌گرفت تا اکران فیلم جدید خود برای کشور انگستان را به دلیل شیوع سویه اُمیکرون کرونا به تعویق بیندازد.

گونه جدید ویروس کرونا، اُمیکرون به شدت در حال افزایش بیماری کووید-۱۹ است و شروع به تأثیرگذاری بر برنامه‌های اصلی اکران فیلم کرده است.

هالیوود ریپورتر گزارش داده است که فیلم «عملیات مینس‌میت» (Operation Mincemeat)، درامی با موضوع جنگ جهانی دوم ساخته جان مدن، کارگردان عاشق شکسپیر و با بازی کالین فرث، متیو مک‌فایدن و جیسون آیزاکس بیش از سه ماه در انگلستان به تعویق افتاده است و برادران وارنر قصد داره آن را به جای ۱۴ ژانویه در ۲۲ آوریل اکران کند.

در حالی که هیچ دلیل دقیقی برای به تعویق انداختن این فیلم مشخص نیست، انگلستان در حال حاضر با یک انفجار در موارد اُمیکرون مواجه است. طبق گزارش آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا، در حال حاضر روزانه ۲۰۰ هزار عفونت گزارش شده است.

طبق محدودیت‌های جدیدی که هفته گذشته وضع شد، مردم تشویق شده‌اند تا از خانه کار کنند، در حالی که استفاده از ماسک در سینما‌ها و تئاتر‌ها دوباره اجباری شده است. با این حال، برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که کشور باید اقدامات جدی‌تری را برای مهار شیوع ویروس و عدم پر شدن بیش از حد بیمارستان‌ها انجام دهد.

در حالی که بسیاری از سینما‌های بریتانیا هنوز باز هستند (گیشه اکتبر رکورد شکسته است) و هنوز بخشی از برنامه کارت واکسن قرار نگرفته است. ترس از کووید-۱۹ احتمالاً بار دیگر بر حضور افراد تأثیر خواهد گذاشت. «عملیات مینس‌میت» که کالین فرث را با شرکت سی سا فیلمز، تهیه‌کننده «سخنرانی پادشاه» (The King’s Speech) یک دهه پس از موفقیت فوق‌العاده‌شان که برنده اسکار شد، متحد می‌کند، می‌تواند به‌عنوان فیلمی تلقی شود که بیشتر به سمت مخاطبان مسن‌تر که عموماً در بازگشت به رویداد‌های عمومی محتاط‌تر هستند، دیده می‌شود.

این درام جاسوسی که جزئیات تلاش‌های عجیب برای مخفی نگه داشتن تهاجم متفقین به سیسیل در سال ۱۹۴۳ را نشان می‌دهد توسط برادران وارنر به صورت بین‌المللی در بریتانیا، ایرلند، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و بنلوکس اکران می‌شود. در همین حال، نتفلیکس عنوانی را برای آمریکای شمالی و آمریکای لاتین دارد و در اوایل سال جاری با See-Saw و گروه رسانه‌ای کوهن به فروش ۱۵ میلیون دلاری دست یافت.