منو

حاشیه‌های هفتمین روز جشنواره فیلم فجر ۴۰

روز گذشته اکران فیلم «موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر، حال و هوای جشنواره فجر را تغییر داد.

هفتمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد را می‌توان شلوغ ترین روز دانست؛ آن هم برای تماشای یک فیلم دفاع مقدسی از یک کارگردان اول.

* فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر روز گذشته در برج میلاد برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش درآمد. فیلمی که قرار است در قالب مینی سریال از تلویزیون هم پخش شود.

«موقعیت مهدی» برداشتی از زندگی شهیدان مهدی و حمید باکری است؛ فیلمی به زبان ترکی که بخش‌های متفاوتی از زندگی این دو شهید را نشان می‌دهد.

* حجازی فر درباره دلیل استفاده از زبان ترکی برای ساخت این فیلم گفت: لشکر ۳۱ عاشورا لشکر ترک هاست، کلاً دو فارسی زبان داشته است. برای همین لازم بود از بازیگرانی استفاده شود که مسلط به زبان ترکی هستند.

* بسیاری از خبرنگاران و اهالی رسانه برای تماشای این فیلم صف کشیده بودند و حتی بخش بالکن برج میلاد هم مملو از جمعیت بود.

* حجازی‌فر در نشست خبری فیلم موقعیت مهدی گفت: بودجه ساخت این فیلم و البته سریال، ۳۰ میلیارد تومان بود و به شما اطمینان می‌دهم ذره‌ای از این بودجه اسراف نشده است. فقط ۱۰ میلیارد تومان از بودجه صرف تهیه تجهیزات و مرمت لوکیشن‌ها شد.

* او همچنین در نشست خبری فیلمش تعریف می‌کرد که هنگام فیلمبرداری یک صحنه از بازی روح الله زمانی آنچه می‌خواسته در نیامده و به همین دلیل شروع به داد و بیداد بر سر او می‌کند، از آنجا که روح‌الله نمی‌دانسته میکروفن بی سیم (HF) به او وصل شده زیر لب غرغر می‌کند و می‌گوید: هرچه می‌خواهی اینجا بگو، اگر راست می‌گویی بیا محله‌مان!

* اما؛ پیش از «موقعیت مهدی»، فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی به نمایش درآمد. فیلمی که به گفته میرکریمی، برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود، فراخوان داده شد و ۱۳ هزار نفر در یک سایت ثبت نام کردند تا برای ایفای نقش اصلی تست بدهند؛ در پایان میرکریمی، تورج الوند را انتخاب کرد.

* از دیگر حواشی دیروز، حضور احسان باکری فرزند شهید حمید باکری در برج میلاد بود. همچنین فرزند شهید همت به همراه چند تن دیگر از فرزندان شهدا برای تماشای فیلم موقعیت مهدی در خانه جشنواره حاضر شدند.

* روز گذشته همچنین وزیر ارشاد با حضور در برج میلاد به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.