منو

هند منتظر بیش از 30 میلیون با اینترنت 5G روی گوشی

به طور متوسط، کاربران هندی 5G دو ساعت بیشتر در هفته با استفاده از این خدمات در مقایسه با کاربران دیگر بازارهای اولیه 5G سپری می کنند.

اریکسون در گزارش روز سه‌شنبه خود اعلام کرد که انتظار می‌رود حدود 31 میلیون کاربر تلفن هوشمند در هند از هم‌اکنون تا دسامبر به تلفن‌های 5G ارتقاء دهند و بر شتابی که دومین بازار بزرگ مخابراتی جهان از خدمات فوق‌سرعت استفاده می‌کند، تاکید کرد.

اریکسون تعداد کاربران گوشی های 5G در هند را بین 80 تا 100 میلیون تخمین می زند.

خدمات 5G در اکتبر سال گذشته توسط نخست وزیر نارندرا مودی در هند راه اندازی شد و در ماه های گذشته شاهد عرضه سریع این خدمات در طول و عرض کشور توسط اپراتورهایی مانند Reliance Jio و Bharti Airtel بوده ایم.

نظرسنجی جهانی آزمایشگاه مصرف‌کننده اریکسون، سازنده سوئدی مخابراتی که روز سه‌شنبه منتشر شد، اشاره کرد که کاربران 5G در هند به دلیل تعامل روزانه با کیفیت بالا با برنامه‌هایی مانند پخش ویدیو با کیفیت بالا، خدمات تماس ویدیویی، بازی‌های موبایلی و واقعیت افزوده متمایز هستند.

از جمله نکات مهم، سطح رضایت از 5G و تمایل – توسط بخشی از شرکت کنندگان در نظرسنجی – برای پرداخت هزینه برای خدمات نوآورانه و اتصال متمایز 5G بود.

به طور متوسط، کاربران هندی 5G دو ساعت بیشتر در هفته را با استفاده از این خدمات در مقایسه با کاربران دیگر بازارهای اولیه 5G مانند ایالات متحده، بریتانیا، کره جنوبی، چین و سایرین صرف می کنند.

جاسمیت سینگ ستی، رئیس آزمایشگاه‌های مصرف کننده اریکسون طی یک جلسه توجیهی گفت: تخمین می‌زنیم که حدود 31 میلیون کاربر در ماه‌های باقیمانده سال 2023 به تلفن‌های 5G ارتقا دهند.

یکی دیگر از یافته‌های کلیدی این گزارش این بود که سطح رضایت هند از 5G با بازارهای اولیه 5G رقابت یا پیشی گرفت.

“در مجموع 15 درصد از مصرف کنندگان هندی علاقه مند به اضافه کردن بسته های نرم افزاری از جمله ویدیو در صورت تقاضا، بازی و موسیقی به برنامه های 5G خود هستند، حتی با هزینه بالاتر. آنها آماده هستند تا 14 درصد حق بیمه برای این خدمات بپردازند.” در گزارش اریکسون آمده است.

در حالی که تقاضا برای سطل‌های داده بزرگ‌تر همچنان برجسته‌ترین انتظار در میان مصرف‌کنندگان برای طرح‌های 5G است، به‌ویژه 31 درصد از کاربران 5G تمایل دارند تخصیص داده‌های خود را تا پایان ماه کاهش دهند. بخش بزرگ‌تری، 58 درصد از کاربران 5G تا پایان ماه با بیش از 30 گیگابایت داده استفاده نشده مواجه می‌شوند.

در این گزارش آمده است: «این نشان می‌دهد که ارائه‌دهندگان خدمات نیاز واضحی به کشف رویکردهای نوآورانه‌تر در ایجاد استراتژی کسب درآمد از 5G خود فراتر از ارائه مجوزهای بالاتر داده برای همسویی بهتر با ترجیحات مصرف‌کننده و الگوهای استفاده دارند».

با گسترش پوشش 5G در هند، فرصت قابل توجهی برای باز کردن ارزش بیشتر وجود دارد.

در این بیانیه آمده است: «با ارائه پیشنهادات 5G بخش‌بندی شده با استفاده از ارائه‌های QoS (کیفیت خدمات)، ارائه‌دهندگان می‌توانند از 22 درصد کاربران گوشی‌های هوشمند که ابراز علاقه کرده‌اند و مایل به پرداخت 13 درصد حق بیمه برای چنین تجربیات پیشرفته‌ای هستند، بهره ببرند.

اخیراً، Ookla گفت که راه‌اندازی خدمات 5G در هند سرعت دانلود موبایل توربوشارژ را در اینجا افزایش می‌دهد و رتبه این کشور را 72 پله بالاتر به رتبه 47 در Speedtest Global Index، بالاتر از کشورهایی مانند ژاپن، بریتانیا و برزیل رساند.

اوکلا گفت که عملکرد سرعت هند از زمان معرفی 5G 3.59 برابر شده است و پیشرفت 5G این کشور را “قابل توجه” نامید.

در این نظم جهانی، هند نه تنها از همسایگان خود مانند بنگلادش، سریلانکا و پاکستان، بلکه از برخی کشورهای گروه 20 مانند مکزیک (90)، ترکیه (68)، بریتانیا (62)، ژاپن (58) بالاتر است. برزیل (50) و آفریقای جنوبی (مقام 48).