منو

آموزش کامل نحوه ساخت اپل آیدی

اپل ساخت «اپل آی دی» (Apple ID) را برای کاربران ایرانی ممنوع کرده است و نمی‌توان از شماره موبایل کشورمان برای ساخت اپل آی دی جدید استفاده کرد. در این نوشتار به نحوه درست کردن Apple ID جدید رایگان بدون داشتن شماره تلفن خارجه و شماره مجازی می‌پردازیم.

در ابتدای آموزش ساخت اپل آیدی باید گفت که اپل اخیراً ساختن اپل آی دی را منوط به دریافت کُد تأیید از طریق پیام کوتاه یا پیام صوتی کرده است که متأسفانه امکان وارد کردن شماره ایران وجود ندارد، بنابراین نحوه درست کردن Apple ID با روش‌های معمول امکانپذیر نیست.

خبر خوب اینکه هنوز تمامی سامانه های خود را با قوانین جدید به روز نکرده است و می‌توان بدون داشتن شماره خارجه یا شماره مجازی، اپل آی دی جدید ساخت.

چگونه اپل ایدی رایگان بسازیم

اپل آیدی (Apple ID) چیست؟

پیش از پرداختن به طریقه ساخت اپل ایدی با گوشی باید گفت که برای استفاده از محصولات اپل به یک حساب کاربری نیاز است که با عنوان اپل آیدی شناخته می‌شود. پس از آموزش روش ساختن اپل آی دی رایگان باید بدانید که اپل آیدی برای دسترسی کاربران به سرویس های نرم افزاری همچون اپ استور، آیکلود، آیتیونز، آی بوک و فیس تایم لازم است.

در ادامه مبحث آموزش ساخت اپل آیدی باید گفت که حساب کاربری یا همان اپل آیدی تمامی محتوای مربوط به شما در سرویس های اپل را ذخیره می‌کند. نکته بسیار مهم در مورد آیدی اختصاصی اپل این است که اگر غیر فعال شده و یا اطلاعات آن فراموش شوند، امکان بازگشت اطلاعات و بازیابی دستگاهی که اپل ایدی روی آن تنظیم شده وجود نخواهد داشت.

برای ساختن اپل آیدی به چه چیزهایی نیاز داریم ؟

در این بخش از آموزش ساخت اپل آیدی رایگان با گوشی و پیش از پرداختن به این سوال که چگونه اپل آیدی بسازیم؟ باید به پیش‌نیازهای ساختن اپل ایدی با گوشی ایفون و نحوه درست کردن Apple ID اشاره کنیم.

برای ساختن اپل آیدی به چه چیزهایی نیاز داریم ؟

فرقی نمی‌کند تصمیم به ساخت اپل آیدی رایگان با گوشی اندروید داشته باشید و یا بخواهید روش ساخت اپل آی دی رایگان با کامپیوتر را تست کنید. در هر صورت شما به یک ایمیل معتبر برای درست كردن اپل ايدي با گوشي آیفون نیاز دارید.

برای استفاده از اپ استور هم علاوه بر روش ساخت اپل آیدی با گوشی به یک آدرس واقعی هم نیاز دارید. اگر بخواهید از طریق سایت اصلی اپل هم اکانتتان را بسازید، به یک شماره موبایل نیاز دارید. البته ساخت اپل آیدی با گوشی اندروید بدون شماره تلفن هم امکان‌پذیر است.

در ادامه آموزش ساخت Apple ID باید گفت که ساخت اپل آیدی با شماره ایران امکان‌پذیر نیست و باید با روش‌ و ترفندهای جایگزین از این مانع عبور کرد.

چطور اپل آیدی بسازیم؟

در این بخش به نحوه درست کردن اپل ایدی خواهیم پرداخت. در ابتدای آموزش تصویری ساخت اپل آیدی باید بگوییم دارندگان محصولات اپل در ایران می‌توانند با خرید شماره مجازی یا استفاده از شماره‌های مجازی رایگان نسبت به ساخت اپل آیدی از طریق سایت اقدام کنند.

این روش ساخت اپل آیدی دردسر چندانی ندارد و ساده ترین روش ساخت اپل آیدی به حساب می‌آید. علاوه بر این احتمالاً عدم دسترسی به حساب کاربری در آن هم بسیار کاهش پیدا می‌کند.

در سوی دیگر اگر علاقه‌ای به پرداخت هزینه برای خرید شماره مجازی نداشته باشید می‌توانید به سراغ آموزش ساخت اپل آیدی رایگان با کامپیوتر بروید که نیازی به شماره همراه ندارند.

در ادامه آموزش نحوه درست کردن Apple ID کافی است نرم افزار iTunes را دریافت و نصب کنید. پس از اجرای این نرم افزار برای ساخت اپل آیدی از طریق iTunes، روی گزینه Account در نوار ابزار بالایی برنامه کلیک کرده و سپس روی گزینه Sign In بزنید.

چجوری اپل ایدی بسازیم

در ادامه این روش ساختن اپل آی دی رایگان در پنجره جدید باز شده روی گزینه Create New Apple ID در گوشه پایینی سمت چپ کلیک کنید.

آموزش ساخت اپل آیدی رایگان با کامپیوتر

در ادامه باید اطلاعات لازم برای ساخت اپل آیدی را وارد کنید. برای این کار ابتدا باید آدرس ایمیل خود را تایپ کرده و در کادر Password نیز باید رمز عبور دلخواه خود را انتخاب کنید. همچنین در کادر Verify نیز باید دوباره رمز عبور انتخابی را وارد نمایید.

آموزش ساخت اپل آیدی رایگان با گوشی

نحوه درست کردن Apple ID بدین صورت است که در صفحه زیر باید اطلاعات شخصی مرتبط با حساب کاربری را وارد کنید. همچنین برای اتمام این بخش از آموزش ساخت اپل آیدی باید اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد میلادی را وارد کرده و در قسمت Security Questions سه سوال امنیتی برای حساب کاربری خود تعریف کنید.

ساخت اکانت اپل آیدی از طریق وب‌سایت

پس از آن و در ادامه مبحث طریقه ساخت اپل ایدی، در بخش Payment Method روی گزینه None کلیک کنید. طریقه ساخت اپل ایدی با گوشی بدین صورت است که باید یک آدرس جعلی مرتبط با کشور آمریکا را وارد کنید. برای دسترسی به آدرس‌های جعلی باید در گوگل عبارت Fake Address Generator را جستجو کرده و از وب‌سایت‌هایی که برای این منظور ساخته شده‌اند، یک آدرس را انتخاب و وارد کنید.

ساخت اپل آیدی با گوشی اندروید بدون شماره تلفن

آخرین مرحله روش ساختن اپل آی دی رایگان شامل تایید و فعال‌سازی حساب کاربری می‌شود که در این صفحه باید کد تاییدی که به آدرس ایمیل شما ارسال شده است را در کادر Enter Code وارد کنید و سپس روی کلید Verify در گوشه پایینی صفحه بزنید.

روش ساختن اپل آی دی رایگان

تبریک می گوییم، شما بدون داشتن شماره خارجی یا شماره مجازی، به طور مجانی موفق به ساخت Apple ID جدید شده‌اید و می‌توانید از آن استفاده کنید.

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

در انتهای آموزش ساخت اپل آیدی باید گفت که تحریم‌های جهانی و محدودیت‌های داخلی موجب شده است تا ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن به امری نسبتاً دشوار و پیچیده برای کاربران تبدیل شود. یکی از دلایل اصلی مشکل در نحوه درست کردن Apple ID، عدم پشتیبانی اپل از پیش شماره‌های ایران برای احراز هویت افراد است. اما هنوز هم راهکارهای جایگزینی برای دور زدن شماره موبایل و طریقه ساخت اپل ایدی با گوشی وجود دارد.

آیا با گوشی هم می‌توان اپل ایدی ساخت؟

بله. ساخت اپل آیدی با گوشی هم امکان پذیر بوده و برای ساخت اپل آیدی رایگان با گوشی باید از یک ایمیل معتبر استفاده کنید. همچنین روش ساختن اپل آی دی رایگان در بالا توضیح داده شده است.

ادرس امریکا برای ساخت اپل آی دی از کجا بیاوریم؟

در ادامه آموزش ساخت اپل آیدی باید گفت که آدرس برای اپل آیدی حتما نباید واقعی باشد بلکه می‌توان از آدرس‌های جعلی موجود در سایت‌هایی مثل fakeaddressgenerator استفاده کرد.

ساخت اپل آیدی پولی است یا رایگان؟

این نکته را در نظر داشته باشید که نحوه درست کردن Apple ID رایگان است و شما نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای برای ساخت اپل آیدی با کامپیوتر ندارید. با این حال برخی از افراد برای روش ساختن اپل آی دی رایگان نسبت به خرید شماره‌های مجازی اختصاصی اقدام می‌کنند تا امنیت اپل آی دی خود را افزایش دهند.

آیا ساخت اپل آی دی بدون شماره مجازی یا خارجی امکان‌پذیر است؟

در ادامه آموزش ساخت اپل آیدی باید گفت که دارندگان محصولات اپل می‌توانند از طریق نرم افزار آیتونز و با استفاده از آموزش نحوه درست کردن Apple ID اقدام به ساخت اپل آیدی با گوشی اندروید با شماره همراه حقیقی یا مجازی کنند. البته در این روش احراز هویت دو مرحله‌ای فعال نخواهد بود.

ساخت اپل آی دی روی چه دستگاه‌هایی امکان‌پذیر است؟

در انتهای مبحث طریقه ساخت اپل ایدی با گوشی باید بگوییم برای ساخت اکانت اپل آیدی از طریق وب‌سایت و بدون شماره حقیقی یا مجازی، باید به سراغ نسخه دسکتاپ نرم افزار آیتونز بروید. اگر یک شماره مجازی یا حقیقی دسترسی داشته باشید، می‌توانید از طریق دستگاه‌های مختلف مانند آیفون و آیپد یا از طریق سایت اپل اقدام به ساخت اپل آیدی با آیتونز نمایید.