منو

زمان عرضه آیپد مینی 7 از سوی اپل

اپل نسل ششم آی‌پد مینی را در سپتامبر 2021 عرضه کرد و اولین بازطراحی بزرگ این دستگاه را در تمام تاریخ آن به ارمغان آورد – اما انتظار می‌رود که نسل هفتم چه زمانی عرضه شود؟

در حالی که اپل از سال 2012 تا 2016 آی‌پد مینی‌ را هر سال به‌روزرسانی می‌کرد، به‌روزرسانی‌ها پس از آن بسیار کم‌تکرار شدند، تنها با یک به‌روزرسانی جزئی در مارس 2019 قبل از طراحی مجدد در سال 2021. به‌عنوان دستگاهی که اکنون به‌نظر می‌رسد بین به‌روزرسانی‌ها برای مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند، به‌روزرسانی سخت‌افزار در سال 2023 قطعی نیست، اما نسل هفتم آی‌پد مینی، مدل آی‌پدی است که به‌طور جدی شایعه شده که احتمالاً امسال عرضه خواهد شد.

هنوز شایعات ملموسی در مورد آی‌پد مینی جدید منتشر شده است، اما مارک گورمن، مدیر بلومبرگ، گفته است که به‌روزرسانی امسال با «برآمدگی مشخصات» جزئی دور از ذهن نیست. مینگ چی کو، تحلیلگر اپل معتقد است که نسل هفتم آی‌پد در اواخر سال 2023 یا نیمه اول سال 2024 عرضه انبوه خود را آغاز می‌کند – بنابراین در حالی که عرضه آن در سال جاری امکان‌پذیر است، اوایل سال 2024 محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

آی‌پد مینی در حال حاضر شامل تراشه A15 Bionic اپل است. در حالی که A15 Bionic آی‌پد مینی را با آیفون 13 مینی، آیفون 13، نسل سوم آیفون SE، آیفون 14، آیفون 14 پلاس و نسل سوم اپل تی‌وی 4K در یک سطح قرار می‌دهد. انتظار می‌رود این شش دستگاه دارای تراشه A15 در سراسر سال 2023 در فروش باقی بمانند، به این معنی که احتمالاً این تراشه در میان محصولات اپل کاملاً رایج باقی خواهد ماند.

در نتیجه، آی‌پد مینی فعلی شامل سخت‌افزار تراشه‌های نسبتاً مدرن در کل سال جاری خواهد بود. با ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی نسل دوم Apple Pencil و Center Stage، امسال نیازی مبرم به به‌روزرسانی دستگاه وجود ندارد و مشخص نیست که یک مدل جدید به جز یک تراشه جدیدتر مانند A16 Bionic و سخت‌افزار دوربین پیشرفته‌تر چه چیزی می‌تواند ارائه دهد.

آیا اپل در سال 2023 آیپد جدیدی عرضه می کند؟

به نظر می‌رسد سال 2023 سالی آرام برای به‌روزرسانی سخت‌افزار آی‌پد باشد، و در حالی که ممکن است بتوانیم مدل‌های جدیدی را ببینیم، تصویر کنونی نشان می‌دهد که آی‌پدهای جدید امسال در کل بعید است. از سوی دیگر، به نظر می رسد سال 2024 سال بسیار مهم تری برای خط تولید آی پد باشد.