منو

افزایش مشترکان نتفلیکس پس از سرکوب به اشتراک گذاری رمز عبور

نتفلیکس در اوایل سال جاری شروع به سرکوب به اشتراک گذاری رمز عبور در ایالات متحده و سایر کشورها کرد و این تلاش موفقیت آمیز بوده است. بر اساس آخرین گزارش درآمد خود [PDF]، نتفلیکس در سه ماهه دوم سال 2023، 5.9 میلیون مشترک جهانی جدید از جمله بیش از یک میلیون مشترک در ایالات متحده و کانادا به دست آورد.

بر اساس این نتایج، نتفلیکس اکنون اشتراک‌گذاری پولی را در «تقریباً همه» کشورهای باقی‌مانده که سیاست‌های جدید هنوز در آن‌ها اعمال نشده‌اند، ارائه می‌کند. نتفلیکس در ماه مه اشتراک گذاری رمز عبور چند خانواری را در ایالات متحده حذف کرد، اقدامی که بلافاصله باعث افزایش ثبت نام شد.

به گفته نتفلیکس، درآمد در هر منطقه ای که اشتراک پولی در آن معرفی شده است افزایش می یابد و ثبت نام ها بیش از لغو شده است. این شرکت نسبت به سال گذشته شاهد رشد 2.7 درصدی درآمد بود. در آینده، نتفلیکس انتظار دارد که رشد درآمد شتاب بیشتری بگیرد، زیرا شروع به دیدن مزایای کامل اشتراک‌گذاری پولی و پذیرش بیشتر برنامه‌های تبلیغاتی خود می‌کند.

برای سال‌ها، نتفلیکس به مشترکین اجازه می‌داد تا حساب‌های خود را با افراد خارج از خانواده خود به اشتراک بگذارند، اما این دیگر مجاز نیست. همه افرادی که به حساب نتفلیکس دسترسی دارند باید در یک مکان زندگی کنند و نتفلیکس دسترسی را بر اساس IP و سایر داده های موقعیت مکانی محدود می کند. نتفلیکس ابزارهایی را ارائه کرد تا به آن دسته از اشتراک‌گذاری‌ها اجازه دهد تا برای حساب‌های خود ثبت‌نام کنند.

نتفلیکس ادعا کرد که بیش از 100 میلیون خانوار در حال اشتراک گذاری حساب های کاربری هستند که بر توانایی آن برای “سرمایه گذاری و بهبود نتفلیکس” برای اعضای پولی تأثیر می گذارد.