منو

چرا لوگوی X جایگزین پرنده توییتر می شود؟

این عکس مصور که در 24 ژوئیه 2023 گرفته شده است، لوگوی پرنده توییتر را وارونه در پس‌زمینه صفحه نمایش الون ماسک نشان می‌دهد که “X” را به عنوان یک لوگوی جایگزین در لس آنجلس تبلیغ می‌کند.

ایکس که قبلاً با نام توییتر شناخته می شد، به طور رسمی لوگوی معروف پرنده آبی و سفید خود را بازنشسته کرد.

در آخرین مرحله از تغییر نام تجاری گسترده که مالک این پلتفرم، ایلان ماسک در اوایل ماه جاری اعلام کرد، نماد روی برنامه موبایل اواخر جمعه شب به “X” تغییر کرد. این شرکت قبلاً این لوگو را در وب معرفی کرد و دامنه X.com را راه اندازی کرد، اگرچه Twitter.com نیز زنده باقی می ماند.

ماسک که اواخر سال گذشته این پلتفرم را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد، در پستی یکشنبه نوشت که این شرکت به زودی “با برند توییتر و به تدریج از همه پرندگان خداحافظی خواهد کرد.” انتقال از توییتر به X نشان دهنده دیدگاه ماسک برای تبدیل این پلتفرم به چیزی است که او آن را “اپلیکیشن همه چیز” می نامد.

او ویدیویی از لوگوی جدید X که در اوایل روز شنبه در بالای دفتر مرکزی شرکت می درخشد را به اشتراک گذاشت.

طبق وب سایت وزارت بازرسی ساختمان، مقامات شهری در سانفرانسیسکو روز جمعه تحقیقاتی را در مورد این شرکت به اتهام نصب تابلو بدون تأییدیه مناسب آغاز کردند. این اداره روز جمعه دو شکایت فعال با توضیحات “ساختار روی پشت بام بدون مجوز” و “علامت ناایمن” در آدرس دفتر مرکزی X ارائه کرد.

در یکی از شکایت ها، یکی از مقامات شهری گفت که از ساختمان بازدید کرده و از نمایندگان شرکت خواسته اند تا به پشت بام دسترسی داشته باشند. به این مقام رسمی اجازه دسترسی داده نشد و گفت که این سازه “یک علامت روشن موقت برای یک رویداد است.”

دپارتمان بازرسی ساختمان سانفرانسیسکو و X بلافاصله به درخواست CNBC برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

تسلا، مدیرعامل مدت هاست شیفته حرف x بوده است. SpaceX، سازنده موشک ماسک، همچنین یک X را به عنوان لوگوی خود دارد و ماسک اخیراً یک استارت آپ هوش مصنوعی جدید به نام xAI را با هدف عالی “درک ماهیت واقعی جهان” راه اندازی کرده است.

اما لغو سال‌ها برندسازی پشت پرنده آبی توییتر، اقدامی است که تحلیل‌گران تجاری آن را خطرناک می‌دانند. این شرکت قبلاً برای حفظ تبلیغ‌کنندگان تلاش کرده است زیرا تغییرات ماسک در سایت باعث شده است که برخی از این ترس داشته باشند که مکان امنی برای مارک‌ها نیست.

ماسک اخیراً لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغاتی سابق NBCUniversal را به عنوان مدیر عامل استخدام کرد که به عنوان اقدامی برای کمک به اطمینان بخشیدن به تبلیغ‌کنندگان تلقی می‌شود.

یاکارینو در ایمیلی به کارمندان که روز دوشنبه توسط سارا آیزن از CNBC دریافت کرد، نوشت که X تجربیاتی را در زمینه های ویدئویی، صوتی، پیام رسانی، بانکی و پرداخت ایجاد خواهد کرد که کاربران را خوشحال می کند. او افزود که او و ماسک قصد دارند در تمام تیم‌ها کار کنند تا «کل جامعه را به‌روز نگه دارند».

یاکارینو در پستی درباره تغییر لوگوی اپلیکیشن موبایل در روز جمعه نوشت: “زمان به روز رسانی است.”