منو

بهترین گوشی سامسونگ در حال حاضر

یکی از قابل اطمینان‌ترین انواع برند گوشی، برند سامسونگ محسوب می‌شود. این کمپانی از سال ۱۹۶۹ تمرکز خود را روی دنیای تکنولوژی گذاشته است. برند سامسونگ یکی از مهم‌ترین منابع درامد برای کره شناخته می‌شود. البته امروزه این کمپانی به کره محدود نیست و به یک شرکت چند ملیتی تبدیل شده است. برند سامسونگ در سال‌های اخیر به عنوان پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند در جهان معروف شده است. میزان اعتماد کاربران به تلفن‌های سامسونگ بسیار زیاد است. سامسونگ در ایران نیز جزو معتبرترین انواع برند موبایل محسوب می‌شود.

شاید به جرات بتوان گفت وقتی صحبت از سیستم عامل اندروید به میان است، سامسونگ Samsung به راحتی در صدر می­‌ایستد. سامسونگ این صدرنشینی را طی سال­‌ها ارائۀ با کیفیت محصولات و رضایت مشتری به دست آورده است. شرکت‌­های دیگر به نحوی در حال رقابت با سامسونگ هستند تا این صدرنشینی را هرطور شده نصیب خودشان کنند.

گوشی سامسونگ A03 Core

گوشی سامسونگ A03 Core با قیمت حدودی 3 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 2/32 ارزون ترین گوشی از برند سامسونگه که میتونید بخرید. انتظاراتتون رو هم باید با توجه به قیمت کم پایین بیارید و انتظار یه گوشی خیلی معمولی رو داشته باشید که بیشتر مناسب زنگ زدن و یه خرده هم چک کردن اخبار و فضای مجازی و خیلی استفاده دیگه ای نمی تونید ازش بکنید. صفحه 6.5 اینچی PLS LCD با رزولوشن 720 خیلی جزئیات خاص و زیادی بهتون نشون نمیده، زاویه دید خیلی خوبی نداره و روشنایی هم پایین مخصوصا توی محیط بیرون از خونه. صفحه نمایش هم طراحی ساده ای داره و حاشیه ها به خصوص از پایین و بالای صفحه خیلی زیاده. زبان طراحی مثل بقیه گوشی های سامسونگیه اما به جای پلاستیک ساده از یه پلاستیک با بافت نزدیک به چرم مصنوعی استفاده شده و باعث شده گوشی کمی طول عمرش بیشتر بشه. گوشی سنگین و قطوری به حساب میاد و استفاده طولانی مدتش کمی خستتون میکنه. از حسگر اثر انگشت هم خبری نیست و باید به پین و رمز برای باز کردن گوشی راضی باشید.

بررسی ارزش خرید و قیمت a03 core سامسونگ

a03 core عملکرد باتری تقریبا خوبی داره، چرا تقریبا؟ چون توی استفاده معمولی حدود 2 روز بهتون شارژ میده اما توی سرعت شارژ هنوز سامسونگ نسبت به شیائومی عقبه توی همه گوشی ها و اینجا هم با آداپتور 10 واتی قرار گرفته توی جعبه حدود 2 ساعت و 40 دقیقه شارژ کاملش طول میکشه، از فست شارژ هم خبری نیست. توی این بازه قیمتی باید به دیدن پورت میکرو USB کمی عادت کنید، چون هنوز پورت تایپ سی به اینجا نرسیده! تک سنسور 8 مگاپیکسلی خیلی کیفیت خوبی نداره و اگه نور خوب داشته باشید تازه می تونید یه عکس یادگاری با جزئیات معمولی بگیرید و خیلی نباید روی دوربینش حساب باز کنید، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم به همین منواله و ازش نباید انتظار خاصی داشته باشید. پردازنده Unisoc SC9863A اصلا قدرت مناسبی نداره و توی استفاده معمولی از گوشی هم لگ میزنه و حتی ممکن کرش هم بکنه، سمت بازی باهاش هم که اصلا نرید و فقط به درد همون تماس و چک کردن اخبار و فضای مجازی میخوره و تمام. به خاطر همین موضوع هم از نسخه سبک شده اندروید 11 گو استفاده شده که خیلی امکانات شخصی سازی نداره و بیشتر شبیه به اندروید خامه ولی سبکه و فشار زیادی به گوشی وارد نمیکنه. از اسپیکر هم نباید خیلی توی این رنج قیمتی انتظار زیادی داشته باشید، بلندی خیلی خوب نیست ولی کیفیت قابل تحمله.

در مجموع گوشی سامسونگ A03 Core با توجه به قدیمی بودن دیگه با این قیمت ها خیلی ارزش خرید نداره و بهتره با 300 هزار تومان هزینه بیشتر سراغ خرید گوشی A04 سامسونگ برید که هم گوشی جدیدتریه و از پورت تایپ سی استفاده میکنه و هم در تمامی بخش ها نسبت به این گوشی عملکرد بهتری داره.

گوشی سامسونگ A03

گوشی A03 سامسونگ با اینکه بیشتر یک سال از عرضه اش میگذره و با عرضه نسل جدید یعنی سری A04 کمی قدیمی شده ولی هنوز تو بازار ایران پیدا میشه، البته با توجه به قیمت حدودی 4 میلیون تومانی دیگه خیلی ارزش خرید بالایی نداره و بهتره اصلا سراغ خرید این گوشی با این قیمت نرید و با وجود گوشی سامسونگ A04 که برای نسخه با رم و حافظه یکسان تقریبا قیمت نزدیک و یکسانی داره و از پورت تایپ سی هم استفاده میکنه و ظاهر جدیدتر و به روزتری داره، ارزش خریدش رو از دست داده و بهتره دیگه سراغ خرید این گوشی قدیمی و نسبتا گرون نرید.

طراحی بدنه خیلی به زیباییش دقت نشده و بیشتر سعی شده جوری ساخته بشه که بشه راحت ازش استفاده کرد و ساختار دون دون قسمت پشتیش باعث میشه خوب توی دست قرار بگیره. از حسگر اثر انگشت هم خبری نیست بازم و برای باز کردن گوشی باید متکی به حافظه تون برای یادآوری پین یا پسورد باشید. به خاطر قدیمی بودن گوشی از پورت تایپ سی خبری نیست و از درگاه میکرو USB استفاده شده، جک 3.5 میلیمتری صدا هم مثل بقیه گوشی های اقتصادی اینجا ازش استفاده شده. صفحه نمایش 6.5 اینچی PLS LCD به کار رفته طراحی قدیمی داره و حاشیه خیلی زیادی داره. کیفیت صفحه خیلی خوب نیست و به خاطر رزولوشن 720 اون جزئیات زیادی هم بهتون نمیده، توی محیط خیلی روشن هم دیدن صفحه کمی سخت میشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت a03 سامسونگ

بخش دوربین a03 عملکرد خوبی با توجه به قیمتش داره و دو دوربین 48 و 2 مگاپیکسلی اصلی و تشخیص عمق عکس های با نور و رنگ طبیعی ثبت میکنن. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی تقریبا کار راه بندازه و نباید خیلی ازش انتظار زیادی داشته باشید. پردازنده Unisoc T606 عملکرد نسبتا مناسبی برای این گوشی داره و در استفاده معمولی خیلی لگ و باگ نمیزنه و می تونید ازش راحت استفاده کنید. بازی های سبک و قدیمی تر رو هم اجرا میکنه ولی خیلی برای بازی روش حساب نکنید. از One UI 3.1 و اندروید 11 برای این گوشی استفاده شده که تقریبا تجربه نزدیک به گوشی های میان رده سامسونگ رو بهتون میده و امکانات شخصی سازی خوبی داره. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تقریبا حدود 1 روز و نیم بهتون تو استفاده سبک و معمولی شارژ میده، اما سرعت شارژ خیلی خوب نیست و بخاطر پورت میکرو USB و شارژر 10 واتی قرار گرفته توی جعبه بیشتر از 3 ساعت شارژ گوشی زمان میبره. از آداپتور 15 واتی هم ساپورت میکنه که میتونید جداگانه تهیه کنید و باعث میشه کمی شارژ گوشی سریعتر بشه و قابلیت فست شارژ هم بهش میده. بلندی صدا و کیفیتش با توجه به اسپیکر مونو استفاده شده قابل قبوله.

گوشی سامسونگ A03s

گوشی سامسونگ a03s با اینکه نسبت به A03 از لحاظ عملکرد کلی برتری خاصی نداره ولی داشتن حسگر اثر انگشت و پورت تایپ سی a03s رو به گزینه نسبتا بهتری تبدیل کرده، اما با توجه به عرضه نسل جدید A04 و همچنین افزایش قیمت و کاهش موجودی گوشی های قدیمی تر با توجه به قیمت 4 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 3/32 این گوشی اصلا ارزش خرید نداره و با توجه به عرضه نسل جدید این گوشی، حتی فکر کردن به خرید این گوشی هم اصلا توصیه نمیشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت a03s سامسونگ

پردازنده مدیاتک هلیو P35 خیلی بهبود خاصی نسبت به نسخه معمولی نداشته و تقریبا همون تجربه ولی یه مقدار ضعیف تر رو بهتون میده، تا حدودی توی استفاده معمولی کنده و ممکنه بعضی وقت ها اذیتتون کنه. سراغ بازی کردن هم اصلا نرید که خیلی تجربه خوبی بهتون نمیده و فقط یه سری بازی سبک رو میتونه اجرا کنه. از One UI Core 4.1 و اندروید 11 (که امکان ارتقا به نسخه 12 رو داره) برای گوشی ای 03 اس استفاده شده و تقریبا یه تجربه مناسب و با امکانات شخصی سازی خوب بهتون میده اما یه سری از امکانات رابط کاربری برای سبک تر شدنش و اجرای بهتر روی این گوشی حذف شده. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد خوبی داره و حدودا توی استفاده معمولی و سبک 2 روز بهتون شارژ میده، از شارژ 15 واتی هم ساپورت میکنه اما توی جعبه یه آداپتور 10 واتی قرار گرفته که برای شارژ کامل گوشی حدودا 3 ساعت و 40 دقیقه باید منتظر بمونید. 3 سنسور 13 مگاپیکسلی اصلی و دوتا 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و ماکرو بخش دوربین رو تشکیل میدن که نسبت به نسخه معمولی با اینکه از لحاظ اندازه مگاپیکسل کمتر شده اما خیلی کیفیت تفاوت خاصی نداره و توی روشنایی مناسب عکس های نسبتا معمولی میگیره ولی خیلی نباید ازش انتظار زیادی داشته باشید. دو سنسور دیگه هم خیلی حالت تزئینی ندارند و اگه وقت براشون بزارید عکس های مناسبی می تونید باهاشون ثبت کنید. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم تغییر نکرده و کیفیت خیلی خوبی نداره و بیشتر کار راه بندازه. اسپیکر مونو و جک 3.5 میلیمتری صدا برای گوشی A03s استفاده شده که اسپیکر خیلی بلندی زیادی نداره و کیفیتش هم متوسطه.

گوشی سامسونگ A04e

گوشی سامسونگ A04e اومده تا جای گوشی A03 Core رو به عنوان ارزون ترین گوشی سامسونگی بگیره و با توجه به پیشرفت ها و بهبودهایی که داره، اگه قصد خرید یه گوشی ارزون قیمت از برند سامسونگ رو دارید، این گوشی با قیمت حدودی 3.2 میلیون تومان برای نسخه 3/32 یه گزینه کاملا منطقی و با ارزش خرید بالا نسبت به باقی گوشی های سری A03 به حساب میاد.

قیمت گوشی a04e سامسونگ

از لحاظ طراحی تفاوتی بین این گوشی و نسخه معمولی وجود نداره و همون بدنه یکپارچه پلاستیکی با طراحی خمیده و با چینش دوربین دوگانه برای این گوشی هم استفاده شده. از حسگر اثر انگشت هم هنوز خبری نیست ولی خوشبختانه از پورت تایپ سی برای این گوشی استفاده شده. درگاه سیم کارت هم از دو سیم و یک کارت حافظه جانبی استفاده میکنه که خیالتون رو بابت فضای ذخیره سازی تا حدودی راحت کنه. صفحه نمایش 6.5 اینچی PLC LCD با رزولوشن 720 و حاشیه زیاد نرم این بازه قیمتی به حساب میاد و خیلی نمیشه به کیفیت پایین صفحه و روشنایی کم اون خرده گرفت و برای یه گوشی ارزان قیمت کاملا مناسب به نظر میاد. دو سنسور 13 مگاپیکسلی اصلی و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق برای این گوشی استفاده شده که با توجه به قیمت و بازه عملکرد تقریبا مناسب و قابل قبولی داره، جزئیات ثبت شده در عکس ها خیلی بالا نیست اما ترکیب رنگ مناسبه، عکس های پرتره هم با یه درصد خطای قابل قبولی گرفته میشن. کیفیت عکس ها خیلی وابسته به نور مناسبه و در نبود نور خوب عکس های نویز شدیدی پیدا میکنن. دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی هم تعریف خیلی زیادی نداره.

تراشه مدیاتک هلیو G35 در کاربری معمولی عملکرد مناسبی داره و به کمک رابط کاربری One UI Core 4.1 و اندروید 12 یه تجربه ساده و سبک رو به شما میده. بهتره سراغ بازی با این گوشی هم نرید که کاملا شما رو نا امید میکنه و تجربه بسیار بدی توی بازی های سنگین و جدید بهتون میده. بخش باتری هم مثل باقی گوشی های این بازه قیمتی شارژدهی مناسب دو روزه در استفاده سبک و سرعت شارژ نسبتا بالای 2 ساعت و نیم با استفاده از شارژر 10 واتی داخل جعبه رو میده. تک اسپیکر قرار گرفته در پایین گوشی در کنار جک 3.5 میلیمتری صدا، بخش صوتی گوشی A04e سامسونگ رو تشکیل میدن که بلندی مناسبی داره اما کیفیت و تفکیک صدا به خصوص در بیشینه زیاد خیلی تعریفی نداره.

گوشی سامسونگ A04؛ گوشی اقتصادی

گوشی سامسونگ A04 در عین داشتن قیمت اقتصادی عملکرد و امکانات مناسبی با توجه به قیمت داره و میتونه به خوبی برای اکثر کارهای معمولی و ساده عملکرد مناسبی از خودش نشون بده. طراحی چیزی بین گوشی A13 و A03 ساخته شده و همون طراحی یکپارچه رو با طراحی مدرن تر a13 ترکیب کرده و با یه گوشی نسبتا خوش دست و با کیفیت ساخت مناسب طرفیم. بالاخره از درگاه تایپ سی استفاده شده اما هنوز خبری از حسگر اثر انگشت نیست و باید از حسگر تشخیص چهره یا الگو و پین استفاده کنید. صفحه نمایش تغییر خاصی توش ایجاد نشده و از همون صفحه 6.5 اینچی با حاشیه زیاد از بالا و پایین با پنل PLS LCD استفاده شده که به خاطر رزولوشن 720 خیلی جزئیات زیادی نداره و روشنایی کمی داره و خیلی مورد خاصی برای عرضه توی این بازه قیمتی نداره.

بررسی ارزش خرید و قیمت گوشی a04 سامسونگ

دو سنسور 50 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی اصلی و تشخیص عمق پکیج دوربین رو تشکیل که خیلی انتظار زیادی ازشون نباید داشته باشید، توی نور خوب عکس های مناسبی میگیره و رنگ های واقعی بهتون میده اما جزئیات خیلی بالا ندارن. توی عکس های پرتره هم اکثر مواقع سوژه به خوبی تشخیص داده میشه. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی تغییر خاصی نسبت به A03 نداشته و هنوز همون عکس های معمولی و کار راه بنداز رو بهتون میده. سامسونگ A04 با دو تراشه مدیاتک هلیو P35 برای آسیا و Unisoc SC9863A برای نسخه گلوبالش عرضه شده، که نسخه مدیاتک عملکرد نسبتا بهتری داره و توی کاربری معمولی مثل چت و چک کردن فضای مجازی عملکرد بهتر و نسبتا بدون لگ و باگی داره. خیلی سراغ بازی کردن با گوشی های اقتصادی هم نمیشه رفت و نهایت بتونن یه سری بازی سبک رو با فریم مناسب و بدون باگ اجرا کنن. از One UI Core 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده برای این گوشی استفاده شده که نسخه سبک تر رابط کاربری گوشی های میان رده سامسونگی به حساب میاد و تجربه مناسب با امکانات شخصی سازی خوبی رو بهتون میده. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خوبی داره و در استفاده سبک و معمولی حدود 2 روز بهتون شارژ میده اما سرعت شارژ مثل بقیه گوشی های هم قیمتش خیلی بالا نیست و حدود 2 ساعت و چهل دقیقه باید برای شارژ کامل گوشی صبر کنید. اسپیکر مونو بلندی خوبی داره اما توی بلندی بیشینه کیفیت افت میکنه.

گوشی سامسونگ a04 با قیمت حدودی 3.3 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 3/32 عملکرد مناسبی داره و تقریبا تمام امکاناتی که یه گوشی اقتصادی نیاز داره، برای a04 در نظر گرفته شده و در حال حاضر به نسبت گزینه های اقتصادی دیگه سامسونگ توی بازار به عنوان یه گوشی معمولی و کار راه بنداز میتونه گزینه مناسب تری باشه. البته اگه میخواید مدت زمان بیشتری از گوشی استفاده کنید و نمیخواید خیلی در طول زمان اذیتتون کنه بهتره سراغ نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 4/64 برید که در حدود ۴ میلیون تومان قیمت داره. گوشی سامسونگ A04s گزینه بعدی سامسونگه و با توجه به قیمتش که برای نسخه با رم و حافظه یکسان حدود ۱ میلیون تومان گرون‌تر از a04 سامسونگه هم میتونه با داشتن حسگر اثر انگشت و صفحه نمایش 90 هرتزی گزینه جایگزین مناسبی برای افرادی که قصد دارند هزینه نسبتا بیشتری پرداخت کنن و یه گوشی با امکانات کامل تر داشته باشند، به حساب بیاد.

گوشی سامسونگ A04s

گوشی A04s سامسونگ با توجه به قیمت حدودی 4.2 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 3/32 میتونه یه گزینه اقتصادی مناسب برای طرفداران سامسونگ باشه که به نسبت نسخه معمولی A04 یه مقداری عمکلرد کلی بهتری داره، نرخ به روز رسانی ۹۰ هرتزی داره و حسگر اثر انگشت هم برای اون استفاده شده و میتونه یه پکیج کامل تر رو به شما عرضه کنه، البته با کاهش قیمت نسبی گوشی A14 و نزدیک شدن قیمتش به این گوشی در نسخه های با رم و حافظه بالاتر بهتره که اون اختلاف ۷۰۰ ۸۰۰ هزار تومانی رو پرداخت کنید و از صفحه نمایش بهتر، رم و حافظه بیشتر و طراحی جدیدتر گوشی A14 استفاده کنید.

بدنه یکپارچه پلاستیکی که طراحی نزدیک به سامسونگ A13 پیدا کرده و از طراحی ساده تری نسبت به نسل قبلی استفاده میکنه. حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور قرار گرفته و دقت و سرعت مناسبی داره. مثل بقیه گوشی های سامسونگ توی این بازه از یه صفحه نمایش 6.5 اینچی PLS با حاشیه صفحه نسبتا زیاد و رزولوشن 720 استفاده شده که خیلی جزئیات زیادی نداره و روشنایی خیلی خوبی هم توی محیط بیرون بهتون نمیده، ولی از نرخ به روز رسانی 90 هرتزی برای این گوشی استفاده شده که با توجه به قیمتش خیلی نکته مثبتی به حساب میاد و تجربه خیلی روون تری توی استفاده روزمره از گوشی بهتون میده. سه سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی و دو 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق بخش دوربین گوشی A04s سامسونگ رو تشکیل میدن. عکس های سنسور اصلی کیفیت مناسبی داره و نور خوب و رنگ های طبیعی بهتون میده. سنسور ماکرو و تشخیص عمق هم عملکردشون بد نیست و اگه بخواید عکس های خوبی باهاشون بگیرید باید یه مقداری تلاش کنید.

بررسی ارزش خرید و قیمت گوشی a04s سامسونگ

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم تقریبا میشه گفت اوکیه و خیلی کیفیت خاصی نداره. پردازنده اگزینوس 850 که توی گوشی A13 سامسونگ هم استفاده شده، اینجا عملکرد نسبتا بهتری از خودش نشون میده و لگ و باگی که توی استفاده روزمره می بینید خیلی زیاد نیست و قابل تحمله، تجربه بازی کردن هنوز با این پردازنده خوب نیست و بهتر خیلی سراغ بازی با این گوشی نرید. رابط کاربری One UI Core 4.1 که از اندروید 12 برای این گوشی استفاده میکنه تجربه شخصی سازی و امکانات خوبی بهتون میده و در کنار رفرش ریت 90 هرتزی یه تجربه نسبتا روون بهتون میده. به خاطر پردازنده کم مصرف تر و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی مناسبی داره و حدود 1 روز و نیم می تونید از این گوشی استفاده کنید. آداپتور 15 واتی قرار گرفته توی جعبه هم نسبتا سرعت شارژ مناسبی داره و کمتر از 2 ساعت و نیم باتری رو کاملا شارژ میکنه. اسپیکر مونو با کیفیت و بلندی صدای معمولی در کنار جک 3.5 میلیمتری صدا هم توی این گوشی قرار گرفتن.

گوشی سامسونگ F13

گوشی سامسونگ F13 نسبت به گوشی A13 باتری حجیم تر و در نتیجه ضخامت بیشتری داره و تقریبا تفاوت قابل توجه دیگه ای بین دو گوشی وجود نداره و با توجه به قیمت حدودی 5 میلیون تومانی برای نسخه 4/64، عملکرد مناسب شارژدهی و همچنین جزئیات صفحه نمایش و دوربین قابل قبولی داره ولی با توجه به عرضه نسل جدید گوشی های سری A14 سامسونگ نه قیمت بهتر و پایین تری داره و نه عملکرد آنچنان درخشان و به هیچ وجه خریدش در این بازه قیمتی توصیه نمیشه.

طراحی با M13 سامسونگ مو نمیزنه و مثل همون گوشی از یه بدنه یکپارچه پلاستیکی استفاده میکنه و فقط به خاطر داشتن باتری بزرگ تر کمی قطر گوشی بیشتر شده و باعث شده کمی گوشی سنگین تر بشه. صفحه نمایش 6.6 اینچی با پنل PLS و رزولوشن 1080 دقیقا کیفیتی مشابه گوشی های A13 و M13 بهتون میده و خیلی تفاوت خاصی بین این گوشی ها توی این بخش وجود نداره، یه صفحه نمایش با جزئیات متوسط و روشنایی کم و حاشیه نسبتا زیاد که کار رو براتون در میاره.

بررسی ارزش خرید و قیمت f13 سامسونگ

پکیج دوربین شامل سه سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمقه که تقریبا کیفیت مناسبی داره و برای یه گوشی اقتصادی مناسبه. سنسور اصلی توی نور خوب عکس های با دیتیل مناسبی میگیره، لنز اولترا واید کمی نسبت به لنز اصلی افت کیفیت داره و کمی عکس ها کدر میشن و لنز تشخیص عمق هم کمی به جداسازی سوژه توی عکسبرداری پرتره کمک میکنه و باعث میشه عکس های مناسبی بتونید باهاش ثبت کنید. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم کیفیت مناسبی داره. پردازنده اگزینوس 850 هم برای این گوشی استفاده شده که عملکرد نسبتا مناسبی داره ولی خیلی تجربه روونی بهتون نمیده و ممکنه توی استفاده عادی از گوشی هم کمی لگ بزنه. اما مصرف باتری بهینه ای داره و در کنار باتری حجیم 6000 میلی آمپر ساعتی توی استفاده سنگین از گوشی هم کم نمیاره و بیشتر از یک روز بهتون شارژ میده اما سرعت شارژ کمی بالاست و با استفاده از آداپتور 15 واتی داخل جعبه حدود 2 ساعت و نیم الی 3 ساعت زمان میبره. از رابط کاربری One UI Core 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده روی گوشی اف 13 استفاده شده که نسخه سبک تر شده رابط کاربری سامسونگ برای گوشی های اقتصادیه و امکانات شخصی سازی مناسبی داره. امکانات نرم افزاری به روزه ولی به احتمال زیاد آپدیت های جدید اندروید رو دریافت نکنه.

گوشی سامسونگ M13

دو گوشی سامسونگ M13 و F13 برادرای دوقلو سامسونگین که با یه سری تغییرات نسبت به A13 برای بازار هند عرضه شدن و نسبت به نسخه های سال قبلشون یه سری تغییرات کمابیش مثبتی داشتن. ولی با توجه به کمبود لوازم جانبی برای این گوشی ها و عرضه دیرتر آپدیت ها خیلی توی ایران پرطرفدار نیستن و به خاطر همین موضوع نسبتا قیمت پایین تری نسبت به گوشی های پر فروش سری A دارند. با توجه به عرضه گوشی A14 و قیمت پایین تر و جدیدتر بودن گوشی M13 با توجه به قیمت حدودی 5.1 میلیون تومانی برای نسخه ۴/۶۴ و پایه خیلی ارزش خرید بالایی نداره و به جز باتری حجیم تر عملا برتری نسبت به این گوشی نداره و بهتره سراغ گوشی A14 جدیدتر برید که برای نسخه یکسان یه مقداری قیمت پایین تری داره و ارزش خرید اون به نسبت بالاتره.

گوشی M13 نسخه هند که بیشتر در بازار ایران موجوده از یه بدنه یکپارچه پلاستیکی دقیقا مشابه A13 ساخته شده و به غیر از قطر بزرگتره بدنه به خاطر باتری حجیم تر و نداشتن یه دونه سنسور دوربین کمتر تفاوتی با این گوشی نداره. صفحه نمایش 6.6 اینچی PLS LCD با رزولوشن 1080 کیفیت خیلی بالایی نداره و نباید انتظار جزئیات خیلی زیاد ازش داشته باشید، روشنایی صفحه از A13 هم کمتره و توی نور زیاد خیلی اذیتتون میکنه. نرخ به روز رسانی هم نسبت به نسخه سال قبل کاهش پیدا کرده و به 60 هرتز رسیده که کمی این عقبگرد سامسونگ عجیبه.

بررسی ارزش خرید و قیمت m13 سامسونگ

سنسور 50 مگاپیکسلی توی نور خوب عکس های مناسبی ثبت میکنه که دیتیل مناسبی دارن و رنگ های روشنی بهتون میده ولی اگه نور خیلی مناسب نباشه کمی نویز توی عکس ها میفته. لنز 5 مگاپیکسلی اولترا واید نسبت به سنسور اصلی افت کیفیت داره و دیتیل عکس های کمه. لنز 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق استفاده شده که تا حدودی به تشخیص سوژه و حذف بک گراند عکس های پرتره کمک میکنه. از لنز ماکرو هم خبری نیست، که خیلی توی این بازه کیفیت مناسبی هم ندارند. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی کیفیت خیلی بالایی نداره اما با توجه به قیمت گوشی عملکردش مناسبه. پردازنده اگزینوس 850 برای این گوشی هم استفاده شده اما وضعیت به بدی گوشی A13 نیست ولی هنوز توی اجرا برنامه ها تقریبا کنده و خیلی تجربه روونی بهتون نمیده. برای بهتر شدن سرعت گوشی از رابط کاربری One Ui Core 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده استفاده شده و نسخه سبک تر رابط کاربری گوشی های پرچمدار سامسونگ به حساب میاد و از امکانات شخصی سازی خوبی برخورداره. سری M و F نسبت به بقیه گوشی ها سامسونگ آپدیت های نرم افزاری رو دیرتر و محدود تر دریافت میکنن و خیلی به عنوان یه گوشی با طول عمر بالا مناسب نیستند. باتری 6000 میلی آمپر ساعتی نسخه هند که بیشتر در ایران موجوده در کنار پردازنده کم مصرف تر عملکرد باتری خوبی به این گوشی داده و در استفاده معمولی و سبک حدود یک روز و نیم میتونید از گوشی استفاده کنید، سرعت شارژ خیلی خوب نیست و با آداپتور 15 واتی داخل جعبه حدود 2 ساعت و ربع شارژ کامل گوشی زمان میبره.

گوشی سامسونگ A13

گوشی سامسونگ A13 یکی از پرفروش ترین گوشی های بازار و سامسونگ به شما می رفت اما با افزایش قیمت ها و کم شدن موجودی این گوشی و همچنین عرضه نسل جدید A14 که با عرضه و واردات بیشتر قیمت بسیار بسیار پایین تری داره دیگه خیلی ارزش خرید نداره و بهتره سراغ این گوشی قدیمی و نسبتا گرون نرید.

طراحی یکپارچه پلاستیکی که خیلی کیفیت ساخت خوبی نداره اما بدک هم نیست تقریبا پای ثابت اکثر گوشی های اقتصادی سامسونگ شده، گوشی A13 هم از این قاعده مستثنی نیست و خیلی کیفیت ساخت بالایی نداره، وزن گوشی و قطرش هم نسبتا زیاده و با یه گوشی خیلی خوش دست طرف نیستیم. حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پاور قرار داره دقتش مناسبه اما خیلی سریع نیست و بعضی وقت ها ممکنه چند ثانیه هم باز کردن گوشی زمان ببره. صفحه نمایش 6.6 اینچی PLS LCD کیفیت تقریبا مناسبی داره اما خیلی دقت رنگ بالایی نداره، روشنایی هم تقریبا تو این بازه مثل اکثر گوشی ها پایینه و خیلی نمیشه بهش خورده گرفت اما توی روشنایی بیرون اذیتتون میکنه. رزولوشن 1080 هم باعث شده خیلی صفحه بی کیفیت نباشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت a13 سامسونگ

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تو استفاده معمولی رو به سنگین یک روز کامل جواب میده و عملکرد مناسبی داره. سرعت شارژ هم مناسبه اما به رقبای سامسونگی خودش نمیرسه، آداپتور 15 واتی داخل جعبه توی حدود 1 ساعت و چهل دقیقه کاملا گوشی رو شارژ میکنه. سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی عکس های خوبی با توجه به قیمتش ثبت میکنه و کیفیت تقریبا مناسبی داره، دیتیل عکس های خیلی بالا نیست اما مثل اکثر گوشی های سامسونگ رنگ های زنده تر و روشن تری نسبت به واقعیت بهتون میده. دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق خیلی امکانات خاصی بهتون نمیدن، عکس های پرتره جداسازی خوبی داره ولی بعضی وقت ها کمی به مشکل میخوره و لنز ماکرو هم تقریبا کیفیت خاصی نداره و به خاطر نداشتن ماکرو باید تلاش زیادی برای گرفتن عکس های خوبی باهاش بکنید. دیتیل و شارپنس عکس ها هم توی لنز 5 مگاپیکسلی اولترا واید کمی افت میکنه که طبیعه. قابلیت نایت مود هم نداره و عکس های توی شب نویز نسبتا بالایی دارن. عکس های دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دیتیل و شارپنس خوبی داره و عکس های با کیفیت مناسبی بهتون میده. تراشه قدیمی اگزینوس 850 برای این گوشی هم استفاده شده و میشه گفت برای این گوشی اصلا جواب نیست، توی استفاده روزمره و عادی هم لگ و باگ داره چه برسه به بازی و برنامه های سنگین تر! البته مدتی بعد از عرضه A13 سامسونگ یه نسخه بهینه تر با نام A137 عرضه کرد که پردازنده مدیاتک G80 توش استفاده شده و دیگه اون کندی و دیر لود شدن توی کاربری عادی رو نداره اما کمی مصرف باتریش بالا تره میره که با توجه به عملکرد بهترش خیلی نکته مهمی نیست. رابط کاربری One Ui Core 4.1 که بر پایه اندروید 12 است برای گوشی A13 استفاده شده که تجربه نزدیک به نسخه معمولی بقیه گوشی های سامسونگ داره اما به خاطر پردازنده ضعیف تر این گوشی کمی سبک شده و یه سری قابلیت های مثل بیکسبی و Edge Panel ازش حذف شده. اسپیکر مونو قرار گرفته بلندی مناسبی داره اما تفکیک صدا خیلی خوب نیست و بیس خیلی خوبی نداره. جک 3.5 میلیمتری صدا هم هنوز حذف نشده.

گوشی سامسونگ A14؛ بهترین گوشی زیر 6 میلیون تومان

آخرین و جدیدترین گوشی سری A1X سامسونگ که با تغییرات کم نسبت به نسل قبلی به بازار عرضه شده و با توجه به قیمت حدودی ۵ میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 4/64 بهترین گزینه اقتصادی برای خرید از برند سامسونگ به حساب میاد. به نسبت نسل قبلی با توجه به قیمت پایین ارزش خرید بسیار بیشتری داره و بین گوشی های تقریبا هم قیمت مثل A04s، M13 و F13 هم گزینه منطقی تر و با ارزش خرید بیشتری به حساب میاد.

بیشترین تغییر در ظاهر گوشی A14 ایجاد شده و از یه بدنه با طراحی تخت و نسبتا قطور برای این نسل استفاده شده و باعث شده ظاهر گوشی به نسبت قیمت بهتر و مدرن تر باشه، اما وزن و قطر زیاد گوشی باعث شده کمی استفاده طولانی مدت از اون خسته کننده باشه. نمایشگر 6.6 اینچی با پنل PLS LCD و رزولوشن 1080 طراحی قدیمی و با حاشیه زیادی داره اما جزئیات مناسبی نمایش میده. روشنایی صفحه نمایش هم متوسط به حساب میاد و ممکنه در نور زیاد استفاده از اون سخت و اذیت کننده باشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت a14 4g سامسونگ

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی مناسبی داره و توی استفاده معمولی و سبک بین 1.5 تا 2 روز به شما شارژدهی میکنه. اما مثل گوشی های میان رده سامسونگ آداپتور شارژ از باکس گوشی حذف شده و با استفاده از آداپتور 15 واتی قابل پشتیبانی توی حدود 2 ساعت و 20 دقیقه گوشی کاملا شارژ میشه.

برای گوشی A14 از سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو استفاده شده. عکس های لنز اصلی کیفیت و ترکیب رنگ خوب و قابل قبولی با توجه به قیمت دارن و اون ادیت نرم افزاری مخصوص سامسونگ اینجا هم دیده میشه. لنزهای اولترا واید و ماکرو عملکرد خیلی خاص و قابل توجهی ندارند و شرایط نوری باید خیلی خوب باشه تا عکس های قابل قبولی بگیرند. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی داره و نویز خیلی کمی در عکس های اون دیده میشه.

تراشه مدیاتک هلیو G80 عملکرد خوبی داره و دیگه مثل A13 توی استفاده معمولی و عادی لگ و باگ دیده نمیشه. از پس اجرای بازی هم برمیاد اما با گرافیک و جزئیات پایین و فریم معمولی و نباید انتظار زیادی از این پردازنده داشته باشید. اندروید 13 و One UI Core 5 باعث میشه تجربه رابط کاربری گوشی به روز باشه و بتونید به راحتی از امکانات شخصی سازی و رابط کاربری روون این گوشی استفاده کنید. جدید بودن گوشی و عرضه حداقل دو آپدیت اندروید دیگه باعث میشه طول عمر نرم افزاری این گوشی هم زیاد باشه و بتونید تا حداقل تا سه سال آینده تجربه خوبی از گوشی داشته باشید. اسپیکر مونو استفاده شده هم بلندی و کیفیت صدای متوسطی داره.

گوشی سامسونگ A23

گوشی a23 4g با قیمت حدودی 7.3 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 4/64 با توجه به عرضه نسل جدید این گوشی یعنی A24 که برای نسخه با رم یکسان ولی حافظه بیشتر حدود ۵۰۰ ۶۰۰ هزار تومان ارزونتره و با توجه به بهبودهای مختلف نسل جدید در زمینه نمایشگر، پردازنده و باتری خرید این گوشی خیلی منطقی نیست و بهتره سراغ نسل جدید برید و یه تجربه کلی بهتر رو داشته باشید.

طراحی مثل بقیه گوشی های سری A امساله ولی کیفیت ساخت خیلی پایینه، بدنه براق پلاستیکی اصلا حس خوبی رو بهتون نمیده و موقع استفاده ارزون بودن گوشی رو کاملا حس می کنید. حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پاور قرار گرفته که دقت مناسبی داره اما خیلی سریع نیست. طراحی صفحه نمایش هم کمی قدیمیه و از صفحه با حاشیه زیاد و ناچ قطره ای استفاده شده. صفحه نمایش 6.6 اینچی با پنل PLS LCD و رزولوشن 1080 جزئیات مناسبی داره اما به خاطر LCD بودن روشنایی خیلی زیادی نداره و زاویه دید به خصوص توی نور زیاده محدوده، از نرخ به روز رسانی 90 هرتزی هم استفاده شده و تا حدودی تجربه روونی رو به شما میده.

بررسی ارزش خرید و قیمت a23 سامسونگ

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خوبی داره و توی استفاده سنگین هم حدود یک روز بهتون شارژ میده، از شارژر 25 واتی هم ساپورت میکنه اما توی جعبه یه آداپتور 15 واتی قرار داره که با اون شارژ کامل گوشی حدود 1 ساعت و نیم زمان میبره که زمان نسبتا زیادی به حساب میاد و خیلی سرعت شارژ خوبی نسبت به رقبای شیائومی خودش نداره اما برای یه گوش سامسونگی مناسبه. سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسلی و دو تا 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق برای گوشی A23 4g در نظر گرفته شده که در مجموع کیفیت قابل قبولی با توجه به قیمتش داره. عکس های لنز اصلی جزئیات و شارپنس خوبی داره و دیتیل عکس ها هم مناسبه اما رنگ های کمی بی روحه و به سمت رنگ آبی میزنه. عکس های پرتره نسبتا مناسبه اما همیشه خوب عمل نمیکنه و گاهی به خوبی سوژه رو تشخیص نمیده. لنز اولترا واید هم توی شرایط نوری مناسب عکس های نسبتا خوبی میگیره. لنز ماکرو هم خیلی تعریفی نداره و مثل اکثر گوشی های میان رده اقتصادی بیشتر جنبه فانتزی داره. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی کیفیت خیلی خوبی نداره و شارپنس عکس های کمی پایینه و دیتیل عکس ها هم کمی نرم و دستکاری شده است. پردازنده اسنپدراگون 680 توی استفاده معمولی و اسکرول توی رابط کاربری بعضی وقت ها لگ داره ولی اونقدری نیست که اذیت کننده باشه، اکثر بازی ها رو هم میتونه اجرا کنه و بازی کالاف رو با جزئیات متوسط با فریم خوبی میتونید تجربه کنید و خیلی لگ و باگ خاصی توش دیده نمیشه، دما هم حین بازی خیلی بالا نمیره. رابط کاربری One ui 4.1 و اندروید 12 روی این گوشی استفاده شده که امکانات شخصی سازی خوبی داره و تجربه مناسبی به شما میده، 2 تا 3 سال هم آپدیت نرم افزاری و امنیتی برای این گوشی عرضه میشه که عمر نرم افزاریش رو بیشتر میکنه. بلندی اسپیکر مونو خوبه و حتی توی بلندی بیشینه هم خیلی کیفیت صدا افت نمیکنه، جک 3.5 میلیمتری صدا هم روی این گوشی استفاده شده.

سامسونگ A24؛ خرید گوشی تا 9 میلیون تومان

گوشی سامسونگ A24 یکی از جدیدترین گوشی های اقتصادی سامسونگه که به نسبت زمان عرضه اولیه قیمت بهتر و پایین تری پیدا کرده و به قیمت حدودی ۶.۸ میلیون تومان برای نسخه 4/128 رسیده و به نسبت نسل قبلی خودش یعنی A23 ارزش خرید بسیار بالاتری داره و تقریبا مشکل و باگ خاصی در عملکرد کلی اون دیده نمیشه، فقط یه مقداری طراحی صفحه نمایش قدیمیه و نرخ به روز رسانی پایین تری نسبت به رقباش داره ولی با کاهش قیمت و وارد شدن توی این بازه میتونه یه گزینه اقتصادی اما با عملکرد بسیار خوب به حساب بیاد. البته در نسخه پایه یه مقداری لگ و باگ داره و بهتره ۷۰۰ ۸۰۰ هزار تومان بیشتر هزینه کنید و سراغ نسخه با رم ۶ برید تا یه مقداری در طولانی مدت تجربه بهتری رو با این گوشی داشته باشید.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت A24 سامسونگ

طراحی دستخوش تغییر شده و جزیره دوربین قدیمی حذف شده و به جای اون از طراحی یکپارچه شبیه به سری S23 استفاده شده و متریال استفاده شده هم خیلی حس چیپ و ارزون بودن نمیده. با اینکه از پلاستیک ساخته شده خیلی وزن کمی نداره و نه خیلی گوشی خوش دستی به حساب میاد و نه خیلی یغور و اذیت کننده است.

صفحه نمایش 6.5 اینچی از یه پنل سوپر امولد استفاده میکنه که جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی داره و مثل نسل قبلی خیلی زاویه دید محدود نیست و روشنایی میتونه به خوبی توی محیط های روشن شما رو همراهی کنه تا کمبودی احساس نکنید. حاشیه هنوز زیاده و از یه ناچ قطره ای برای گوشی استفاده شده و رفرش ریت 90 هرتزی هم ثابت مونده که باعث شده این بخش خیلی عالی نباشه.

پکیج باتری اکثر گوشی های سامسونگ تقریبا یکسان شده و اکثرا از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژدهی یک روزه استفاده میکنن و از آداپتور 25 واتی پشتیبانی میکنن که میتونه توی حدود یک ساعت و 45 دقیقه کاملا گوشی رو شارژ کنه. از آداپتور داخل جعبه هم خبری نیست.

سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو باعث میشن کیفیت عکاسی به نسبت خوب باشه و بتونه توی نور مناسب عکس هایی با جزئیات خوب و ترکیب رنگ مناسب بگیره که یه مقداری دستکاری نرم افزاری هم توی اونها دیده میشه. دو تا لنز فرعی هم تقریبا استفاده خاصی ندارند. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی کار راه بندازه و تا حدودی عکس های با جزئیات مناسبی میگیره.

تراشه مدیاتک هلیو G99 در استفاده معمولی عملکرد خوب و روونی داره فقط بعضی مواقع در مولتی تسک سنگین اذیت میکنه و برای بازی هم نسبتا مناسبه و میتونه بازی های جدیدی مثل کالاف دیوتی و Pubg رو با جزئیات مناسب و فریم مناسبی اجرا کنه و با چند دست بازی کردن خیلی داغ نکنه و دچار افت قدرت شدیدی نشه. اندروید 13 و One UI 5.1 یه رابط کاربری به روز و سبک رو به گوشی میدن که امکانات شخصی سازی مناسبی داره و تا حدود 2 3 سال میتونه آپدیت های نرم افزاری جدید رو دریافت کنه.  اسپیکر مونو بلندی مناسب ولی کیفیت صدای معمولی داره و بهتره از جک 3.5 میلیمتری صدا برای گرفتن صدای بهتر کمک بگیرید.

گوشی سامسونگ M32

با توجه به قدیمی شدن گوشی M32 و کم شدن موجودی اون توی بازار، به نسبت امکانات و قابلیت هایی که داره نسبتا قیمت بالایی داره و نسخه با رم و حافظه پایه 4/64 در حدود ۷.۳ میلیون تومان قیمت داره و  با توجه به این قیمت و همچنین سخت پیدا شدن لوازم جانبیش توی بازار و پشتیبانی نرم افزاری کم، نسبت به گوشی های جدیدتر سامسونگ مثل A24 که حتی قیمت پایین تری هم دارند و عملکرد کلی بهتری هم دارند خیلی توصیه نمیشه.

بدنه گوشی a22 توی قسمت پشتیش یه سری خطوط عمودی اضافه کنید و گوشی جدید ما آماده است! بدنه کاملا پلاستیکی نسبتا کیفیت ساخت خوبی داره، چون توی دو نسخه جهانی و هند حجم باتری متفاوته باعث شده نسخه هند وزن بیشتری داشته باشه اما ظرفیت باتری بالاتر باشه و اگه سبک بودن گوشی براتون مهم تره بهتره سراغ نسخه با ظرفیت باتری کمتر برید. حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پاور قرار داره و سرعت و دقت مناسبی داره. صفحه نمایش 6.4 اینچی با پنل سوپر امولد کیفیت خیلی خوبی داره و جزئیات زیاد با روشنایی خوبی بهتون میده و اگه کیفیت صفحه براتون مهمه کاملا راضیتون میکنه. حاشیه صفحه نمایش هم خیلی زیاد نیست. نرخ به روز رسانی 90 هرتزی هم یه تجربه روون و خوب از کار با گوشی رو بهتون میده.

بررسی ارزش خرید و قیمت m32 سامسونگ

نسخه هند گوشی با باتری 6000 میلی آمپری و آداپتور 15 واتی عرضه شده که بیشتر توی بازار ایران این نسخه موجوده اما نسخه جهانی باتری 5000 میلی آمپری داره ولی توی جعبه آداپتور 25 واتی قرار گرفته. نسخه هند شارژدهی خیلی خوبی داره و توی استفاده معمولی از گوشی تقریبا 2 روز می تونید ازش استفاده کنید. شارژ کامل گوشی هم تقریبا 2 ساعت زمان میبره. چهار سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص میدان برای گوشی ام 32 استفاده شدن که در کل کیفیت خوبی رو داره و با توجه به قیمتش راضی کننده است. عکس های لنز اصلی کیفیت خوبی دارن و جزئیات و شارپنس عکس ها خیلی خوبه اما کمی رنگ ها اغراق شده است. لنز اولترا واید کیفیتش نسبت به لنز اصلی افت داره و اگه نور خوبی نداشته باشید توی عکس ها نویز میفته. لنز ماکرو هم مثل اکثر گوشی های میان رده اقتصادی تقریبا جنبه فانتزی داره و خیلی نمی تونید بهش اتکا کنید. لنز تشخیص میدان هم تا حدودی کمک میکنه عکس های پرتره بهتری ثبت کنید اما همیشه دقت خوبی نداره و بستگی به شرایط نوری داره. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی کیفیت خوبی داره و عکس های خیلی نزدیک به واقعیت ثبت میشن و رنگ هاش خیلی اغراق شده نیست. پردازنده مدیاتک هلیو G80 استفاده شده عملکرد خیلی خوبی توی استفاده روزمره و عادی از گوشی داره و تقریبا مشکل و کندی خاصی توی گوشی نمی بینید. بازی کالاف رو هم روی جزئیات مدیوم بدون لگ و افت فریم اجرا میکنه و حتی توی استفاده طولانی مدت دماش خیلی بالا نمیره. اندروید 11 و One Ui 3.1 رابط کاربری گوشی m32 رو تشکیل میدن که تقریبا تجربه خوب و با امکانات شخصی سازی خوبی دارن اما کمی قدیمی شدن و نیومدن آپدیت های جدید هم باعث میشه قدیمی بودن گوشی بیشتر به چشم بیاد. اسپیکر مونو کیفیت خیلی خوبی نداره و به راحتی هم می تونید صدا رو خفه کنید اگه حواستون نباشه.

گوشی سامسونگ M33

گوشی M33 سامسونگ با توجه به قیمت حدودی ۷.۸ میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ۶/۱۲۸ به نسبت رقیب دیگه اش در این بازه یعنی A24 تقریبا عملکرد یکسان و نزدیکی داره و فقط یه مقداری قدیمی تره و آپدیت های نرم افزاری کمتری دریافت میکنه اما نمایشگر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی داره که یه مقداری پنل TFT شایده اذیت کننده باشه اما توی بقیه بخش ها تقریبا پایاپای عمل میکنه ولی با توجه به قدیمی بودن و پنل TFT خریدش خیلی توصیه نمیشه و بهتره که با این قیمت سراغ نسخه های گرون قیمت تر گوشی A24 برید و یه تجربه کلی بهتری رو داشته باشید.

طراحی چیزی شبیه به A22 و A23 ساخته شده و کیفیت ساخت پایین گوشی های میان رده اقتصادی سامسونگ اینجا هم دیده میشه. حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور قرار گرفته و عملکرد دقیق و سریعی داره. صفحه نمایش های گوشی های سامسونگ توی این بازه قیمتی هنوز قدیمی و با حاشیه زیادی ساخته میشن و برند شیائومی توی این زمینه خیلی عملکرد بهتری داره. صفحه نمایش 6.6 اینچی با حاشیه زیاد و پنل TFT و رفرش ریت 120 هرتزی ترکیب عجیبی به شما میده، از یک طرف تجربه کار با صفحه خیلی روونه و جزئیات خوبی داره اما از طرف دیگه روشنایی نسبتا کمه و حاشیه زیادی داره ولی در مجموع نقاط مثبتش بیشتر از نقاط ضعفشه و تجربه نسبتا خوبی بهتون میده. نسخه گلوبال از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده میکنه که عملکرد خوبی داره و تقریبا یک روز کامل توی استفاده معمولی رو به زیاد بهتون شارژ میده. با آداپتور 25 واتی تقریبا توی یک ساعت و 20 دقیقه کامل شارژ میشه که زمان نسبتا مناسبیه اما باید کلگی رو به صورت جداگانه تهیه کنید.

بررسی ارزش خرید و قیمت m33 سامسونگ

لنز 50 مگاپیکسلی اصلی کیفیت معمولی داره و خیلی جزئیات و دیتل بالایی توی عکس ها دیده نمیشه. عکس های سنسور اولترا واید هم کمی نسبت به لنز اصلی افت کیفیت داره. لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی تقریبا کمی عملکردش از فانتزی بهتره و بازم خیلی نمیشه روش حساب باز کرد. عکس های پرتره با کمک لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق اکثر مواقع سوژه رو به خوبی تشخیص میده و به خوبی پشتش رو محو میکنه اما گهگداری خطا هم داره. دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی هم خیلی تعریف خاصی نداره و کیفیت عکس ها تقریبا معمولیه. پردازنده اگزینوس 1280 عملکرد خوبی داره، توی استفاده روزمره و عادی همه چی روونه و بازی کالاف رو با جزئیات مدیوم و فریم بالا بدون لگ و باگ اجرا میکنه، دما هم خیلی بالا نمیره و باعث داغ شدن گوشی نمیشه. رابط کاربری One ui 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده برای گوشی M33 استفاده شده و تجربه کاربری خوب و امکانات شخصی سازی مناسبی داره. سری M توی آپدیت نرم افزاری کمی مشکل داره و ممکنه آپدیت های آینده رو بگیره ولی کی و تا چه حدی خیلی مشخص نیست.

سامسونگ A34

گوشی A34 سامسونگ که با کاهش قیمت و رسیدن به حدود قیمتی 10.2 میلیون تومان برای نسخه 8/128 به نسبت گوشی های هم قیمت دیگه مثل A33 و حتی A53 هم ارزش خرید بهتری داره و با توجه به قیمت مناسبش و عملکرد کلی خوب اون که حتی میتونه در اکثر بخش ها پا به پای رقبای چینی خودش با قیمت تقریبا یکسان عمل کنه و حتی در بعضی بخش ها مثل دوربین و مقدار شارژدهی عملکرد بهتری از خودش نشون بده، ارزش خرید خیلی بالایی داره و میتونه یه گزینه میان رده اقتصادی بسیار خوب باشه که از پس انجام اکثر کارهای روزمره به خوبی برمیاد و میتونه یه تجربه مناسب رو به شما بده.

گوشی a34 با یه زبون طراحی جدید که به گوشی های پرچمدار سامسونگ شباهت داره عرضه شده که ظاهر جذابی به اون داده ولی هنوز از پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده میشه. با اینکه ابعاد گوشی کمی بزرگ شده باز به نسبت گوشی خوش دستی به حساب میاد و از گواهی IP67 هم برای محافظت در مقابل نفوذ آب استفاده میکنه. البته طراحی صفحه نمایش هنوز عوض نشده و با یه صفحه قدیمی، با حاشیه زیاد و ناچ قطره ای طرفیم.

صفحه نمایش سوپر امولد 6.6 اینچی با کیفیت عالی و پر جزئیات که ترکیب رنگ و کنتراست بسیار خوبی داره در کنار نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی یه تجربه خیلی خوب و روون رو به شما میده. روشنایی بیشینه 1000 نیتی هم باعث میشه در محیط های روشن بتونید به راحتی از گوشی استفاده کنید.

تراشه مدیاتک Dimensity 1080 استفاده شده در این گوشی باعث شده حتی به نسبت گوشی های شیائومی در این بازه عملکرد بهتری داشته باشه و اگه اهل بازی یا استفاده نسبتا سنگین تر از گوشی هستید، گوشی سامسونگ a34 بتونه به خوبی از پس نیازهای شما بربیاد. رابط کاربری کاملا به روزه و پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری این گوشی میتونه تا سال ها خیالتون رو از این بخش راحت کنه.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی میتونه در حدود یک روز کامل به شما در استفاده معمولی از گوشی شارژ بده، اما سرعت شارژ به نسبت گوشی های شیائومی خیلی بالا نیست و شارژ کامل حدود 1 ساعت و ربع زمان میبره و آداپتور 25 واتی قابل پشتیبانی رو باید جداگانه تهیه کنید. بخش دوربین جز نقاط قوت این گوشی به حساب میاد و اگه بخش عکاسی براتون مهمه باید سراغ این گوشی برید، حتی در شرایط نوری نسبتا سخت عکس های روشن و با کیفیت خوبی بهتون میده. امکانات دوربین هم تقریبا کامله و تمامی سنسور های کاربردی رو با کیفیت مناسبی توی خودش قرار داده. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خیلی عالی نیست ولی میتونه عکس های مناسبی ثبت کنه. اسپیکر استریو استفاده شده کیفیت و بلندی مناسبی داره ولی از جک 3.5 میلیمتری صدا خبری نیست.

گوشی سامسونگ A32 4G

گوشی a32 4g سامسونگ تقریبا 2 سال از عرضه اش میگذره و یه گوشی قدیمی و گرون به حساب میاد و با توجه به امکانات و قیمتش که برای نسخه با رم و حافظه ۶/۱۲۸ در حدود ۱۰.۵ میلیون تومانه میشه گفت اصلا ارزش خرید نداره و گوشی جدیدتر و بهتر سامسونگ A34 که برای نسخه مشابه قیمت پایین تری هم داره میتونه گزینه مناسب تری باشه.

بدنه پلاستیکی گوشی طراحی خوب و خوش دستی داره و کیفیت ساخت مناسبی هم داره و با استفاده ازش خیلی حس بی کیفیت بودن بهتون دست نمیده. حسگر اثر انگشت هم توی صفحه نمایش قرار داره که خیلی دقت و سرعت خوبی نداره و کمی استفاده ازش اذیت کننده است. صفحه نمایش 6.4 اینچی با حاشیه متوسط و پنل سوپر امولد کیفیت خوب و رنگ های واضحی به شما میده و روشنایی بالایی هم داره و توی محیط بیرون و روشن اذیت کننده نیست. رفرش ریت 90 هرتزی باعث شده کمی تجربه استفاده روون تر بشه ولی نسبت به نرخ 120 هرتزی بقیه رقباش خیلی خفن و خاص به نظر نمیاد. باتری 5000 میلی آمپری توی استفاده معمولی رو به سنگین حدود یک روز بهتون شارژ میده که قابل قبوله اما سرعت شارژ خیلی بالا نیست و با آداپتور 15 واتی قرار گرفته توی جعبه حدود 1 ساعت و 40 دقیقه شارژ کامل گوشی زمان میبره.

بررسی ارزش خرید و قیمت a32 4g سامسونگ

چهار سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو 5 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق پکیج دوربین گوشی A32 رو تشکیل میدن. سنسور اصلی خیلی کیفیت بالایی نداره و حتما باید شرایط نوری مناسب باشه تا عکس های خوبی بتونید بگیرید. عکس های پرتره سوژه اکثر مواقع به خوبی تشخیص داده میشه ولی بکگراند خیلی خوب محو نمیشه. سنسور اولترا واید خیلی کیفیت بالایی نداره و گوشه های تصویر جزئیات افت میکنه. لنز ماکرو هم خیلی تعریف خاصی نداره و توی نور زیاد و مناسب می تونید ازش عکس های نسبتا خوبی بگیرید. دوربین 20 مگاپیکسلی سلفی عملکرد نسبتا خوبی داره، روشنایی عکس های مناسبه اما دینامیک رنج خوبی ندارن. پردازنده مدیاتک هلیو G80 عملکرد خیلی خوبی توی این گوشی نداره و با توجه به قدیمی بودنش توی استفاده معمولی از گوشی کنده و باگ داره، توی بازی مثل کالاف روی جزئیات پایین میتونید تجربه بدون لگ و کاهش افت فریمی رو داشته باشید و خیلی تجربه خوبی در کل بهتون نمیده. One Ui 4.1 و اندروید 11 برای این گوشی استفاده شده که امکان ارتقا به اندروید 12 رو هم داره اما به خاطر پردازنده ضعیف خیلی تجربه خوبی بهتون نمیده و کمی اذیت کننده است.

گوشی سامسونگ A33 5G

گوشی سامسونگ A33 5G با توجه به قیمت حدودی ۱۰.۸ میلیون تومانی برای نسخه 6/128 و با توجه به عرضه نسل جدید A34 که هم عملکرد کلی بسیار بهتری داره و هم قیمتش یه مقداری پایین تره و هم از یه طراحی جذاب و جدید استفاده میکنه، خریدش خیلی منطقی نیست و بهتره سمت این گوشی قدیمی و نسبتا گرون( با توجه به نسل جدید) نرید.

طراحی گوشی خیلی خوب نیست مخصوصا صفحه نمایش که حاشیه خیلی زیاد و ناچ قدیمی داره اما کیفیت ساخت مناسبه و تقریبا گوشی خوش دستی به حساب میاد. گواهی IP67 هم برای این گوشی استفاده شده تا کیفیت ساختش رو بالاتر ببره. حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش قرار داره که خیلی عملکرد خوبی نداره و کمی سرعتش پایینه. صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر امولد جزئیات خوبی داره و رنگ های خوبی بهتون نشون میده و روشنایی هم قابل قبوله، اما رفرش ریت 90 هرتزی استفاده شده خیلی بالا نیست و نسبت به رقباش توی این بازه کمی پایینه اما تجربه نسبتا خوبی رو بهتون میده. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی خیلی خوبی داره و توی استفاده معمولی رو به سنگین حدود یک روز کامل بهتون شارژ میده. به رسم گوشی های میان رده امسال سامسونگ آداپتور توی جعبه قرار نداره و باید جدا تهیه کنید اما با آداپتور 25 واتی قابل ساپورت شارژ کامل گوشی حدود یک ساعت و 30 دقیقه زمان میبره که خیلی سرعت شارژ خوبی نیست اما قابل قبوله.

بررسی ارزش خرید و قیمت a33 سامسونگ

سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی نسبت به قیمت عملکرد خیلی خوبی داره و حتی با گوشی گرون تره A53 خیلی تفاوت خاصی نداره. عکس ها شارپنس و دینامیک رنج خوبی دارن اما خیلی رنگ های خوبی بهتون نمیده. لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید نسبت به دوربین اصلی کمی کیفیت افت میکنه و شارپنس نسبتا کمی داره. سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی هم خیلی عملکرد خوبی نداره و بیشتر جنبه فانتزی داره. عکس های پرتره هم به کمک لنز 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق به خوبی سوژه رو تشخیص میدن و پشت رو محو میکنن اما گاهی خطا هم داره. دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی خیلی شارپنس بالایی نداره و اگه زوم کنید عکس های کمی آبرنگی میشه. تراشه اگزینوس 1280 عملکرد خوبی توی این گوشی داره، توی استفاده روزمره و عادی که هیچ مشکلی دیده نمیشه و توی بازی کالاف هم با کیفیت مدیوم و فریم خوبی می تونید تجربه اش کنید. One Ui 4.1 و اندروید 12 برای این گوشی استفاده شده که تجربه کاربری روون و با امکانات شخصی سازی مناسبی داره. تا 3 سال هم آپدیت های نرم افزاری رو دریافت میکنه.

گوشی سامسونگ A53

گوشی سامسونگ A53 با توجه به قیمت ۱۳.۲ میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه ۸/۱۲۸ برتری خیلی خاصی به نسبت گوشی ارزون‌تر و جدیدتر A34 که برای نسخه مشابه قیمت پایین تری هم داره نداره و شما با صرف یه هزینه کمتر میتونید یه گوشی با عملکرد تقریبا پایاپای و حتی در بعضی بخش ها مثل باتری و سخت افزار بهتری رو میتونید داشته باشید و بهتره به جای صرف این هزینه سراغ خرید گوشی A34 برید. البته نسل جدید این گوشی یعنی A54 هم عرضه شده که تقریبا برای نسخه با رم و حافظه مشابه حدود ۸۰۰ هزار تومان گرونتره و میتونه عملکرد بهتری رو به شما بده و اگه قصد خرید یه گوشی از سری A5X سامسونگ رو دارید بهتره سراغ خرید این گوشی نرید.

طراحی گوشی A53 مثل بقیه گوشی های سامسونگی خیلی ساده و بی شیله پیله ساخته شده. کیفیت ساخت ولی خیلی خوب نیست اما به خاطر استفاده از پلاستیک وزن گوشی کمه و قطر خیلی زیادیم نداره و باعث شده گوشی خوش دستی به حساب بیاد. گواهی Ip67 هم توی ساختش رعایت شده. نمایشگر 6.5 اینچی سوپر امولد با نرخ به روز رسانی 120 هرتزی یه تجربه خیلی خوب و با جزئیات رو بهتون میده که رنگ های زنده ای داره و همه چی روون اجرا میشه. حسگر اثر انگشت هم روی صفحه نمایش قرار گرفته دقت خوبه اما سرعت خیلی بالایی نداره و بهتر انیمیشن های باز شدن صفحه رو از توی تنظیمات غیر فعال کنید تا سرعتش بالاتر بره. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در کنار پردازنده کم مصرف باعث شده عملکرد شارژدهی خیلی خوب بشه و با استفاده نسبتا سنگین از گوشی حدود یک روز کامل بهتون شارژ بده. خبری از آداپتور توی جعبه نیست اما از کلگی 25 واتی پشتیبانی میکنه و حدود 1 ساعت و نیم شارژ کامل گوشی زمان میبره که خیلی عدد بالایی نیست.

بررسی ارزش خرید و قیمت a53 سامسونگ

4 دوربین شامل 64 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دو 5 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق پکیج دوربین رو تشکیل میدن. کیفیت عکس های لنز اصلی با توجه به قیمت خیلی خوبه و عکس های با کیفیتی می تونید باهاش بگیرید، فقط عکس ها کمی رنگ های روشن تری نسبت به واقعیت داره. عکس های پرتره هم با لنز تشخیص عمق به خوبی سوژه ها رو تشخیص میده و خیلی کم باگ داره. لنز اولترا واید هم نسبت به دوربین اصلی کمی افت داره و کیفیت تقریبا خوبی داره. لنز ماکرو هم خیلی تعریف خاصی نداره و باید دقت زیادی به خرج بدید تا بتونید عکس های مناسبی باهاش ثبت کنید. کیفیت دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم خیلی خوبه و عکس های با کیفیتی ثبت میکنه. پردازنده اگزینوس 1280 عملکرد خوبی توی استفاده روزمره و عادی از گوشی داره و مصرف انرژی خیلی خوبی داره اما به خاطر قدرت نسبتا کمتر و محدودیت های نرم افزاری توی بازی ها کیفیت جزئیات زیادی بهتون نمیده و خیلی مناسب بازی نیست و اگه بازی کردن با گوشی براتون مهمه بهتره سراغ گزینه های شیائومی برید. اندروید 12 و One Ui 4.1 تجربه کاربری خوب و با امکانات شخصی سازی خوبی رو بهتون میده و تا 4 سال هم آپدیت های نرم افزاری رو دریافت میکنه و اگه میخواید مدت زیادی از گوشی استفاده کنید خیالتون رو راحت میکنه. اسپیکر استریو بلندی نسبتا خوبی داره ولی کیفیت صدا خیلی خوب و مناسبه، از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

سامسونگ A54

گوشی سامسونگ A54 یکی از بهترین میان رده های سامسونگ به حساب میاد که با یه طراحی خوب و زیبا و مدرن و استفاده از امکانات و سخت افزار مناسب میتونه یه گزینه جذاب در بازه قیمتی ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان باشه، البته به خاطر کاهش موجودی نسبتا قیمتش افزایش پیدا کرده و برای نسخه با رم و حافظه ۸/۱۲۸ به حدود ۱۴ میلیون تومان رسیده که باعث میشه یه مقداری ارزش خریدش کاهش پیدا کنه و نشه به عنوان یه گزینه بسیار بهتر به نسبت گوشی A34 که عملکرد بسیار نزدیکی به این گوشی داره و از یه طراحی صفحه نمایش با حاشیه بیشتر و قدیمی تر استفاده میکنه، پیشنهادش کرد و با توجه به اختلاف قیمت ۴ میلیون تومنی گوشی، قبل از خرید این گوشی یه نیم نگاهی هم به گوشی A34 داشته باشید که با قیمت مناسبش میتونه گزینه جذابی باشه.

بررسی مشخصات گوشی A34 سامسونگ

ظاهر گوشی تغییرات مثبتی کرده و با حذف جزیره دوربین شباهت نسبتا زیادی به گوشی های پرچمدار شیائومی پیدا کرده. استفاده از گلس برای قسمت پشتی باعث بالا رفتن کیفیت ساخت و حس بهتر موقع استفاده شده ولی مقداری وزن گوشی بیشتر شده اما با کوچیک شدن ابعاد هنوز گوشی خوش دستی به حساب میاد. گواهی IP67 مثل سال قبل اینجا هم استفاده شده.

صفحه نمایش 6.4 اینچی ابعاد مناسبی داره ولی یه مقداری حاشیه نسبتا زیاده اما پنل سوپر امولد با کیفیت و ترکیب رنگ خیلی خوب باعث میشه استفاده از گوشی راحت و لذت بخش باشه. روشنایی به خوبی توی محیط های خیلی روشن کار رو براتون در میاره. رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی تجربه استفاده از گوشی رو روون و راحت کرده. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با توجه به مصرف پردازنده و صفحه نمایش شارژدهی خوبی داره و در استفاده معمولی میتونه به راحتی یک روز شما رو همراهی کنه. از آداپتور داخل جعبه خبری نیست و باید از شارژر 25 واتی استفاده کنید که میتونه توی حدود یک ساعت و ربع باتری گوشی رو شارژ کنه.

از سه تا لنز برای گوشی a54 استفاده شده که سنسور اصلی همون سنسور گوشی S23 سامسونگه و باعث میشه کیفیت و جزئیات عکس ها بسیار مناسب باشه و حتی در شرایط نوری سخت عکس های مناسبی بگیره. لنزهای فرعی اما تفاوتی نسبت به نسل قبلی نداشتند و تقریبا عملکرد متوسط رو به خوب دارند. دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی هنوز عکس های با کیفیت و ترکیب رنگ مناسبی میگیره و میتونه شما رو راضی نگه داره.

تراشه اگزینوس 1380 با اینکه قدرت خوبی داره و میتونه با مصرف انرژی مناسب از پس اکثر کارهای روزمره و بازی یا برنامه سنگین بر بیاد اما به خاطر مشکلات نرم افزاری خیلی مناسب بازی نیست و یه تجربه خیلی با جزئیات و فریم بالا به شما نمیده. رابط کاربری اندروید 13 و One UI 5.1 تجربه نرم افزاری به روزی به شما میدن و پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله سامسونگ از این گوشی عمر نرم افزاری اون رو بالا میبره. اسپیکر استریو بلندی بسیار خوب و کیفیت مناسبی داره و به راحتی توی یه محیط شلوغ میتونید صدای اون رو بشنوید. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

گوشی سامسونگ A52s

گوشی A52s نسخه بهبود یافته و قوی تر گوشی A52 سامسونگه که تقریبا 2 سالی از عرضه اش میگذره ولی هنوز توی بازار به صورت محدود وجوده اما با توجه به قیمت حدودی ۱۴.۵ میلیون تومانی گوشی برای نسخه 6/128 خیلی ارزش خرید نداره و بهتره با این بودجه سراغ گوشی های جدیدتری مثل A54 برید و در حال حاضر این گوشی اصلا ارزش خرید نداره.

طراحی نسبت به A52 تغییری توش ایجاد نشده و همون طراحی اینجا هم استفاده شده و یه ظاهر ساده ولی شیک به گوشی داده، بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده که خیلی کیفیت ساختی خوبی نداره اما گواهی IP67 توش به کار رفته. گوشی تقریبا سبک و خوش دستی به حساب میاد و توی استفاده طولانی مدت اصلا خسته تون نمیکنه. حسگر اثر انگشت هم روی صفحه قرار داره و که دقت و سرعتش مناسبه ولی گهگداری باگ های تو تشخیص انگشت داره. صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر امولد با حاشیه صفحه متوسط و جزئیات و روشنایی خیلی خوب این بخش رو به یکی از بهترین ها توی بازه قیمتی خودش تبدیل کرده. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی هم باعث شده یه تجربه روون و عالی از کار با این صفحه داشته باشید.

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی توی کاربری معمولی رو به سنگین حدود یک روز کامل بهتون شارژ میده که خیلی خوبه. سرعت شارژ هم معمولیه و با آداپتور 15 واتی داخل جعبه حدود 70 دقیقه شارژ کاملش زمان میبره. همون دوربین های A52 برای این گوشی هم استفاده شده و 4 سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دو 5 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق رو اینجا هم شاهدیم. عکس های دوربین اصلی کیفیت خوبی داره و دیتیل و شارپنس مناسبی داره اما کمی رنگ ها از واقعیت فاصله داره. عکس های پرتره خیلی خوب سوژه رو تشخیص نمیده ولی بک گراند به خوبی مات میشن. عکس های اولترا واید خیلی خوب نیست و افت زیادی نسبت به لنز اصلی میکنن. لنز ماکرو هم خیلی تعریف خاصی نداره و باید خیلی دقت زیادی توی عکس ها داشته باشید تا بتونید عکس های مناسبی ثبت کنید. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم کیفیت نسبتا مناسبی داره ولی باید شرایط نوری خوب باشه. پردازنده اسنپدراگون 778G عملکرد خوبی توی کاربری معمولی و مخصوصا توی بازی ها داره و اکثر بازی ها نسبتا سنگین رو با گرافیک خوب و فریم مناسبی اجرا میکنه و دما هم هنگام بازی خیلی بالا نمیره و عملکرد با ثباتی از خودش نشون میده. اندروید 11 و رابط کاربری One Ui 3.1 برای گوشی ای 52 اس استفاده شده که تجربه خیلی خوبی در کنار امکانات شخصی سازی مناسب بهتون میده و تا 3 سال هم آپدیت های نرم افزاری براش عرضه میشه. اسپیکر استریو بلندی خیلی خوبی نداره اما کیفیت صدا خوبه، جک 3.5 میلیمتری صدا هم هنوز حذف نشده.

گوشی سامسونگ A73

گوشی سامسونگ A73 آخرین نسخه از گوشی های بالارده سری A سامسونگ به حساب میاد که یه مقداری قدیمی شده و با توجه به قیمت حدودی ۱۶.۵ میلیون تومان برای نسخه 8/128 نسبت به گوشی A54 که حدود 2.5 میلیون تومان ارزونتره خیلی عملکرد کلی بهتری نداره و فقط شاید به خاطر استفاده از پردازنده اسنپدراگون بتونه یه مقداری عملکرد بهتری در بازی ها بتونه به شما بده اما با توجه به قیمت و قدیمی شدن گوشی خریدش خیلی منطقی نیست و با هزینه کمتر میتونید گوشی نسبتا مشابه A54 رو تهیه کنید و اگه دنبال یه گوشی خیلی بهتر و قوی تر باشید گوشی S21 Fe با حدود 1 میلیون هزینه بیشتر عملکرد بسیار بسیار بهتری داره و تجربه نزدیک به گوشی های پرچمدار با نصف هزینه به شما میده. البته گوشی S20 Fe 5g هم هنوز توی بازار موجوده و با حدود یک میلیون تومان هزینه کمتر میتونه یه عملکرد تقریبا بهتر رو بشه شما بده و اگه با قدیمی بودن گوشی و دریافت کمتر آپدیت های نرم افزاری مشکلی نداشته باشید، به نسبت گزینه بهتری در مقایسه با گوشی A73 سامسونگ به حساب میاد.

بدنه کاملا پلاستیکی که کیفیت ساخت خیلی بالایی نداره اما باعث شده گوشی سبک بشه و استفاده از اندازه بزرگش کمی راحت تر باشه. طراحی هم مثل بقیه گوشی های سری A ساده و زیبا ساخته شده. از گواهی IP67 هم برای ساخت گوشی استفاده شده. صفحه نمایش 6.7 اینچی بزرگ با حاشیه متوسط و پنل سوپر امولد کیفیت و جزئیات خیلی خوبی داره و وضوح رنگ بسیار بالایی بهتون میده. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی هم مزید بر علت شده و باعث میشه یه تجربه خیلی خوب و روون رو از گوشی داشته باشید. حسگر اثر انگشت هم روی صفحه قرار داره که اکثرا عملکرد خوبی داره اما بعضی وقت ها ممکنه باگ داشته باشه. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی معمولی داره و در استفاده معمولی و ساده در حدود یک روز بهتون شارژ میده. با استفاده از آداپتور 25 واتی حدود یک ساعت و 20 دقیقه زمان میبره که خیلی سرعت شارژ بالایی به حساب نمیاد. آداپتور هم توی جعبه قرار نداره و باید جداگانه تهیه کنید.

بررسی ارزش خرید و قیمت a73 سامسونگ

دوربین 108 مگاپیکسلی اصلی کیفیت خوبی داره اما عالی نیست، دینامیک رنج خیلی خوبه اما وایت بالانس خوب نیست و رنگ های خیلی طبیعی به شما نمیده. سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق هم اکثر مواقع به خوبی سوژه رو جدا میکنه اما هر از گاهی خطا هم داره. برای گرفتن عکس های خوب هم حتما باید منبع نور مناسب باشه. سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی رنگ های بهتری نسبت به دوربین اصلی میگیره اما گوشه های تصویر کمی بی کیفیت میشه. لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو هم تقریبا عملکرد خوبی داره و با تلاش می تونید عکس های مناسبی با این لنز ثبت کنید. دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی کیفیت مناسبی داره به شرطی که نور خوب باشه وگرنه نویز پیدا میکنه. پردازنده اسنپدراگون 778g عملکرد خوبی داره. توی محیط کاربری همه چی روون و خوب اجرا میشه. توی بازی کالاف هم عملکرد خوبی داره و با گرافیک بالا و فریم خوب می تونید بازی کنید و لگ و باگ خاصی نداره. اما بعد از حدود یک ساعت بازی کردن دما خیلی بالا میره و داغ میکنه. رابط کاربری one Ui 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده روی این گوشی استفاده شده. تجربه کاربری روونه و امکانات شخصی سازی خیلی خوبی میتونید ازش داشته باشید. اسپیکر استریو بلندی و کیفیت خوبی داره، اما از جک 3.5 میلیمتری صدا خبری نیست.

گوشی سامسونگ S20 FE

گوشی s20 fe با اینکه تقریبا سه سالی از عرضه اش میگذره و گوشی بسیار قدیمی به حساب میاد هنوز توی بازار ایران موجوده و کمابیش به فروش میرسه اما با توجه به قیمت حدودی ۱۷.۵ میلیون تومانیش اصلا ارزش خرید نداره و به هیچ وجه سراغ خرید این گوشی قدیمی نرید. نسخه 5g این گوشی هم توی بازار موجوده که حدود ۲ میلیون تومان ارزونتره و یه مقدار پردازنده قوی تر و جدیدتری داره و البته نسخه 5G هم با توجه به قیمت ارزش خرید نداره و به جای این دو گوشی بهتره سراغ گوشی S21 FE برید که تقریبا قیمت یکسانی داره و میتونه تجربه بهتر و جدیدتری رو بهتون بده. طراحی گوشی به خاطر زمان عرضه کمی قدیمی شده و خیلی به دل نمیشینه اما گوشی خوش دستی به حساب میاد و کیفیت ساخت نسبتا مناسبی داره. فریم میانی هم از آلومینیوم ساخته شده تا کیفیت ساخت رو بالاتر ببره. از گواهی IP68 هم توی ساخت گوشی استفاده شده.

بررسی ارزش خرید و قیمت S20 FE سامسونگ

صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل سوپر امولد کیفیت خیلی خوبی داره و دقیقا مشابه یه پرچمدار عمل میکنه. وضوح رنگ و جزئیات خیلی خوبی داره و به خاطر زاویه دید خوب و روشنایی بالا توی محیط روشن هم می تونید ازش به خوبی استفاده کنید. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی هم باعث میشه تجربه روونی داشته باشید. حسگر اثر انگشت هم روی صفحه قرار داره و عملکرد معمولی داره و خیلی خوب نیست. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی عملکرد معمولی داره و توی استفاده سبک و معمولی در حدود یک روز بهتون شارژ میده. آداپتور 15 واتی داخل جعبه هم حدودا توی یک ساعت و 40 دقیقه کامل گوشی رو شارژ میکنه. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس 4.5 هم از خانواده پرچمدار S20 به این گوشی ارث رسیده.

سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری اپتیکال و 12 مگاپیکسل اولترا واید بخش دوربین گوشی S20 Fe رو تشکیل میدن. لنز اصلی کیفیت عکس های خیلی خوبی با توجه به قیمت داره و روشنایی خوب و وایت بالانس مناسبی داره که باعث میشه عکس ها نه بی روح بشن و نه خیلی اغراق آمیز. لرزشگیر اپتیکال هم توی این لنز استفاده شده. عکس های پرتره هم عملکرد خوبی داره و اکثر مواقع به خوبی سوژه رو تشخیص میده. لنز اولترا واید هم عملکرد خوبی داره و خیلی افت کیفیت نسبت به لنز اصلی نداره. سنسور تله فوتو هم تا زوم 10 برابری عملکرد خیلی خوبی داره ولی بیشتر از اون نباید خیلی ازش انتظار زیادی داشته باشید. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی عملکرد خیلی خوب و راضی کننده ای داره.

پردازنده اگزینوس 990 عملکرد خوبی تو استفاده معمولی و عادی از گوشی داره اما با استفاده سنگین مثل بازی دما خیلی بالا میره و داغ میکنه و باعث میشه عملکرد خیلی خوبی از خودش نشون نده. One UI 3.0 و اندروید 10 رابط کاربری گوشی S20 fe رو تشکیل میدن که عملکرد خوب با امکانات شخصی سازی مناسبی داره و به نسخه اندروید 13 و One Ui 50 هم ارتقا پیدا میکنه و تقریبا آخرین نسخه آپدیتی هست که برای این گوشی عرضه میشه. بلندی صدا خیلی نیست اما کیفیت صدا خوبه و راضیتون میکنه. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

گوشی سامسونگ S20 FE 5G

گوشی s20 fe 5g با اینکه حدود دو سالی از عرضه اش میگذره و گوشی خیلی قدیمی به حساب میاد ولی هنوز توی بازار پیدا میشه و با توجه به قیمت ۱۵.۵ میلیون تومانی اگه دنبال یه گوشی شبه پرچمدار هستید بهتره یه مقداری بودجه تون رو بیشتر کنید و سراغ گوشی S21 FE برید که گوشی با طراحی و امکانات بهتریه و یه مقداری جدید هم هست و حدود ۲ میلیون تومان گرونتره و به نسبت این گوشی ارزش خرید بیشتری داره. اگر هم بودجه محدودی دارید خرید گوشی A54 که حدودی ۱.۵ میلیون تومان ارزونتره میتونه گزینه منطقی تری باشه و میتونید با خیال راحت تری یه چند سالی از گوشی استفاده کنید و یه تجربه به روزی داشته باشید.

طراحی گوشی به خاطر زمان عرضه کمی قدیمی شده و خیلی به دل نمیشینه اما گوشی خوش دستی به حساب میاد و کیفیت ساخت نسبتا مناسبی داره. فریم میانی هم از آلومینیوم ساخته شده تا کیفیت ساخت رو بالاتر ببره. از گواهی IP68 هم توی ساخت گوشی استفاده شده. صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل سوپر امولد کیفیت خیلی خوبی داره و دقیقا مشابه یه پرچمدار عمل میکنه. وضوح رنگ و جزئیات خیلی خوبی داره و به خاطر زاویه دید خوب و روشنایی بالا توی محیط روشن هم می تونید ازش به خوبی استفاده کنید. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی هم باعث میشه تجربه روونی داشته باشید. حسگر اثر انگشت هم روی صفحه قرار داره و عملکرد معمولی داره و خیلی خوب نیست. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی عملکرد معمولی داره و توی استفاده سبک و معمولی در حدود یک روز بهتون شارژ میده. آداپتور 15 واتی قابل پشتیبانی هم حدودا توی یک ساعت و 40 دقیقه کامل گوشی رو شارژ میکنه. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس 4.5 هم از خانواده پرچمدار S20 به این گوشی ارث رسیده.

بررسی ارزش خرید و قیمت S20 FE 5g سامسونگ

سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری اپتیکال و 12 مگاپیکسل اولترا واید بخش دوربین این گوشی رو تشکیل میدن. لنز اصلی کیفیت عکس های خیلی خوبی با توجه به قیمت داره و روشنایی خوب و وایت بالانس مناسبی داره که باعث میشه عکس ها نه بی روح بشن و نه خیلی اغراق آمیز. لرزشگیر اپتیکال هم توی این لنز استفاده شده. عکس های پرتره هم عملکرد خوبی داره و اکثر مواقع به خوبی سوژه رو تشخیص میده. لنز اولترا واید هم عملکرد خوبی داره و خیلی افت کیفیت نسبت به لنز اصلی نداره. سنسور تله فوتو هم تا زوم 10 برابری عملکرد خیلی خوبی داره ولی بیشتر از اون نباید خیلی ازش انتظار زیادی داشته باشید. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی عملکرد خیلی خوب و راضی کننده ای داره. پردازنده اسنپدراگون 865 5g عملکرد خوبی تو استفاده معمولی و عادی از گوشی داره و در استفاده سنگین و بازی هم ثبات مناسبی داره ولی مصرف انرژی بیشتری نسبت به نسخه معمولی با پردازنده اگزینوس داره. One UI 3.0 و اندروید 10 رابط کاربری گوشی S20 fe رو در حالت پیش فرض تشکیل میدن که عملکرد خوب با امکانات شخصی سازی مناسبی داره و به نسخه اندروید 13 و One Ui 5.0 هم ارتقا پیدا میکنه و تقریبا آخرین نسخه آپدیتی هست که برای این گوشی عرضه میشه. بلندی صدا خیلی نیست اما کیفیت صدا خوبه و راضیتون میکنه. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

گوشی سامسونگ S21 FE؛ بهترین گوشی سامسونگ تا 20 میلیون تومان

گوشی S21 Fe یه پرچمدار اقتصادی به تمام معنا به حساب میاد و با یه هزینه تقریبا نصف میتویند یه تجربه نزدیک به گوشی های پرچمدار سامسونگ داشته باشید. البته یه مقداری گوشی قدیمی شده و از طراحی و امکانات دو نسل قبل گوشی های پرچمدار سامسونگ استفاده میکنه اما با توجه به قیمت حدودی ۱۷.۵ میلیون تومانی برای نسخه 8/128 ترکیب مناسبی از امکانات پرچمدار با قیمت اقتصادی رو به شما میده که فقط باتری خیلی خوبی نداره که اون هم به خاطر خوش دست شدن گوشی قربانی شده و توی بقیه بخش ها عملکرد بسیار خوب و درخشانی داره و در حد یه گوشی پرچمدار عمل میکنه و به عنوان یه گوشی نیمه کامپکت و خوش دست و قدرتمند میتونه گزینه مناسبی باشه.

طراحی گوشی اس 21 اف ایی بسیار خوب و چشم نوازه، وزن و قطر کمش هم در کنار طراحی گرد فریم فلزی باعث شده گوشی خیلی خوش دست بشه. کیفیت ساخت خیلی خوب نیست و پلاستیک قسمت پشتی حس خیلی خوبی بهتون نمیده. گواهی IP68 استفاده شده کمی وضعیت کیفیت ساخت رو بهتر کرده. صفحه نمایش 6.4 اینچی دینامیک امولد پر جزئیات و با روشنایی و وضوح رنگ خوب همون حس استفاده از گوشی S21 پرچمدار رو میده و چیزی از این گوشی کم نداره. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی هم تجربه کار با صفحه رو خیلی روون تر کرده. حسگر اثر انگشت هم پایین صفحه قرار داره و سرعت و دقتش خیلی خوبه. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی عملکرد نسبتا قابل قبولی داره اما به خاطر مصرف زیاد پردازنده و صفحه نمایش توی استفاده معمولی تقریبا یه روز شارژدهی میکنه و اگه کمی استفاده سنگین تری ازش کنید اخر روز باید گوشی رو مجدد شارژ کنید. از آداپتور شارژ هم خبری نیست و باید جدا تهیه کنید و با کلگی شارژ 25 واتی پشتیبانی شده شارژ کامل گوشی حدود 1 ساعت و 20 دقیقه زمان میبره که تقریبا برای یه گوشی سامسونگی مناسبه. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم هم از گوشی S21 به این گوشی ارث رسیده.

بررسی ارزش خرید و قیمت S21 FE سامسونگ

از همون پکیج دوربین گوشی S20 Fe استفاده شده که یه مقداری عملکرد کلیش بهتر شده. لنز 12 مگاپیکسلی اصلی کیفیت خیلی خوبی داره، شارپنس و دیتیل خیلی خوبه و دینامیک رنج عکس ها مناسبه. سوژه توی عکس های پرتره به خوبی شناسایی و جدا میشه و خیلی کم خطا توش پیش میاد. عکس های لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید به کیفیت لنز اصلی نمیرسه و کمی نویز داره اما اعوجاج تصویر خیلی کمی داره و روشنایی بسیار مناسبه. لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو زوم 3 برابری اپتیکال و 30 برابری دیجیتال داره که تا زوم 10 تقریبا خوبه اما بیشتر خیلی ازش نباید انتظار جزئیات زیاد داشته باشید. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی فوق العاده است و اگه خیلی از این دوربین استفاده میکنید کاملا راضیتون میکنه.

این گوشی با دو نوع تراشه اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 عرضه شده که توی ایران نسخه اگزینوس هم موجوده. توی استفاده روزمره و رابط کاربری همه چی روون و خوب اجرا میشه، تو اجرای بازی ها هم هیچ مشکلی نداره و با جزئیات خیلی خوب و بدون لگ و باگ می تونید بازی ها رو اجرا کنید. اندروید 12 و One Ui 4 رابط کاربری گوشی s21 fe رو تشکیل میدن که یه تجربه خیلی خوب با امکانات شخصی سازی مناسب رو می تونید باهاش داشته باشید. حدود 3 سال هم پشتیبانی نرم افزاری میشه و آپدیت های جدید اندروید براش عرضه میشه.

گوشی سامسونگ S22

گوشی های کامپکت و پر قدرت خیلی کم تولید میشن و گوشی S22 سامسونگ هم جزو همین محدود محصولاته که با قیمت حدودی 32 میلیون تومان برای نسخه 8/256 توی بازار ایران با وجود قدیمی بودن هنوز به فروش میرسه، البته با عرضه شدن گوشی S23 این گوشی چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ سخت افزار خیلی جالب و جذاب به نظر نمیرسه ولی با وجود اختلاف قیمت حدود 14 میلیون تومانی میتونه برای کسایی که دنبال یه گوشی کامپکت ولی پرجمدار میگردن یه مقداری جذاب به نظر برسه ولی اگه از لحاظ بودجه مشکلی ندارید بهتره سراغ نسل جدید برید چون این اندازه کوچیک باعث شارژدهی ضعیف بشه که استفاده طولانی مدت از گوشی رو کمی اذیت کننده میکنه و باید ببینید که تا چه اندازه سایز و خوش دستی در کنار عملکرد باتری برای شما اهمیت داره و حاضرید برای داشتن یه گوشی پرچمدار نسبتا قدیمی و با شارژدهی کم هزینه کنید.

بدنه ساخته شده از ترکیب شیشه و فلز و استفاده از گواهی IP68 از لحاظ کیفیت ساخت هیچ جای بحثی باقی نمیذاره. طراحی گوشی با اینکه با اومدن نسل جدید سری S کمی قدیمی به نظر میرسه اما هنوز طراحی و ظاهر مناسبی داره. وزن کم و بدنه کوچیک باعث خوش دستی گوشی شده. صفحه نمایش 6.1 اینچی دینامیک امولد با نرخ به روز رسانی 120 هرتزی یه تجربه با جزئیات بالا و بی نقص رو بهتون میده و هیچ نقص و ایرادی نمیشه از صفحه نمایش گرفت. برای محافظت صفحه هم از گوریلا گلس ویکتوس پلاس استفاده شده. حسگر اثر انگشت هم پایین صفحه قرار داره و دقت و سرعت خیلی خوبی داره.

بررسی ارزش خرید و قیمت S22 سامسونگ

پردازنده اگزینوس 2200 استفاده شده عملکرد خیلی خوبی داره و همه چی سریع و بدون مشکل اجرا میشه. اکثر بازی های سنگین و با گرافیک بالا رو هم بدون مشکل خاصی میتونه اجرا کنه. اندروید 12 و One UI 4.1 یه رابط کاربری خیلی خوب با امکانات شخصی سازی زیاد به گوشی داده که قابلیت های ویژه پرچمدار مثل سامسونگ Dex هم قابل استفاده است. سامسونگ قول سه سال آپدیت نرم افزاری رو برای این گوشی داده. برای جمع جور شدن گوشی و سبک شدنش سامسونگ مجبور شده از بخش باتری بزنه و باتری 3700 میلی آمپر ساعتی قرار گرفته خیلی عملکرد بالایی نداره و توی استفاده معمولی از گوشی می تونید انتظار یه روز کامل رو داشته باشید ولی در صورتی که خیلی سبک باشه، در غیر این صورت باید بعد از ظهر هم مجدد گوشی رو شارژ کنید که با آداپتور 25 واتی قابل پشتیبانی حدود 1 ساعت زمان میبره. آداپتور توی جعبه قرار نداره و باید جداگانه تهیه کنید. شارژ وایرلس 15 واتی و شارژ بیسیم معکوس هم بخش باتری رو تکمیل ترش میکنن.

دوربین گوشی از همه لحاظ شما رو راضی میکنه و کیفیت عکس های خیلی عالی و با جزئیاتی داره. سه دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی با لرزشگیر اپتیکال، 10 مگاپیکسل تله فوتو با زوم 3 برابری اپتیکال و 12 مگاپیکسلی اولترا واید بخش دوربین گوشی S22 5G رو تشکیل میدن. امکان فیلمبرداری 4K تا 60 فریم و 8K تا 24 فریم وجود داره و بهتون فیلم های با کیفیت و رنگ های واضح و زنده ای میده. دوربین 10 مگاپیکسلی سلفی کیفیت خیلی خوبی داره و کاملا عملکردش راضی کننده است. وای فای 6، بلوتوث نسخه 5.2 و درگاه تایپ سی نسخه 3.2 امکانات ارتباطی گوشی s22 رو تکمیل کردن.

گوشی سامسونگ S22 plus

گوشی S22 Plus سامسونگ یه پرچمدار با امکانات خیلی خوب و قیمت تقریبا مناسبه که خیلی به جیبتون فشار نمیاره و با قیمت حدودی ۳۶ میلیون تومان برای نسخه ۸/۲۵۶ میتونید سراغ این گوشی پرچمدار قدیمی برید که به نسبت گوشی S22 عملکرد شارژدهی بهتر و اندازه بزرگتری داره ولی حدود ۴ میلیون تومان گرونتره. البته نسل جدید این گوشی یعنی S23 Plus هم توی بازار موجوده که حدود ۱۰ میلیون گرونتره و از یه طراحی جدید و سخت افزار به روز و بهینه استفاده میکنه که عملکرد باتری و سخت افزاری نسبتا بهتری داره و اگه مشکل مالی ندارید بهتره سراغ نسخه جدید برید وگرنه این گوشی هنوز میتونه یه تجربه خوب از پرچمدارهای سامسونگ به شما بده. طراحی خیلی نسبت به نسل قبل تغییری نکرده و مثل S22 Ultra کاملا یه طراحی جدید نیست ولی هنوز طراحی خیلی زیبا و خوبی داره. بدنه ساخته شده از شیشه و فلز کیفیت ساخت بالا رو کاملا بهتون منتقل میکنه و استفاده از گوریلا گلس ویکتوس پلاس روی قسمت پشتی و صفحه و رعایت IP68 توی ساخت کیفیت گوشی رو چند برابر کرده.

بررسی ارزش خرید و قیمت S22 Plus سامسونگ

صفحه نمایش 6.6 اینچی دینامیک امولد وضوح تصویر و جزئیات خیلی زیادی داره و در حالت پیش فرض رنگ های خیلی روشن و اغراق شده ای بهتون میده. کنتراست بالا و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی تجربه استفاده از گوشی رو خیلی روون و جذاب تر کرده. حسگر اثر انگشت اولتراسونیک قرار گرفته روی صفحه عملکرد خیلی سریع و با دقتی داره. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی در استفاده معمولی و سبک یک روز کامل بهتون شارژ میده. از شارژ باسیم 45 واتی و شارژ بیسیم 15 واتی پشتیبانی میکنه، اما آداپتور شارژی توی جعبه قرار نداره و با آداپتور شارژ 25 واتی شارژ کامل گوشی حدود 1 ساعت و 20 دقیقه زمان میبره که خیلی عالی نیست ولی مشکل و نقطه ضعفی هم نداره.

سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی با لرزشگیر اپتیکال، سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 3 برابری اپتیکال و دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید عملکرد خیلی خوبی دارن و یکی از بهترین دوربین های گوشی های پرچمدار رو بهتون میدن. لنز اصلی عکس های شارپ و با دیتیل خیلی زیادی بهتون میده. عکس های پرتره هم کیفیت فوق العاده ای دارن و حتی توی شرایط نوری کم هم دینامیک رنج مناسبی دارن. لنز اولترا واید خیلی عملکرد خوبی نداره و توی لبه های تصویر به هم ریختگی داره. دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی دینامیک رنج و شارپنس و دیتیل خیلی خوبی داره و رنگ پوست رو بسیار واقعی و طبیعی ثبت میکنه.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 عملکرد خیلی خوبی داره و هم توی استفاده روزمره و عادی و هم توی بازی های همه چی روون و بدون مشکل اجرا میشه. رابط کاربری One UI 4.1  که بر پایه اندروید 12 ساخته شده خیلی تجربه روون و با امکانات شخصی سازی زیادی بهتون میده. پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری از گوشی S22 Plus هم باعث شده خیالتون بابت استفاده طولانی مدت از گوشی راحت باشه. اسپیکر استریو هم صدای خیلی عالی و بلندی بهتون میده و هیچ کم و کاستی نداره. انتظار دیدن جک 3.5 میلیمتری صدا هم روی یه گوشی پرچمدار نداشته باشید.

گوشی سامسونگ Z Flip 4

گوشی زد فلیپ 4 سامسونگ با قیمت حدودی 45 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ۸/۵۱۲ در کنار زد فولد4 یکی دیگه از گوشی های خاص این برنده که با توجه به قیمت امکانات خیلی خفنی به شما نمیده اما اون طراحی تاشو و منحصر به فردش میتونه برای افراد خاص پسند و صد البته مرفه جذاب باشه ولی شما با این پول میتونید سراغ گوشی های جدید و به روز سامسونگ از سری S23 برید و یه تجربه بی نقص رو داشته باشید و از مشکلات این گوشی مثل شارژدهی و قدرت سخت افزاری اذیت کننده در برنامه های سنگین دوری کنید.

طراحی گوشی نسبت به نسل های قبلی خیلی تفاوتی نکرده و از همون بدنه ساخته شده از شیشه و آلومینیوم استفاده شده که فقط لولا کمی ضخیم تر شده و استحکام بهتری پیدا کرده. گواهی IPX8 هم باعث مقاومت گوشی در مقابل نفوذ ذرات آب میشه. حسگر اثر انگشت روی لبه راست با دکمه پاور ترکیب شده و صفحه نمایش پشتی هم با اندازه 2.1 اینچی به شما اعلان ها و یک سری اطلاعات پیش فرض دیگه رو نمایش میده که نسبت به نسل قبلی مقداری بزرگتر شده.

بررسی ارزش خرید و قیمت Galaxy Z Flip4 سامسونگ

صفحه نمایش 6.7 اینچی دینامیک امولد تخت که روی لبه ها یه روکش پلاستیکی برای محافظت در زمان بسته شدن قرار گرفته و نسبت به نسل قبل حاشیه صفحه نمایش هم کمتر شده. هنوز رد تای وسط صفحه دیده میشه و ممکنه در استفاده شما رو کمی اذیت کنه. جزئیات و ترکیب رنگ و روشنایی صفحه هم مثل باقی پرچمدار های سامسونگ عالیه.

باتری 3700 میلی آمپر ساعتی شارژدهی قابل قبولی داره با توجه به اندازه گوشی ولی هنوز مقداری ضعیفه و در استفاده معمولی کمتر از یک روز به شما شارژدهی میکنه. شارژ با سیم 25 واتی هم در حدود 1 ساعت و ربع کاملا باتری رو شارژ میکنه. از شارژ بیسیم 15 واتی هم برای این گوشی استفاده شده. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 یکی از قدرتمندترین پردازنده ها عملکرد بسیار مناسبی و در حد یه پرچمدار به شما میده و در استفاده های معمولی و یا سنگین هیچ مشکلی برای شما پیش نمیاد. البته در استفاده طولانی مدت سنگین به خاطر اندازه کوچیک و سیستم خنک کننده ضعیف خیلی داغ میکنه.

دو تا دوربین اصلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی به همراه یه دونه 10 مگاپیکسلی سلفی بخش دوربین گوشی Z Flip 4 رو تشکیل میدن. کیفیت دوربین در حد عکس های گوشی های پرچمدار معمولی سامسونگ مثل S22 و خیلی نباید انتظار عکس های خفنی رو داشته باشید. دوربین سلفی هم وضعیتی به همین صورت داره. یه نکته دیگه در بخش دوربین استفاده از صفحه نمایش پشتی برای گرفتن سلفی با دوربین اصلیه که اجازه میده عکس های سلفی با کیفیت تر و با رنگ های بهتری ثبت کنید.

گوشی سامسونگ S21 Ultra

گوشی S21 Ultra با وجود قدیمی بودنش که حدود 2 سال از عرضه اش میگذره هنوز به صورت محدود توی بازار ایران موجوده ولی با وجود گوشی S22 Ultra که در همه زمینه ها نسبت به این گوشی پیشرفت داشته و نسخه بسیار بهتر این گوشی به حساب میاد و حتی برای نسخه با رم و حافظه یکسان ۳ ۴ میلیون تومان ارزونتره خیلی ارزش خرید نداره و بهتره سراغ این پرچمدار قدیمی و گرون قیمت سامسونگ نرید. طراحی گوشی اس 21 اولترا بسیار خوب ساخته شده و اون زبون طراحی سری S21 اینجا هم دیده میشه و با یه گوشی خوش ساخت از لحاظ متریال استفاده شده طرفیم. بخاطر استفاده از شیشه و فلز با کیفیت توی ساخت گوشی وزن گوشی خیلی بالاست اما به خاطر نوع طراحی استفاده ازش اذیتتون نمیکنه. صفحه نمایش 6.8 اینچی تخت نیست و با کمی انحنا ساخته شده و حاشیه خیلی کمی داره. پنل دینامیک امولد جزئیات و کیفیت خیلی خوبی داره و بخاطر روشنایی و کنتراست خیلی زیادش تو هر زاویه و نوری بهش نگاه کنید به هیچ وجه احساس مشکل و کمبود نمی کنید. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی آداپتیو هم باعث شده تجربه روونی داشته باشید و هم مصرف باتری کمتر باشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت S21 Ultra سامسونگ

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گوشی با توجه به قدرت زیاد و صفحه نمایش پر جزئیات عملکرد خوبی داره و توی استفاده معمولی رو به زیاد تقریبا یک روز دووم میاره. از آداپتور توی جعبه خبری نیست اما با یه شارژر 25 واتی گوشی توی یک ساعت به طور کامل شارژ میشه. لنز 108 مگاپیکسلی اصلی، لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دوتا سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتوی پریسکوپی پکیج دوربین S22 Ultra رو تشکیل میدن. عکس های سنسور اصلی شارپنس و روشنایی خوبی داره. امکان ثبت با فرمت RAW رو هم داره که خیلی به درد ادیتور های میخوره. عکس های پرتره خیلی خوب سوژه رو تشخیص میدن اما محو شدن سوژه پشتی کمی غیر طبیعیه. عکس های شب کیفیت و روشنایی مناسبی دارن و خیلی نویز توشون دیده نمیشه. دوربین اولترا واید کیفیت خوبی داره اما اعوجاج لبه های تصویر کمی زیاده، امکان ثبت عکس های ماکرو هم با این لنز وجود داره. لنز های تله فوتو هم برای زوم 3 برابری و 10 برابری استفاده میشن که افت کیفیت خیلی خاصی ندارن. سنسور 40 مگاپیکسلی سلفی عملکرد خیلی خوبی داره و عکس های با دیتیل و روشنایی بالا و نزدیک به واقعیت میگیره. پردازنده اگزینوس 2100 عملکرد خیلی خوب و با قدرتی توی این گوشی داره و از پس اکثر برنامه ها و بازی ها برمیاد و مشکل داغ شدن نسخه های قدیمی تر این پردازنده اینجا دیده نمیشه. اندروید 11 و One UI 3.1 برای گوشی S21 Ultra استفاده شده که امکانات شخصی سازی خیلی زیاد و عالی داره و امکان ارتقا به اندروید 13 و One UI 5.0 رو هم داره. اسپیکر استریو استفاده شده هم کیفیت و بلندی خیلی فوق العاده ای داره و کاملا صدای با تفکیک مناسبی بهتون میده.

گوشی سامسونگ S22 Ultra

با عرضه گوشی S23 Ultra لقب بهترین گوشی سامسونگ و اندرویدی بازار از این گوشی گرفته شده ولی با توجه به جدید بودن گوشی s23 Ultra و اختلاف قیمت حدود ۷ میلیون تومانی بین این دو گوشی و اینکه پیشرفت های نسل جدید خیلی چشمگیر نبوده، برای کسانی که کمی هزینه کمتری میخوان بکنن این گوشی هنوز یه پرچمدار به تمام معناست ولی وقتی شما میخواید حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه گوشی بکنید بهتره بی خیال این اختلاف قیمت نسبتا کم بشید و مستقیم سراغ نسل بعدی گوشی های Ultra سامسونگ برید و از به روز بودن و تمام امکانات ظاهری و باطنی نسل جدید بهره ببرید.

طراحی گوشی S22 Ultra نسبتا با بقیه خانواده S22 تفاوت میکنه و ترکیبی بین گوشی نوت 20 اولترا و اس 22 سامسونگه. طراحی خمیده و یکپارچه گوشی که از گلس و فلز آلومینیوم ساخته شده باعث میشه علیرغم وزن زیادش گوشی خوش دستی باشه و توی استفاده طولانی مدت هم اذیت نشید. صفحه نمایش 6.8 اینچی خمیده با رزولوشن 1440 و نرخ به روز رسانی 120 هرتز و امکان نمایش 1 میلیارد رنگ یه صفحه خیلی عالی و با جزئیات رو بهتون میده که هر چقدر ازش استفاده کنید اصلا خستتون نمیکنه. نرخ به روز رسانی هوشمند هم بین 1 تا 120 هرتز متغیره و باعث میشه در عین روون بودن مصرف باتری بهینه ای هم داشته باشه. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد خوبی داره اما نه مثل آیفون 13 پرومکس، توی استفاده سنگین حدود 6 تا 7 ساعت بهتون شارژ میده، سرعت شارژ هم با آداپتور 45 واتی که باید جدا تهیه کنید حدود یک ساعته که عدد مناسبیه.

دوربین مثل نسل قبلی از لنز 108 مگاپیکسلی اصلی، لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دوتا سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتوی پریسکوپی تشکیل شده که شاید بگید پس تفاوت کیفیتی نداره اما به خاطر بهینه شدن نرم افزار و هوش مصنوعی گوشی عکس های خیلی بهتر و با کیفیت تری میگیره. عکس های لنز اصلی شارپنس و دینامیک رنج خیلی بالایی دارن و دیتیل خیلی زیادی توی عکس ها دیده میشه. عکاسی توی شب و نور کم هم فوق العاده است و به خوبی پشت سوژه رو محو میکنه. دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی دیتیل و شارپنس خیلی خوبی توی عکس ها ثبت میکنه.

پردازنده اگزینوس 2200 استفاده شده خیلی عملکرد خوبی توی استفاده روزمره و بازی ها و اپ های سنگین داره ولی مشکل نسبتا بزرگش داغ شده بیش از حدشه که بعد از نیم ساعت بازی یا استفاده سنگین داغ میشه گوشی و خیلی تجربه لذت بخشی ممکنه نداشته باشید. به خاطر همین موضوع مصرف باتری هم بیشتر میشه، البته نسخه اسنپدراگون که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده میکنه این مشکل رو کمتر داره و مصرف باتری هم بهینه تر و بهتر شده و تو ایران هم میتونید این نسخه رو پیدا کنید. اندروید 12 و One Ui 4.1 رابط کاربری S22 Ultra رو تشکیل میدن که عملکرد روون و با امکانات شخصی سازی خوبی رو می تونید ازش بگیرید و تا 4 سال هم آپدیت نرم افزاری دریافت میکنه. کیفیت و تفکیک صدا خیلی عالیه و توی بیشترین حالت هم مشکلی نداره اما بلندی صدا نسبتا کمه. قلم لمسی هم از سری نوت به این گوشی ارث رسیده و توی لبه پایین گوشی جا خوش کرده. قلم امکانات خوبی بهتونه میده و دیرکرد 2.8 میلی ثانیه استفاده ازش رو لذت بخش تر میکنه.

گوشی سامسونگ Note 20 Ultra 5G

با اینکه سری گوشی های نوت دیگه تولید نمیشن و گوشی Note 20 Ultra آخرین نسخه از این سری بوده اما نسخه 5G اون هنوز به صورت محدود توی بازار موجوده و با قیمت حدودی 44 میلیون تومان برای نسخه 12/256 به فروش میرسه، اما خریدش با توجه به وجود گوشی S23 Ultra که حدود 5.5 میلیون گرون تره و از لحاظ عملکردی نسخه بهبود یافته و پیشرفته این گوشی حساب میاد و همون ظاهر و قلم معروف برای این گوشی هم استفاده شده اصلا توصیه نمیشه و بهتره از خیر خرید این گوشی قدیمی و ته انباری بگذرید.

کیفیت ساخت عالی و طراحی زیبایی رو توی گوشی Note 20 Ultra 5G میبینیم که طراحی خمیده و منحنی هر دو قسمت پشت و جلو یه گوشی خیلی زیبا و خوش دست رو درست کرده. بدنه ساخته شده از فلز و شیشه که گواهی IP68 هم توی ساختش رعایت شده کیفیت ساخت بالای این گوشی رو تضمین میکنه. صفحه نمایش 6.9 اینچی غول پیکر با طراحی خمیده که از یه پنل دینامیک امولد استفاده میکنه کیفیت فوق العاده ای داره و رفرش ریت 120 هرتزی آداپتیوش باعث میشه هم تجربه روونی داشته باشید و هم مصرف باتری بهینه تری بهتون بده.

پکیج دوربین نوت 20 اولترا 5G شامل سه تا سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 12 مگاپیکسلی تله فوتو میشه. کیفیت دوربین این گوشی خیلی عالیه و عکس های خیلی با جزئیات و دیتیل مناسب و شارپنس بالایی بهتون میده. کیفیت فیلمبرداری هم خیلی خوبه و امکان سوپر استدی به خوبی لرزش های اضافه رو میگیره. دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی کیفیت خیلی خوبی داره و کیفیت فیلمبرداری و عکسبرداری خوبش اون رو تبدیل به یه گزینه مناسب برای بلاگر ها میکنه.

قلم S Pen که از امکانات مهم گوشی های نوت به حساب میاد اینجا هم به خوبی استفاده شده و امکانات خیلی خوبی براش در نظر گرفته شده. پردازنده اگزینوس 990 نسبتا پردازنده قدیمی به حساب میاد و عملکرد خیلی خارق العاده ای نداره ولی مشکل خاصی توی اجرا برنامه ها و بازی های جدیدتر نداره، اما مشکل داغ کردن پردازنده باعث میشه خیلی نشه روش حساب باز کرد. رابط کاربری One UI 4.1 بر پایه اندروید 12 بخش نرم افزار خیلی روان و خوبی داره و امکانات شخصی سازی مناسبش میتونه دلتون رو به دست بیاره. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی خیلی عملکرد شارژدهی خوبی نداره و با اغماق توی استفاده معمولی و سبک یه روز بهتون شارژ میده. آداپتور شارژ 25 واتی هم سرعت شارژ خیلی بالایی به گوشی نمیده و شارژ کامل گوشی حدود 1 ساعت و 20 دقیقه زمان میبره. این گوشی از شارژ بیسیم 15 وات و شارژ معکوس 4.5 وات هم پشتیبانی می‌کنه. اسپیکر استریو استفاده شده به خاطر تنظیم صدا توسط شرکت AKG بلندی و کیفیت صدای خیلی خوبی داره و کاملا راضیتون میکنه.

گوشی سامسونگ S23

آخرین گوشی پرچمدار سامسونگ با اندازه کامپکت و کوچیک که برخی مشکلات نسل قبلی رو تا حدودی حل کرده و به نسبت زمان عرضه یه مقداری قیمت منطقی تر و بهتری پیدا کرده و با قیمت حدودی ۴۲ میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ۸/۲۵۶ به فروش میرسه. اگه دنبال جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ با جدیدترین پردازنده، طراحی به روز و جذاب و باتری با شارژدهی مناسب میگردید که خوش دست هم باشه، میتونید این گوشی رو در نظر داشته باشید. البته گوشی S23 Plus که ابعاد بزرگ تر و شارژدهی بیشتری داره با یه اختلاف قیمت حدود ۴ میلیون تومانی هم موجوده و اگه این بخش ها براتون در استفاده روزمره مهم‌تره میتونید این گوشی رو هم در نظر داشته باشید.

طراحی گوشی بیشترین تغییر رو داشته و مثل نسخه Ultra از جزیره دوربین مجزا خبری نیست و طراحی تخت یکپارچه ساده و زیبایی برای این نسل استفاده شده. متریال استفاده شده کیفیت ساخت عالی داره و اندازه کوچیک و وزن کم 168 گرمی باعث میشه گوشی هم خوش دست و هم خوش ساخت باشه. گوریلا گلس ویکتوس 2 و گواهی IP68 برای محافظت بیشتر گوشی استفاده شدن. نمایشگر 6.1 اینچی داینامیک امولد 2X با رزولوشن 1080 و رفرش ریت 120 هرتزی با تکنولوژی LTPO یه تجربه با جزئیات بالا و با کنتراست رنگی خیلی بالا رو به شما میده. روشنایی صفحه نمایش هم بهبود پیدا کرده و تا 1200 نیت در حالت خودکار افزایش پیدا میکنه.

بررسی ارزش خرید و قیمت s23 5g سامسونگ

با افزایش حجم باتری به 3900 میلی آمپر ساعت و استفاده از پردازنده با مصرف کمتر شارژدهی باتری حدود 20 درصد افزایش پیدا کرده و میتونید حدود یک روز با استفاده معمولی از گوشی شارژ بگیرید. سرعت شارژ هنوز خوب نیست و با آداپتور 25 واتی قابل پشتیبانی توی حدود 1 ساعت و ربع باتری کاملا شارژ میشه. شارژ بیسیم هم بدون تغییر از توان 15 واتی استفاده میکنه.

همون دوربین های نسل قبلی یعنی 50 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 10 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم سه برابری اپتیکال اینجا هم استفاده شدن ولی دوربین سلفی بین همه گوشی های سری S23 یکسان شده و از یه لنز 12 مگاپیکسلی استفاده میکنه. کیفیت عکس ها در مجموع خوبه و تقریبا با نسل قبل تفاوت آنچنانی نداره. فقط لنز اولترا واید هنوز قابلیت اتوفوکوس نداره و خبری از عکس های ماکرو نیست. عکس های دوربین سلفی تقریبا با نسخه اولترا یکسانه و جزئیات زیاد و ترکیب رنگ مناسبی توی عکس های اون دیده میشه و نویز هم بسیار کمه.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مخصوص سامسونگ برای همه گوشی های نسل جدید سری S استفاده شدن که در کنار قدرت مناسب کنترل دما و کاهش منطقی قدرت هم به خوبی مدیریت شده و باعث شده توی اکثر برنامه ها و بازی ها سنگین با توجه به سایز و اندازه عملکرد بسیار خوبی داشته باشه. اندروید 13 و One UI 5.1 باعث تجربه به روز و روون این گوشی با امکانات شخصی سازی متنوع و جدید سامسونگ میشه. اسپیکر ها بلندی بیشتری پیدا کردند و کیفیت صدا به خصوص صدای خواننده هم بهتر و رساتر شده.

گوشی سامسونگ S23 Ultra؛ بهترین گوشی

گوشی S23 Ultra یکی از بهترین و جدیدترین گوشی های پرچمدار اندرویدی و سامسونگه بازاره که به نسبت زمان عرضه افت قیمت مناسبی داشته و میتونید با حدود قیمت ۵۰ میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 12/256 این گوشی قدرتمند و به روز رو داشته باشید. به نسبت نسخه های معمولی و پلاس به خاطر اختلاف قیمت کم ارزش خرید بیشتری داره و بهتره که به جای این گوشی ها سراغ خرید گوشی S23 Ultra باشید و از امکانان خفن و به روز اون و یه دوربین بسیار خوب بهره ببرید.

طراحی بدنه تفاوت خیلی زیادی با نسل قبلی نکرده و فقط خمیدگی لبه ها کمتر شده تا هم استفاده از گوشی راحت تر بشه و هم از لحاظ ظاهری تفاوتی با نسل قبلی داشته باشه. به جز این مورد فریم فلزی لنز ها هم بزرگ تر شده. خمیدگی صفحه نمایش هم کمتر شده تا تاچ های اشتباهی کمتر بشه و آسیب های احتمالی بر اثر ضربه و افتادن هم کاهش پیدا کنه. صفحه نمایش 6.8 اینچی دینامیک امولد 2X با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۰۸۸ پیکسل و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی تقریبا تغییر خاصی نسبت به نسل قبل نکرده و هنوز یکی از بهترین صفحه نمایش ها به حساب میاد که جزئیات و ترکیب رنگ فوق العاده ای توی اون دیده میشه. روشنایی بیشینه هم افزایش پیدا کرده.

بررسی ارزش خرید و قیمت S23 Ultra سامسونگ

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده شده برای این نسل بهینه شده تا هم هماهنگی بهتری بین سخت افزار و نرم افزار داشته باشیم و هم نسخه های نسبتا ضعیف تر اگزینوس هم حذف بشه. این پردازنده جدید و قدرتمند تا سال های سال خیال شما رو بابت اجرای بازی ها و نرم افزاری های سنگین راحت میکنه. اندروید 13 و One UI 5.1 یه تجربه به روز و با امکانات شخصی سازی متنوع به این گوشی داده و در کنار پردازنده قدرتمند به خوبی میتونید توی کارهای سنگین و مولتی تسکینگ از اون استفاده کنید. قلم لمسی هم همچنان در کنار گوشی اس 23 اولترا قرار داره و توی یه سری استفاده های روزمره و یا حرفه ای به کمک شما میاد.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی فرق خاصی نسبت به نسل قبل نکرده و فقط به لطف پردازنده جدید و کم مصرف شارژدهی بیشتر شده و توی استفاده معمولی به یک روز و نیم رسیده. سرعت شارژ هم ثابت مونده و با استفاده از آداپتور 45 واتی میتونید توی یک ساعت گوشی رو شارژ کنید. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم 5 واتی هم مثل قبل اینجا دیده میشه. قابلیت Pause USB Power Delivery هم به شما اجازه میده موقع بازی بدون شارژ گوشی فقط درصد شارژ رو ثابت نگه دارید و به راحتی از گوشی استفاده کنید.

تغییر سنسور اصلی به 200 مگاپیکسل باعث شده جزئیات و دیتیل بیشتری توی عکس ها دیده بشه و در کنار پیشرفت های هوش مصنوعی این بخش کاملا شما رو راضی نگه داره. لنز اولترا واید هم نویز و به هم ریختگی کمتری نسبت به نسل قبل داره. لنز تله فوتو هم تقریبا عملکرد مشابهی با نسل قبلی داره و میتونید عکس های با زوم مناسب و جزئیات قابل قبولی داشته باشید. دوربین سلفی هم از لنز 12 مگاپیکسلی استفاده میکنه و با اینکه تعداد پیکسل کمتری داره اما جزئیات و دیتیل اون به مراتب بهتر شده و نویز کمتری توی عکس های اون دیده میشه.

گوشی سامسونگ Z Fold 4

گوشی زد فولد 4 با برطرف کردن مشکلات نسل های قبلی گوشی های تاشو سامسونگ به یه گوشی پرچمدار تمام عیار و خاص تبدیل شده. البته به خاطر قیمت حدودی ۶۷ میلیون تومانی این گوشی که از جدیدترین پرچمدار سامسونگ هم حتی گرون‌تره ممکنه باعث تردید در خرید خیلی ها بشه، اما اگه از تغییرات نسل جدید گوشی ها خسته شدید و روند تکراری بهبود اندک سخت افزار و دوربین برای شما جذاب نیست و بحث پول هم اصلا براتون مطرح نیست! گوشی Z fold 4 میتونه گزینه جذاب و کاربردی برای شما باشه.

طراحی نسبت به نسخه های قبلی خیلی تفاوتی نکرده و هنوز با یه گوشی پهن ولی خاص طرفیم که موقع بسته بودن حس اینکه دوتا گوشی رو هم قرار دارن رو بهتون میده! سامسونگ تا جای ممکن سعی کرده حاشیه صفحه و وزن گوشی رو کم کنه و لولا رو بهبود بده و تا حد خیلی زیادی موفق بوده، اما هنوز رد وسط صفحه ممکنه توی استفاده اذیتتون کنه، که در استفاده طولانی مدت بهش عادت میکنید. گواهی IPX8 فقط در مقابل نفوذ مایعات مقاومه و بهتره اونو توی محیط پر از شن و گرد غبار نبرید. هر دو صفحه نمایش گوشی از پنل دینامیک امولد 2x با رفرش ریت 120 هرتزی استفاده میکنن که دقت و کنتراست رنگ خیلی بالایی دارن. صفحه نمایش داخلی 7.6 اینچه که از دوربین زیر صفحه نمایش استفاده میکنه و همین باعث میشه حاشیه خیلی کم و تجربه خیلی خوبی با این صفحه نمایش داشته باشید. صفحه نمایش بیرونی هم 6.2 اینچه و رزولوشن 904 در 2316 پیکسلی داره.

بررسی ارزش خرید و قیمت z fold4 سامسونگ

باتری 4400 میلی آمپر ساعتی عملکرد تقریبا مناسبی داره و توی استفاده معمولی و سبک تقریبا 1 روز کامل بهتون شارژ میده اما با استفاده سنگین و مولتی تسک کردن زیاد حدود 5 6 ساعت می تونید ازش استفاده کنید. از شارژر 25 واتی فست شارژ هم پشتیبانی میکنه که باید جداگانه تهیه کنید که توی نیم ساعت 50 درصد باتری رو شارژ میکنه. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم 4.5 واتی هم روش قرار گرفته تا دستتون برای شارژ دستگاه بازتر باشه. کیفیت دوربین های سه گانه عملکردی نزدیک به گوشی S22 Plus داره و خیلی کیفیت و جزئیات خوبی توی عکس های دیده میشه. دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی بیرونی کیفیتش خوبه اما دینامیک رنجش مشکل داره اما سلفی 4 مگاپیکسلی داخلی خیلی تعریفی نداره و بیشتر به درد حضور توی جلسات آنلاین میخوره. کیفیت فیلمبرداری هم نزدیک به S22 Ultra و کاملا شما رو راضی میکنه. خفن ترین پردازنده اسنپدراگون یعنی 8 پلاس نسل 1 روی گوشی Z Fold 4 قرار داره، توی استفاده معمولی و مولتی تسک سنگین که هیچ مشکلی نداره، همه بازی ها و برنامه ها رو هم به راحتی و بدون مشکل اجرا میکنه، اما بعد از یه مدت استفاده داغ میکنه و دچار افت قدرت میشه. بخش مهم و کاربردی این گوشی امکانات نرم افزاری اونه که امکان مولتی تسک سنگین رو بهتون میده و می تونید توی هر بخش صفحه یه برنامه رو اجرا کنید و چندین کار رو همزمان انجام بدید. تسک بار هم به پایین صفحه اضافه شده که امکان قرار دادن برنامه های مورد علاقه رو بهتون میده. اندروید 12L هم که مخصوص گوشی های تاشوه توی این گوشی استفاده شده و امکانات شخصی سازی خوبی در کنار One UI 5 بهتون میده. استفاده از صفحه نمایش دوم و کوچیک کمی با یه دست سخته، مخصوصا موقع تایپ و بیشتر به درد اسکرول کردن توی نت و فضای مجازی میخوره. امکان تا کردن 90 درجه و استفاده از بخش پایینی به عنوان کیبورد رو داره و اگه دوست داشته باشید به عنوان یه لپ تاپ هم می تونید ازش استفاده کنید و تا حدودی در مواقع ضروری کارتون رو راه میندازه. صدای اسپیکر ها بلند و بسیار با کیفیته اما چون هر دو به سمت بیرونه ممکنه برای شنیدن بهتر سعی کنید با دست صدا رو به سمت خودتون بیارید.

به نظر شما کدوم گوشی های سامسونگ ارزش خرید بیشتری دارند و جای کدوم گوشی تو این لیست خالیه؟