منو

تایید اپل بر لایحه حق تعمیر در کالیفرنیا

این اقدام سازنده آیفون، معکوس از مخالفت چند ساله آن با دسترسی به تعمیرات است.

اپل از اعضای قانونگذار کالیفرنیا خواست تا «لایحه حق تعمیر» یا «لایحه 244 سنا» را همانطور که در حال حاضر پیش‌نویس شده است، در نامه‌ای در روز سه‌شنبه تصویب کنند که از تولیدکنندگان می‌خواهد به مشتریان اجازه دهند دستگاه‌های آسیب‌دیده را تعمیر کنند.

این اقدام سازنده آیفون معکوس از مخالفت چندین ساله آن با دسترسی به تعمیرات است، زیرا این اقدام سازندگان دستگاه های الکترونیکی را ملزم به ارائه ابزارهایی برای تعمیر لوازم خانگی آسیب دیده می کند.

اپل در این نامه می‌گوید: «ما از «SB 244» پشتیبانی می‌کنیم زیرا شامل الزاماتی است که از ایمنی و امنیت کاربران و همچنین مالکیت معنوی تولیدکنندگان محصول محافظت می‌کند.

در سال 2021، اپل اعلام کرده بود که فروش قطعات یدکی و ابزار را به عموم مردم برای انجام تعمیرات خود در برخی از گوشی های آیفون و رایانه های مک آغاز می کند.

برنامه Self Service Repair پس از سال‌ها فشار از سوی گروه‌های مصرف‌کننده که منجر به دسترسی بیشتر اپل به دفترچه‌های راهنمای تعمیر و قطعات اصلی شد، انجام شد.

در سال 2019، اپل برنامه‌ای را آغاز کرد که در آن تعمیرگاه‌های مستقل می‌توانند قطعات، ابزار و دفترچه‌های راهنمای آن را خریداری کنند. اپل در آن زمان گفته بود که 2800 فروشگاه مستقل علاوه بر 5000 ارائه دهنده تعمیرات مجاز مستقیماً در برنامه اش وجود دارد.

در اوایل این ماه، اپل پیش‌بینی کرد که رکود فروش در سه ماهه جاری ادامه خواهد داشت و با وجود شکست دادن فروش و سود وال استریت در سه ماهه سوم مالی، سهام را پایین خواهد آورد.

پس از پیش‌بینی این شرکت که می‌تواند چهارمین سه ماهه متوالی کاهش فروش باشد، سهام اپل حدود 2 درصد کاهش یافت. برای دوره ای که به تازگی به پایان رسیده است، قدرت در خدمات باعث شکست سود شد، اما فروش ضعیف تر از حد انتظار معروف ترین دستگاه اپل، آیفون، سرمایه گذاران را تحت فشار قرار داد. مدیران گفتند که فروش آیفون در سه ماهه چهارم بهبود خواهد یافت، اما نگفتند چقدر است.